Bench verplaatsen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Quattro

Bench verplaatsen

Ongelezen berichtdoor Quattro » 05/01/19 22:19

Hallo,
Wij hebben vorige week een labrador pup gekocht (Teefje nu 5 weken oud) dat we binnen enkele weken mogen gaan halen bij de fokker.
Om even onze situatie te schetsen :
Wij zijn een koppel met een dochter van 20 jaar die nog thuis woont. Mijn ouders hebben sinds mijn geboorte altijd herdershonden gehad waar ik altijd mee voor gezorgd heb dus ik weet wel wat me ongeveer te wachten staat :D
We hebben de pup gekocht bij een familie die al 30 jaar met labradors werkt (dus zeker geen broodfokker) , met stamboom en alle nodige gezondheidscertificaten van de ouders enz ...
Ik werk fulltime maar ben in de weekends altijd thuis. Mijn vrouw werkt part-time in , en dochter studeert nog en is nog veel thuis.
Dus we zullen de hond moeten aanleren om af en toe alleen te zijn , maar dat zal dan maximum 3 uurtjes zijn gedurende 2 of 3 dagen per week.
Wij wonen in een Bel-etage met grote tuin en daar zit ik nog met een vraag over waar ik nu best de Bench zou zetten.
Een eerste mogelijkheid is dat de bench dus op de eerste verdieping komt te staan in de woonkamer. Voordeel daar is natuurlijk dat we de pup daar gemakkelijker zelf naar de bench kunnen leren gaan, en ze altijd bij ons in de buurt is.
Een tweede mogelijkheid is we de bench beneden plaatsen in een ruimte (5 X 3 meter) waar het heel rustig is, en vooral waar het veel koeler is in de zomer. Nog een voordeel is dat deze plaats aansluit op de tuin, en die ze daarna voor zichzelf kan gebruiken zonder dat ze teveel kan stukmaken.
Ik dacht om de bench de eerste maanden in de woonkamer te zetten zodat de pup niet te angstig wordt , maar eens wat ouder de bench te verplaatsen naar beneden om te slapen en voor wanneer we eens weg zijn.
Ik las echter op andere fora dat de bench verplaatsen niet aan te raden is omdat de hond teveel in verwarring zou brengen.
Iemand hier al ervaring mee ?

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bench verplaatsen

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/01/19 13:40

Geen probleem om na verloop van tijd de bench te verplaatsen
Mijn pup heeft de eerste twee weken bij mij op de slaapkamer gelegen, in de bench
En daarna heeft ze haar vaste plek gekregen

Ik denk dat het voor een jonge hond juist ook goed is om te leren op verschillende plekken te slapen
Als je dan eens op vakantie gaat of je pup moet eens naar de oppas dan zal dat veel minder lastig zijn.
De koelere plek in de zomer klinkt wel als prettig voor je hond
Bouw het alleen zijn in de bench heel rustig en goed op, zodat je er snel profijt van hebt

Een pup de tuin voor zichzelf laten gebruiken is over het algemeen geen goed idee, ze gaan al snel graven uit verveling of op een andere manier tuinieren
Als de fokker zoveel ervaring heeft zal deze je ook vast informatie geven over dit soort dingen


Terug naar “Opvoeding”