Iemand die me kan helpen?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 27/05/16 10:29

2 keer per dag lopen klinkt niet als heel veel (naast plassen en poepen). Ik heb altijd begrepen 4 keer per dag en dan steeds wat langer naarmate ze ouder worden.

Dus nu een minuut of 10 per keer of iets meer (minuten regel per week schijnt achterhaald te zijn - denk dat een kwartiertje ofzo ook geen kwaad kan) Ze krijgt steeds meer energie dus moet je ook daar meer in doen.

En probeer ook regelmatig ergens heen te gaan waar ze even los kan lopen. Waar niet teveel honden lopen en waar ze geen gevaar loopt door een weg ofzo maar door het loslopen blijft ze op jou gericht in het begin en heb je profijt van later.

En in deze periode naar allerlei onbekende plekken gaan (in de bus, in een winkel, naar een markt, met de nodige bescherming van je pup op het schoolplein (bescherming tegen die hordes van kinderen :? )

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Guus » 24/06/16 19:51

Ik vond de puptijd (tot één jaar) het allermooist en soms ook heel vermoeiend. Maar wat je daarvoor terug krijgt is niet te beschrijven zo mooi.
Er zijn veel punten benoemd die ik herken en ook enkele zaken ik persoonlijk anders aan zou pakken.
Ik heb tussen al mijn eigen regels, één belangrijke regel. "Pup blij, ik blij." Oftewel, probeer voor de pup alles aantrekkelijk te maken en te houden.
Ook ik heb wel eens gedacht; "Nooit meer een pup." Gelukkig kon die pup mijn gedachten lezen en merkte aan mijn houding dat ik er genoeg van had. (Een kleine correctie door dat "kleine nekvelletje" vast te pakken deed al wonderen.)

En om terug te komen op dat zindelijk worden. Zelf had ik een "grote hondenbak" gemaakt. Net zoiets als een kattebak maar dan iets veel groter (0.5 x 1 meter). En als vulling legde ik oude kranten heel en open op de bodem. Wel de pup afleren om met de kranten te gaan spelen. Nu de pup een paar keer op "de bak zetten" en alles komt goed. Op een gegeven moment verplaats je de bak richting buitendeur of als je merkt dat de pup goed ophoud, haal je de "hondenbak" weg.
Nou moe .....


Terug naar “Opvoeding”