Wat te doen??

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
karing
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10/08/13 15:08
Locatie: Landgraaf

Wat te doen??

Ongelezen berichtdoor karing » 23/02/14 19:01

Ik heb weer even een vraag.
Als bezoek komt is Brownie in het begin wat onstuimig, maar meestal neemt dit binnen een paar minuten af en kalmeert ze weer. :applaus:
maaaarrrrr bij mijn vader is dat een anderssssss
Vanaf begin dat hij binnen is (bij ons of bij mijn ouders) is het alleen maar uitdagen en bijten. Vooral als hij op de bank zit.
negeren kunnen we het niet, want dan bijt ze in onze benen. Enige wat een beetje help is afleiden...met een speeltje. Hard foei helpt niet, dan wordt ze feller...soms voor straf even afkoelen in de bench.....
Bij mijn moeder doet ze dit niet....Soms doet ze dit ook bij mijn schoonvader en mijn partner....maar bij vrouwen niet.
Hhmmmmmm...waar kan dit aanliggen?????? Hoe kunnen we dit het beste oplossen???? :confused: :confused:

Bedankt alvast voor jullie reacties...

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Re: Wat te doen??

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 24/02/14 16:06

Miepje had dit ook, idd met mijn vader, schoonvader en bepaalde vrienden. Een echte 'jongensgek' 8)

Ik denk dat je een combinatie moet proberen. Vanaf het moment dat je vader binnen komt negeert hij haar, hoe idioot ze ook doet (en idioot doen kunnen ze :) ). Dus ook niet aankijken, niet tegen praten, uberhaubt niet enthousiast doen. Jij zou haar bij je kunnen houden. Kijken of ze blijft zitten als je haar een kluifje oid geeft of hou haar even bij de halsband vast. Ondertussen gaat je vader op de bank zitten of whatever. Zodra Brownie het snackje neemt laat haar dan los en zodra ze op je vader af stuift geef dan een flinke schreeuw en laat haar eens goed schrikken. Reageert ze, roep haar bij je en laat haar zitten, beloon haar. Zorg dat verder niemand zich er mee bemoeid. Herhaal dit zodra het weer nodig is. Blijft ze hyper doen zet haar dan even apart in de gang of keuken ofzo (bench zou ik niet doen als je die verder nog als rustplek gebruikt) tot ze kalm is. Hoe ongezellig het (begin van het) bezoekje ook is, bij ons heeft deze methode wel gewerkt. Maar het is echt belangrijk dat je vader (of welk ander slachtoffer dan ook :D ) haar voorlopig geen aandacht geeft, niet iedereen zich ermee gaat bemoeien en dat je heel consequent blijft.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Wat te doen??

Ongelezen berichtdoor Dora » 08/03/14 14:38

Ik herken dit deels, alleen doet onze lab dit bij alle nieuwe bezoekers!
Springerig, aan de broek gaan hangen, in handen of armen knabbelen...
Ik heb ook de indruk dat als ik vraag aan mensen om haar te negeren, dat ze zich rustiger houdt, dat ze gaat zitten en wacht tot ze aandacht krijgt...
Natuurlijk is het voor veel mensen lief en schattig als een hond zo komt opspringen, ik hou er niet van dat ze dit toelaten, ookal vraag ik hen om Gitta te negeren... Het is zo dat ze het moeten leren naar mijn mening, ik zou proberen ook zoveel mogelijk negeren en dan stilletjesaan je vader naar Brownie toe laten gaan, heel rustig natuurlijk, geen gegiechel en gek gedoe, want dan zijn ze volgens mij zo weer vertrokken in hun onstuimig gedoe!
Brownie krijgt dan eigenlijk een beloning (in de vorm van aandacht) als ie rustig is.
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Wat te doen??

Ongelezen berichtdoor Fleures » 09/03/14 22:35

Maika heeft twee mensen bij wie ze het niet kan opgeven, de een is een vriend van mijn vriend waar ze echt wel verliefd op leek toen hij twee keer bij ons op bezoek kwam. De ander is de buurvrouw waar ze fantastische associaties mee heeft (spelen met haar hond (HALLELUJAH wat een feest), naar het bos gaan, allerlei lekkers krijgen). Ik geef haar altijd even de tijd om het bezoek te begroeten op haar onstuimige manier (maar niet springen, dat gaat soms beter dan andere keren) en dan geven we het commando 'klaar!' Als ze vervolgens rustig wordt, krijgt ze weer aandacht. Doet ze dan weer te ruw, dan stoppen we met spelen/aandacht geven. Na een paar minuten is het altijd weer rustig, bij de een duurt het wat langer (vooral bij die giechelende dames met hoge stemmetjes en wapperende handjes heeft ze meer tijd nodig).
:bruinpootje: Maika 01-03-2013


Terug naar “Gedrag”