Los lopen, advies graag!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 03/02/14 16:40

Vandaag voor de eerste keer Max los laten lopen. Eerst kleine stukjes en daarna lange stukjes. Heerlijk om te zien hoe hij hiervan geniet. Hij kwam ook iedere keer netjes terug. Ik ben zo trots als een pauw!
Max is nu bijna 1 jaar. Hij is onze eerste hond en we hebben nooit gedurfd om hem los te laten. Ik ben nogal onzeker aangelegd en Max ging dan ook iedere keer pleiten als we hem los lieten, maar oefening baart kunst :D .
Nu is eigenlijk mijn vraag hoe ik Max los kan laten als er andere honden/mensen voorbij lopen zonder dat hij hier vol enthousiasme bovenop vliegt? (Dat doet hij nu iedere keer) Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Max 23-02-2013 :blondpootje:

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 03/02/14 18:45

Misschien oefenen aan een lange lijn, zodat hij ook geen succes heeft en de mensen/honden niet bereikt. Als je een plek opzoekt met veel mensen honden, Max bij je roepen en als hij naar je toe komt rijkelijk belonen :D
Komt hij niet, maar wil hij op de verleiding afgaan dan rustig naar je toe trekken en nog eens opnieuw oefenen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor jeltje » 03/02/14 19:18

Het makkelijkste leer je het een hond aan door het vanaf dag 1 te doen, een pup blijft nl de eerste weken van nature bij je in de buurt. Ik zorgde dat ik altijd iets lekkers bij had en als ik dan iemand aan zag komen dan liet ik Zyva zittenen vroeg haar aandacht net zolang tot de ander voorbij was en dan kreeg ze dat lekkers. We lopen nu zelfs gewoon los voorbij de kat van de buren die midden op straat zit! Om haar steeds terug te laten komen bij je kun je misschien een fluitje aan leren, (zelf fluiten of een jachtfluitje) zodra ze dat geluid hoort en ze komt naar je toe dan dik belonen. Hier werkte smeerkaas in een tube als een tierelier. Beetje eruit knijpen en dat mocht ze dan eraf likken, geen vieze handen, ideaal.

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 03/02/14 19:56

Bedankt voor de tips! Ik ga flink oefenen!
Max 23-02-2013 :blondpootje:

Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

Re: Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 04/02/14 13:48

ik wil dat ook gaan doen met een lange lijn.
voordat ik er echt los laat lopen in het bos
Afbeelding

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Los lopen, advies graag!

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 04/02/14 14:34

We gaat het gewoon wagen. Het is nu al twee dagen goed gegaan zonder dat hij wegspurt. Ik hoef maar 'haije' of 'worstje' te roepen en dan weet hij niet hoe snel hij bij me moet zijn! Nu hopen dat het ook goed gaat als we mensen of honden tegenkomen...
Max 23-02-2013 :blondpootje:


Terug naar “Opvoeding”