Op de bank willen en uitdagen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Gallinova7
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 02/09/13 11:44
Locatie: Opheusden

Op de bank willen en uitdagen

Ongelezen berichtdoor Gallinova7 » 06/12/13 12:46

Ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden en er zijn volgens mij verschillende meningen hierover.

Mitch is nu 4mnd, en sinds wij structuur hebben d.m.v een dagschema is hij qua gedrag best wat veranderd in de laatste weken. Iets meer rust in de tent voor hem als voor ons wat natuurlijk heel prettig is :)

We hebben vanaf begin af aan gezegd: niet naar boven en op de bank. Dit gaat goed maar toch sinds een week of 2 valt het ons op wanneer hij zijn ''uit de bench tijd'' krijgt en in huis mag rondlopen en wij op de bank zitten, hij mijn vriend altijd ''uitdaagt''. Of dit nu spelen is of puur ''jaloezie'' zijn we niet uit. Hij hapt vooral naar de handen en blaft dan, en af en toe een grom. Nee of foei helpt niet. Afleiding met een speeltje werkt ook niet wat normaal wel het geval is als meneer bijterig wordt. Het is puur alleen bij mijn vriend en negeert mij compleet. Dit gebeurt niet als ik alleen op de bank lig/zit.

Heeft iemand hier ervaring met dit gedrag is het achteraf toch spelen of ook op de bank willen knuffelen of hebben wij toch een steekje laten vallen wb rangorde?

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 06/12/13 21:29

Ik ben zeker geen expert, maar kan t zijn dat mitch nu iets teveel in de bench zit, en z'n energie kwijt moet en grenzen opzoekt?? Noa heeft soortgelijk gedrag ook vertoont, bij haar was het( volgens ons) juist omdat ze moe was, en dan moest ze v ons even in de bench, soms 5 minuten, soms ging ze meteen lekker slapen.
Nog steeds kan ze naar mijn man klierig zijn( hoewel ze stapelgek op m is) negeren is dan de beste oplossing, in ons geval. Gewoon opstaan, en weglopen.
Misschien heb je er iets aan.
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
Gallinova7
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 02/09/13 11:44
Locatie: Opheusden

Ongelezen berichtdoor Gallinova7 » 07/12/13 09:34

Marga/Noa schreef:Ik ben zeker geen expert, maar kan t zijn dat mitch nu iets teveel in de bench zit, en z'n energie kwijt moet en grenzen opzoekt?? Noa heeft soortgelijk gedrag ook vertoont, bij haar was het( volgens ons) juist omdat ze moe was, en dan moest ze v ons even in de bench, soms 5 minuten, soms ging ze meteen lekker slapen.
Nog steeds kan ze naar mijn man klierig zijn( hoewel ze stapelgek op m is) negeren is dan de beste oplossing, in ons geval. Gewoon opstaan, en weglopen.
Misschien heb je er iets aan.


Hoi!

Dank je! We gaan nog even extra goed opletten inderdaad of het dan achteraf toch aan de bench-tijden ligt. En net als bij jou is Mitch ook dol op hem want verder vertoond hij dit gedrag niet, buiten het te enthousiast en onstuimig willen spelen.

Hij krijgt nu elke keer ong. 30-45min uit-de-bench-tijd. En gaat dan weer rusten voor 1,5-2 uur. Kijken of een kwartiertje opschroeven en 1,5uur rust misschien helpt. We zijn dagelijks al vroeg wakker 06.30-07.00 en Mitch zn laatste wandeling is rond 23.00-23.30. Is er een bepaalde richtlijn qua aantal uren voor een pup van 4mnd? Of ligt dit nog steeds +-18uur?

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 07/12/13 10:36

Zyva zat alleen in de bench om echt te slapen, zodra ze wakker was mocht ze er weer uit en dan was het weer quality-time. Rondje wandelen, oefeningetjes doen, zoekspelletjes, soms wat te knabbelen en als ze dan wat klierig werd ging ze weer in de bench en sliep dan weer meteen. Ik denk dat het misschien toch verveling is, hij heeft net veel tijd in de bench doorgebracht en de baasjes zitten leuk op de bank. Ga lekker wat oefeningetjes met 'm doen, of zoekspelletjes, ook erg leuk.

Gebruikersavatar
Gallinova7
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 02/09/13 11:44
Locatie: Opheusden

Ongelezen berichtdoor Gallinova7 » 07/12/13 12:59

jeltje schreef:Zyva zat alleen in de bench om echt te slapen, zodra ze wakker was mocht ze er weer uit en dan was het weer quality-time. Rondje wandelen, oefeningetjes doen, zoekspelletjes, soms wat te knabbelen en als ze dan wat klierig werd ging ze weer in de bench en sliep dan weer meteen. Ik denk dat het misschien toch verveling is, hij heeft net veel tijd in de bench doorgebracht en de baasjes zitten leuk op de bank. Ga lekker wat oefeningetjes met 'm doen, of zoekspelletjes, ook erg leuk.


Ok, dank je voor de tip! :) Heb jij ook bepaalde vaste tijden? We proberen de activiteiten zeg maar te verdelen over de dag, ene keer spelletjes, commando's, rondlopen in huis, volgen aan lijn etc, andere keer bijv. alleen eten en met speeltjes spelen etc.

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 09/12/13 16:12

doet je vriend ook weleens oefeningetjes met Mitch? Het is maar een vraag. Ik merkte dat in het begin met Chester. Hij begon zodra mijn zoon beneden was hem in de voeten te bijten. Hij ging hem ook best wel veel uitdagen. Toen is mijn zoon begonnen ook gewoon met hem te trainen en gaf hem wat commandos etc. met daarvoor uiteraard een lekkere beloning als hij het goed deed en het was over. Misschien was het toeval maar in ons geval heeft het geholpen.

Jullie vinden vast wel een oplossing. Succes en tot snel weer in Wageningen
Afbeelding

bedankt Sharon !


Terug naar “Gedrag”