karakter

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Nelleke 50
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 27/01/12 14:02
Locatie: Harskamp

karakter

Ongelezen berichtdoor Nelleke 50 » 14/06/13 13:35

Laika is nu ruim 2,5 jaar. Thuis in huis is ze heel erg rustig. Als het moet, slaapt ze uren in de mand.
Naar andere honden toe is ze altijd onderdanig. Vaak lopen wij al vast door als ze besnuffeld wordt. Vaak denk ik dan dat ik kan zien dat ze het een beetje eng vindt. Met een snel trein vaart komt ze dan weer naar ons toe , rent dan vaak met ingetrokken poten om ons heen. Doet ze even heel gek. Zo, dat heeft ze ook weer overleefd zeggen wij dan.
Soms eet ze poep, moppert de baas erg tegen haar. Je ziet haar dan inkrimpen en bij de volgende poep loopt ze met een boogje omheen.
Wat ik me af vraag is het volgende: wij zijn van ons zelf ook rustig, stil, niet op de voorgrond tredend. Zou de hond dat ook van ons overnemen? Bij iemand die wat drukker is, dat de hond dat dan ook is?
Want hoe Laika is en doet, past ze eigenlijk precies bij ons[ mij]. Of is dat toeval?

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 14/06/13 13:56

Ik denk dat iedere hond wel zijn eigen karakter heeft, maar dat het zeker uitmaakt hoe je er zelf in staat. Bob is thuis ook heel rustig en relaxed, maar ik kan hem heel gemakkelijk over het randje krijgen als ik zelf druk doe.

Ook bijv als ik het huis schoonmaak ofzo, lukt het Bob absoluut niet om zijn rust te pakken.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 14/06/13 14:17

toscak schreef:Ik denk dat iedere hond wel zijn eigen karakter heeft, maar dat het zeker uitmaakt hoe je er zelf in staat. Bob is thuis ook heel rustig en relaxed, maar ik kan hem heel gemakkelijk over het randje krijgen als ik zelf druk doe.

Ook bijv als ik het huis schoonmaak ofzo, lukt het Bob absoluut niet om zijn rust te pakken.


Ik denk dat een hond zijn eigen karakter heeft inderdaad. Kismo kwam hier een half jaar geleden en is vrijwel hetzelfde qua karakter nu. In het asiel werd hij al omschreven als een zelfverzekerde, lieve hond die structuur nodig heeft en dat klopt nog steeds. Hij is blij met iedere hond en ieder persoon ook al is niet iedereen gecharmeerd van hem, houdt van spelen en plagen, is zelfverzekerd en (af en toe helaas) onverstoorbaar. Ondanks onze invloed is hij toch hetzelfde gebleven. In huis is hij trouwens wel rustig als er niks aan de hand is. Ik vroeg me af Toscak, omdat je ook een Heicopper hebt, of je het volgende herkent: als wij onze stem verheffen, blij/boos/enthousiast, pakt Kismo zijn kleed of kussen oid en gaat dan met dat ding staan schudden. Niet agressief of zo, maar hij reageert direct op een enigszins dramatische stemming. Het heeft iets komisch in ieder geval.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 14/06/13 22:09

Haasje schreef:
toscak schreef:Ik denk dat iedere hond wel zijn eigen karakter heeft, maar dat het zeker uitmaakt hoe je er zelf in staat. Bob is thuis ook heel rustig en relaxed, maar ik kan hem heel gemakkelijk over het randje krijgen als ik zelf druk doe.

Ook bijv als ik het huis schoonmaak ofzo, lukt het Bob absoluut niet om zijn rust te pakken.


Ik denk dat een hond zijn eigen karakter heeft inderdaad. Kismo kwam hier een half jaar geleden en is vrijwel hetzelfde qua karakter nu. In het asiel werd hij al omschreven als een zelfverzekerde, lieve hond die structuur nodig heeft en dat klopt nog steeds. Hij is blij met iedere hond en ieder persoon ook al is niet iedereen gecharmeerd van hem, houdt van spelen en plagen, is zelfverzekerd en (af en toe helaas) onverstoorbaar. Ondanks onze invloed is hij toch hetzelfde gebleven. In huis is hij trouwens wel rustig als er niks aan de hand is. Ik vroeg me af Toscak, omdat je ook een Heicopper hebt, of je het volgende herkent: als wij onze stem verheffen, blij/boos/enthousiast, pakt Kismo zijn kleed of kussen oid en gaat dan met dat ding staan schudden. Niet agressief of zo, maar hij reageert direct op een enigszins dramatische stemming. Het heeft iets komisch in ieder geval.


Haha nee dat heeft Bob niet. Op een boze stem reageert hij sowieso nauwelijks :lol: .
Nee even serieus, hij doet met blij/enthousiast een speeltje in zijn bek en kwispelen en tegen me aanleunen. Op boos of dramatisch stopt hij gewoon (meestal) met wat hij doet en komt hij aanlopen voor een snoepje (meneer denkt dat hij nog een pup is :?)

Al doet hij weleens een klein beetje schudden, maar ook opgooien enzo tijdens zijn lollige 5 minuten met een knuffeltje.[/b]
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013


Terug naar “Gedrag”