waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 04/02/15 08:52

Hallo mensen,

Ik zit even met een dubio.

eerst werkte ik naast mijn huis, dus kon ik om de 2 uur naar me hondje toe.
maar helaas is dat niet meer mogelijk ivm bezuinigheden. dus ben ik genoodzaakt ergens anders te gaan werken.
maar wat moet ik nou met mijn lieve hondje?

koop ik een hok en laat ik haar buiten?? zou dat niet te koud of te warm zijn ?
Laat ik haar binnen in huis?? maar dan ben ik bang als ze zich verveelt dat er veel gesloopt gaat worden plus dat ze haar plas en poep niet een hele lange tijd in kan houden, ze drinkt ook enorm veel.
of laat ik haar in de bench ?? maar dat vind ik zelf zielig 8 a 9 uur in zo hokje.
Kan der ook nog in de hal doen , dan gaat er teminsten niet zoveel stuk , maar dan nog een oplossing voor de uitwerpselen.

hoe doen jullie dat ?
ik voel me er best rot onder ma goed kan niet niet werken voor me hond :(
Afbeelding

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Muiske » 04/02/15 09:14

Wij hebben 2 dagen in de week dat Bob een hele dag alleen is. Op maandag en op dinsdag. Mijn schoonzusje komt hem dan tussen de middag even uitlaten en als zij het niet kan vragen we het aan onze buren. Als we lang weg zijn gaat Bob ook wel eens een dagje naar opa en oma.

Sowieso zou ik hem niet buiten doen tenzij hij gewend is om buiten te zijn. Labradors vinden het binnen vaak veel fijner dan buiten.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Romke » 04/02/15 09:19

De mijne is dan bij mijn zus.
Tijdens een dagopname, is er ook eens iemand van een uitlaatservice geweest, werkte ook super.

Als je een goed geïsoleerd hok hebt, is buiten niet te koud. Ken genoeg honden die graag buiten slapen, waaronder mijn eigen hond.

Ik zou een beetje kijken naar wat bij jouw hond past, ik vind 8 á 9 uur alleen lang, ook als ze zelf naar buiten kunnen. Maar weet dat er mensen zijn die dat wel doen.
Hoe vaak moet ze ongeveer plassen op een dag? Miss kan je aan de hand daarvan kijken wat er nodig is.
Vrienden/familie/buren die haar kunnen uitlaten, een uitlaatservice waar ze mee kan.
Heb je voor je werk tijd om haar een flinke wandeling te geven? Zodat ze iig voldaan is?

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 04/02/15 09:46

helaas heb ik geen mensen in mijn omgeving die de mogelijkheid hebben om even me hondje uit te laten in de middag .
zoiezo ga ik met haar wandelen voor dat ik weg ga ook al moet ik 5uur uit bed daarvoor, ik vind dat ik dat verplicht bent anders had ik maar geen hond moeten nemen !
Afbeelding

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Igo » 04/02/15 10:42

Goede vraag ik ga de antwoorden hierop ook volgen.
Bij ons gaat het maar om 1 dag in de week als we pech hebben met het rooster maar toch.
Wij zijn er nog niet uit of we dan alleen een uitlaatservice laten komen smiddags of dat ie naar de dagopvang kan.

Ben benieuwd hoe andere werkenden dat doen die niet tussen de middag even thuis kunnen komen.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 04/02/15 11:25

Er zijn speciale sites op internet waar particuliere hondenliefhebbers voor een paar euro graag met hondjes gaan wandelen en/of oppassen.. Mensen die dol op honden zijn maar zelf door tijdnood oid geen hond kunnen hebben. Ik ben momenteel ook hondloos en wandel paar keer per week met de labrador van buren verderop in de straat! Ik blij, hond blij en baasjes blij. Dit is ideaal voor mensen die hun hond liever niet door een uitlaatservice met veel honden tegelijk mee willen laten gaan..
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 04/02/15 11:27

Noa wordt 1x per week tussen de middag door de uitlaatservice uitgelaten, dat doen we nu al 2 jaar op deze manier, het bevalt ins erg goed.
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 04/02/15 12:08

