teefje plassen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 21/09/13 09:04

Die van mij plast een keer een grote plas en dan soms als ze ergens een reu ruikt nog een klein plasje.... door haar ruikgedrag weet ik op dat moment dat het markeren is....

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 21/09/13 09:42

Zyva plast op een wandeling van een uur een keer of 3. Een grote plas in het begin, soms een markeerplasje tussendoor (die herken je inderdaad uit duizenden) en aan het einde nog een plas al dan niet op commando. Als we een uur aan het wandelen zijn en ze heeft alleen in het begin geplast dan vind ik het fijn als ze op het laatst ook nog even plast omdat ik dan bijv daarna een halve dag moet gaan werken. Zyva krijgt het trouwens ook voor elkaar om te poepen en plassen tegelijk, ziet er niet uit :lol: !

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 21/09/13 10:59

jeltje schreef:Zyva krijgt het trouwens ook voor elkaar om te poepen en plassen tegelijk, ziet er niet uit :lol: !


Dat doet Nola ook wel eens! Ik heb er met verbazing naar staan kijken :grinnik:

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 21/09/13 21:31

Annette schreef:
roelien schreef:
Annette schreef:
Kleine plasjes, dus markeren!


Waarom is het dan 'dus' markeren, bij een blaasontsteking kan een hond juist heel vaak kleine plasjes doen.

Hebben ze wel eens bloed afgenomen, want de blaas en alles kan wel goed zijn, maar dat zegt nog niet dat de nieren en lever ook goed werken.


Het is markeren omdat ze steeds over andere plasjes heen plast en markeergedrag herken ik wel hoor..... :) snuffelen, snel gaan zitten en hopla, een paar druppeltjes!


Ik zeg ook niet dat je markeren niet zal herkennen, je schrijft er nu ook bij waarom het herkenbaar is.

Het ging er mij om dat kleine plasjes niet altijd betekenen dat een hond aan het markeren is, zeker gezien de vraag van de TO, lijkt het me handig dat ze weet dat zoiets meerdere oorzaken kan hebben

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 22/09/13 14:26

roelien schreef:
Annette schreef:
roelien schreef:
Annette schreef:
Kleine plasjes, dus markeren!


Waarom is het dan 'dus' markeren, bij een blaasontsteking kan een hond juist heel vaak kleine plasjes doen.

Hebben ze wel eens bloed afgenomen, want de blaas en alles kan wel goed zijn, maar dat zegt nog niet dat de nieren en lever ook goed werken.


Het is markeren omdat ze steeds over andere plasjes heen plast en markeergedrag herken ik wel hoor..... :) snuffelen, snel gaan zitten en hopla, een paar druppeltjes!



In de eerdere post schrijf ik eronder hoe het gedrag is als ze blaasontsteking heeft en dat de urine dan anders ruikt, dus lijkt me duidelijk!
Ik zeg ook niet dat je markeren niet zal herkennen, je schrijft er nu ook bij waarom het herkenbaar is.

Het ging er mij om dat kleine plasjes niet altijd betekenen dat een hond aan het markeren is, zeker gezien de vraag van de TO, lijkt het me handig dat ze weet dat zoiets meerdere oorzaken kan hebben
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 22/09/13 18:02

Gaat hier steeds aardig mis met het quoten..... :?
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

Gebruikersavatar
Tessa.Kyra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 14/08/13 10:46
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Tessa.Kyra » 23/09/13 20:51

Dank jullie voor de reacties... Ik merk dat er nogal verschillen in plasgedrag van alle teefjes zitten...

De eerste 3-4 plasjes van Kyra zijn absoluut geen markeerplasjes en zijn ook niet een paar druppels. Ze heeft toch wel 3-4 plasjes in korte tijd nodig om haar blaas te legen. Vrijdag hebben we opnieuw contact met de DA, we wachten dat eerst maar af.


Terug naar “Gedrag”