Schema/structuur

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Melinda
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 29/03/17 21:48

Schema/structuur

Ongelezen berichtdoor Melinda » 10/04/17 20:50

Hoi allemaal!

Ons pupje is inmiddels bijna 12 weken en doet het heel goed! Wij vragen ons echter af hoe belangrijk het schema is waar ik iedereen over zie. Mijn vriend is de hele dag thuis met hem en hij mag gewoon gaan en staan waar hij wil. Hij slaapt heel veel maar wel gewoon in de woonkamer ipv de bench.

Hij groeit verder als kool! Hij is van vrijdag 4kg naar vandaag 5,5 gegaan en heeft ineens ook weer honger en meer energie :) dus ik denk dat dat veel goeds betekend met zijn groeiachterstand :)

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Schema/structuur

Ongelezen berichtdoor adderoos » 11/04/17 17:34

Een schema is een voorbeeld hoe een pup kan opgroeien, door de tijd is bewezen dat het een positief effect heeft.
Vaak krijg je een schema van de fokker, die weet namelijk wat voor pup het is en wat het beste past bij de pup qua beweging en voeding.
Veel slapen is altijd goed, maar ook weinig wandelen en niet te wild spelen is goed, vandaar dat een bench als (verplichte)rustplaats gebruikt kan worden.
Behoorlijke groeiachterstand trouwens, wat extra rust kan zeker geen kwaad, te veel rust nu kan echt geen kwaad, dan kunnen alle gewrichtjes mooi in elkaar groeien, vandaar ook schema's
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017


Terug naar “Opvoeding”