Bench ja of nee ....

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lola2015
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 4
Lid geworden op: 16/03/15 11:04

Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Lola2015 » 18/04/15 11:34

Lola, onze pup van nu 13 weken, doet het prima, maar onze nachten zijn kort, te kort zeg maar .... Ze kan het maximaal 6 uurtjes volhouden snachts, dus regelmatig ben ik 's nachts de bench aan het uitsoppen omdat ik iets te laat ben (ze piep overigens wel als ze wat moet doen, maar ik ben er niet altijd meteen wakker van) ... Nu heb ik haar afgelopen nacht buiten de bench gelaten en met ons ander hondje in de keuken laten slapen. Mennnnnnn ik heb hele nacht doorgeslapen!! Super! Zelfs mijn dochter zei dat ik vanochtend vrolijker was haha. Oké, ze heeft wel binnen gedaan, maar dat doet ze in de bench dus ook .... (ja, is klein). Nu vroeg ik me af, zal ik haar snachts überhaupt wel in de bench gaan doen of haar gewoon lekker met de ander hond in de keuken laten slapen. Sophietje, de andere hond dus, ligt ook altijd in de keuken 's nachts of als ik weg ben. Ook bijt Lola nog nergens aan en is het echt een rustig hondje. Vroeger hadden we nooit een bench, waarom nu ineens wel? Zijn er hier meer mensen die hun hond niet in de bench doen? En wat zijn daar de bevindingen van? Ze kan in mijn keuken, die klein is, niet echt veel kapot knauwen mocht ze het gaan doen ..... Ik weet het af en toe niet meer hoor ;-) Maar afgelopen nacht doorslapen kwam als een geschenk uit de hemel!

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 18/04/15 13:11

Gewoon buiten de bench laten slapen dan.
Een bench is iets van de laatste jaren. In het verleden had niemand zo'n ding. Het is niet noodzakelijk, het is een hulpmiddel.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Kay » 18/04/15 17:35

Hoe heb je het zindelijk zijn in de nacht aangeleerd toen ze net bij jullie was ?
Hier gaan we er de eerste nachten (indien nodig) uit voor een plas of poep, dit herkennen wij aan gepiep ivm met krabben aan de vloer Wij horen dit omdat de pup de eerste nachten naast ons bed staat.
Zodra ik doorheb dat de pup het s'nachts op kan houden (dat wil zeggen, de pup hoeft een paar nachten niets te doen) gaat de pup naar beneden.
Onze pup is nu bijna 10 weken, en houd de nacht keurig zijn behoefte op (zelfs nu hij een grotere kennel heeft).

Als jouw pup nog moet poepen of plassen s'nachts, zou ik terug gaan naar af.
Ik zou mijn wekker zetten om de zoveel uur om je pup te leren dat behoeftes buiten gedaan moeten worden.
Je begint bv 3x per nacht, en dit bouw je dan rustig af.

In mijn idee leer je je hond nu niets nl, want nu doet ze nog steeds haar behoefte binnen (alleen is het voor jou makkelijker opruimen)
Als je haar nu uit de bench laat, en ze gaat tzt slopen, heb je een groter probleem denk ik 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Lien » 18/04/15 18:00

Ben het met Monique (Kay) eens. Zet de bench naast je bed en leer hem om zindelijk te worden 's nachts. Ik vind trouwens 6 uur al heel knap ;)
Geen bench vind ik geen optie, ook vanwege de veiligheid.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Romke » 20/04/15 17:38

Je moet eruit gaan voor je pup de kans krijgt in de bench te plassen, als zes uur de max is, dan zorg je dat je voor die tijd beneden bent geweest.
Moet je even doorheen, met een paar weken zal ze volledig zindelijk zijn. En kan dan best nog eens een terugval hebben.
Nu leer je haar niet zindelijk te worden

En in een grotere ruimte lijkt het me voor je andere hond ook niet echt prettig als de pup behoefte zomaar doet

Lola2015
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 4
Lid geworden op: 16/03/15 11:04

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Lola2015 » 20/04/15 18:42

Toch gaat het beter hier ....... zonder bench dan. Ik heb heel ouderwets weer een krant neergelegd bij de deur en ja, sta wel vroeg op om haar buiten te laten. Dus ik riskeer even alles wat met poep en plas te maken heeft :-)
Ze is in elk geval veel rustiger. Daarbij heb ik maar een kleine keuken en valt er weinig te slopen en kruipt ze lekker tegen Sophietje aan als ik naar boven ga. Wat ik al schreef; Vroeger werden honden ook zindelijk zonder bench, dus waarom zou dat nu anders zijn?

Ik ben nu 51 en heb diverse grote honden gehad, berner senners, maar ook nooit in een bench gehad. Eigenlijk vind ik het (persoonlijk dan) een raar fenomeen dat vroeger een hond écht hond was en niet in de bench hoefde en nu honden toch redelijk verwend zijn, op de bank mogen en zelfs in bed ... ze de uren dat het baasje weg is, opgesloten moeten worden. Ik hoop dat ik nu niemand tegen de schenen aan schop hoor, want zo bedoel ik het niet, het was alleen iets voor mij om afgelopen dagen over na te denken. Gewoon ... waarom dat verandert is ....

Sorry Kay ... toen ik je bericht las moest ik wel lachen ... 3 keer per nacht uit mijn bed .... uhm ... echt geen optie voor mij hahaha (niet dat ik je uitlachte, maar ik moest erom lachen omdat ik daar geen mens voor ben ;-)). Als ik lig, lig ik ;-)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Bench ja of nee ....

Ongelezen berichtdoor Kay » 20/04/15 19:22

Er stond bv 3x per nacht :D

En ja, ik ben ook een slaper, maar die eerste weken als ik een pup in huis neem offer ik dat graag tijdelijk op voor de kleine
Die kleine muppet moet vertrouwen in mij krijgen, en dat krijgt hij (in mijn ogen) door hem op tijd uit te laten zodat hij het niet binnen hoeft te doen, eten te geven, genoeg ontdekkingszaken in de grote wereld, aandacht en training geven, maar vooral veel rust

Omdat hier 2 andere honden rondlopen, heeft Sjors nu nog gewoon geen complete rust als hij los tussen de andere loopt/ligt/slaapt want bij elke verschuiving van de andere 2 is hij wakker en wil hij weer spelen.
Tuurlijk zal dat tzt minder worden, maar tot die tijd heeft hij volledige rust op zijn eigen veilige plekje (de kennel in de woonkamer, waar hij ook dol op is)
Zo ziet hij de honden wel, maar kan er niets mee en slaapt hij dus wel gewoon diep en neem ik graag die keuze voor hem 8)

Als jij je happy voelt om hem los te laten bij je andere hond, en hem de kans te geven om te blijven plassen/poepen is dat jouw goed recht natuurlijk, er zijn meer wegen die tot Rome komen en een ieder kiest de optie die het best bij hem/haar past
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Opvoeding”