Tarzan is gewoon los in de kamer als wij weg zijn.
Hij sloopt geen spullen. Dat deed hij wel toen hij jonger was, maar nu al lang niet meer.
Mijn man en ik werken allebei onregelmatig, dus Tarzan hoeft nooit lang alleen te zijn.
Ik denk dat ik, als ik met dat probleem zou zitten, een uitlaatservice in zou schakelen. Of ik zou zoeken naar iemand die het leuk vindt om tussendoor een keer de hond uit te laten.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Bavinka
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 30/01/15 09:46

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Bavinka » 04/02/15 13:20

Hebben jullie geen dagopvang in de buurt? Bij ons in het dorp kost dat hetzelfde als een uitlaatservice.

Wij hopen in 2016 een pup te krijgen en deze gaat na de gewenningsperiode drie dagen naar de dagopvang. Alleen thuis zou ik niet doen, dat is wel erg lang voor een hond.

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor perelaar » 04/02/15 15:00

Onze honden zitten binnen als we werken, minimaal 9u per dag. In noodgevallen kan de buurman ze eventueel uitlaten - ALS hij thuis is natuurlijk.

In de tuin is geen optie, aangezien we niet zo'n grote tuin hebben en de tuin toegankelijk is vanop straat voor wie echt wil - bij een niet gecastreerde reu zowel risico op ontsnapping als op diefstal. Ze hebben nog niks gesloopt (ze zitten ook niet alleen), de honden hebben de hele benedenverdieping tot hun beschikking. Plassen/poep binnen gebeurt enkel als ze ziek zijn.

Voordat iedereen over me heen valt omdat lang alleen zitten zo zielig is: onze honden hebben niet liever, ze zijn zelf uit hun normale doen als we onverwacht veel eerder thuiskomen. Voor en na werk is het altijd feest, en een grote wandeling 's ochtends en 's avonds. We hebben alleen zijn langzaam opgebouwd tijdens een jaar ongeveer.

Kort gezegd: voor onze honden is onze afwezigheid geen probleem.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor corretje » 04/02/15 21:11

Diezel is ook gewoon in huis. Hij sloopt niet. Alleen heel af en toe papier wat op tafel ligt. Meestal folders :-) Op woensdag en vrijdag is hij 8-9 uur "alleen".

Op woensdag laat vaak onze buurvrouw hem tussen de middag uit. En op vrijdag mag hij meestal mee met haar naar het bos. Dan gaat hun eigen hond natuurlijk ook mee. Dus dan wordt er goed voor hem gezorgd. Wij hebben het nooit aan hun gevraagd. Dit is erin geslopen en ik ben hun erg dankbaar dat ze dat doen voor Diezel.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 05/02/15 08:27

Bedankt voor jullie reacties , ik zou ook heel erg ontzettend blij zijn als iemand me hond uit kon laten , maar helaas zit dat er niet in, dus het kan niet anders.
ik vind het zelf heel erg .
hebben jullie ervaringen met goede buiten hokken waar niet zo goed aan te knagen valt ? want mijn hond presteert het zelfs om cement van de muur af te bijten :( gek beest
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 05/02/15 12:21

Een buitenhok is in de winter erg koud en in de zomer te warm.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/02/15 12:29

Tarzan schreef:Een buitenhok is in de winter erg koud en in de zomer te warm.


Als deze goed geïsoleerd zijn, dan is het geen probleem.

Bavinka
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 30/01/15 09:46

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Bavinka » 05/02/15 12:31

sandybuddy schreef:Bedankt voor jullie reacties , ik zou ook heel erg ontzettend blij zijn als iemand me hond uit kon laten , maar helaas zit dat er niet in, dus het kan niet anders.
ik vind het zelf heel erg .
hebben jullie ervaringen met goede buiten hokken waar niet zo goed aan te knagen valt ? want mijn hond presteert het zelfs om cement van de muur af te bijten :( gek beest


Maar is het dan een kwestie van geld of is er gewoon geen uitlaatservice/dagopvang in de buurt? Anders zou je nog kunnen denken aan een advertentieplaatsen of eens aan buurtbewoners (die je tegen komt bij het uitlaten) hoe hun dat oplossen? Wellicht valt er wat te regelen?


Terug naar “Opvoeding”