Knuffelen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Muiske » 25/08/14 08:38

Ik ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn die labjes hebben die niet willen knuffelen. Bob is echt absoluut geen knuffelhond. Hij wil altijd bij me zijn maar ligt het liefst aan mijn voeten. Hij mag gewoon op de bank liggen maar komt nauwelijks naast me liggen. Als Bob op de bank ligt en ik kom er aan dan springt hij van de bank en gaat op de grond liggen. Bob moet soms wel eens verplicht knuffelen, hij laat dit dan ook gelaten over zich heen komen maar of dat hij het nu zo fijn vind? :confused:. Is Bob hierin nu uniek of zijn er meer labjes die zo zijn?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/08/14 09:22

Pom ligt wel graag tegen me aan, kop op schoot, in bed ook liefst bovenop me. Maar als ik om haar heen ga hangen, gaat ze gapen van de stress. Dat doe ik dan ook maar gewoon niet of iig niet zomaar. Ze zal niets doen maar als ze het niet fijn vindt hoeft het van mij niet. Ik vind het ook niet fijn als mensen me tegen mijn zin knuffelen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Muiske » 25/08/14 11:29

Met knuffelen doel ik ook op het feit dat je hond naast je komt met kop op schoot of helemaal op schoot. Of dat je überhaupt mag aaien. Omhelzen doe ik niet veel bij bob. Soms pak ik hem wel ff dan kan hij er mooi bij zitten met een blik van "vooruit maar, ik weet dat jij het fijn vind". Maar aaien, kriebelen enz daar geeft bob helemaal niks om.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/08/14 11:56

Mijne ook zelden, vind het heerlijk als ze lekker tegen me aan ligt op de bank.
Maar zij wil dat maar af en toe, helaas

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Brownie » 25/08/14 14:13

Onze pup heeft er ook helemaal niks mee. Wellicht wordt dat nog anders als hij ouder wordt. Momenteel is hij zo snel druk in zijn koppie dat zelfs aaien al gegaap oplevert. Gelukkig accepteert hij aanrakingen van de kinderen wel, al zij het gelaten. Ik laat het mondjesmaat toe, maar helemaal voorkomen gaat niet.
Zelf zou ik het heel fijn vinden als hij een kroelhond zou worden, maar het is afwachten of dat ook zo gaat zijn.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/08/14 14:25

bij pom gaat het echt in fases.. Denk dat het met de hormonen te maken heeft, maar ben nog niet helemaal uit het patroon haha
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor toscak » 25/08/14 14:54

Bob ligt wel heel graag bij en tegen je aan en vind het lekker als ik hem kroel, ben goed opgevoegd dus :wink: .
Mack is een mega knuffel, die ligt het liefst op zijn rug lepeltje lepeltje of op je. Als hij in mijn broekzak zou passen, weet ik wel waar hij de hele dag zou zitten :lol:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 25/08/14 17:01

Hier wel twee knuffelaars! Danouk ligt graag naast me op de bank en ook wel haar koppie op been of schoot. Lekker kriebelen enzo houdt ze ook wel van :D Maar met je armen om haar heen daar houdt ze niet van, lijkt mij eigenlijk ook vrij normaal voor een hond dat ze dat TE vinden. Dus dat doen we hier niet.
Sanna is echt een schaduw, het liefst op mijn voeten, heel de dag ;-) En soms komt ze met haar voorpootjes op schoot en dan komt ze echt lekker hangen en kroelen.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 25/08/14 17:45

Noa is ook een knuffelaar, ze vindt alles goed. Als ik haar kroel en even stop, geeft ze direct met haar pootje of snuitje aan dat ik door moet gaan:) ze krijgt natuurlijk niet altijd haar zin:)
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/08/14 21:22

sbientje schreef:bij pom gaat het echt in fases.. Denk dat het met de hormonen te maken heeft, maar ben nog niet helemaal uit het patroon haha


dat denk ik ook zeker.
Want sommige periodes wil ze ineens wel

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Milou » 26/08/14 12:03

Muiske schreef:Ik ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn die labjes hebben die niet willen knuffelen. Bob is echt absoluut geen knuffelhond. Hij wil altijd bij me zijn maar ligt het liefst aan mijn voeten. Hij mag gewoon op de bank liggen maar komt nauwelijks naast me liggen. Als Bob op de bank ligt en ik kom er aan dan springt hij van de bank en gaat op de grond liggen. Bob moet soms wel eens verplicht knuffelen, hij laat dit dan ook gelaten over zich heen komen maar of dat hij het nu zo fijn vind? :confused:. Is Bob hierin nu uniek of zijn er meer labjes die zo zijn?


Heel herkenbaar!!!
Olly liet zich niet graag knuffelen. Hij keek dan ook met een kop alsof hij wilde zeggen: 'Moet dat nou?!?'
Jammer jammer, maar ik vond het dan ook wel heerlijk dat hij niet zo opdringerig aanhankelijk was. Je kent het wel, van die honden die constant om een knuffel vragen en dat wanneer je ze weg stuurt ze je aankijken alsof je ze mishandeld.
Ook Olly moest van mij verplicht knuffelen. Hij liet het altijd toe, maar als het te lang duurde (dat was dan wel echt lang) dan liep hij weg. Eigenlijk liet hij alles toe: kinderen die aan hem trokken en op hem klommen etc. En dan keek hij met een zielige 'red me' blik.
Hij lag ook nooit aan onze voeten, maar wilde er wel graag bij zijn. Hij lag altijd het liefst in de mand, maar wanneer die ver weg stond koos hij de meest onmogelijke en niet lekker liggende plekjes om er toch maar bij te kunnen zijn.
:verliefd1: Het was wel zo'n schatje! Ik mis hem nog steeds!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor kristies » 26/08/14 20:52

hier een echte knuffelbeer die met de jaren alleen maar aanhankelijker wordt. Hij zou het liefste een hele dag knuffelen. Vooral in de avond..
vooral een voorkeur voor over zijn buik gekriebelt te worden.. hij gaat dan ook te pas en te onpas voor mijn voeten op zijn rug.. struikel regelmatig over hem

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor renate » 27/08/14 08:51

Ik ben de enige die echt mag knuffelen met Basco.
Ik mag alles bij hem, goed omhelzen, hij ligt languit op mijn schoot, komt zelf ook knuffelen wanneer hij er zin in heeft :D
Mijn man mag met mate knuffelen met hem, hij kan dan weleens gaan mopperen ( niet snauwen maar klaag geluidjes maken en heel zielig kijken). Een ander mag niet met basco knuffelen. Hij vind dat helemaal niks als een ander aan zijn lijf zit. Alleen als ik hem ook aai mag iemand hem rustig aaien, dat accepteert hij dan nog omdat hij met mij knuffelt.
Basco word dus zelden door andere geaaid.

Kaine daarin tegen is een echte kroelkont. Die knuffelt met iedereen en vind iedereen heel erg leuk en lief.

Hier dus 1 echte knuffel en een knuffeldier voor het vrouwtje.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor roef » 27/08/14 12:22

Roef wil alleen geaaid worden als het hem uitkomt,wel zit en ligt hij altijd aan mijn voeten.
in het begin vond ik het wel jammer,zo`n doddig pupsel en dat wilde dan niet knuffelen!! :mad: :(
maar Roef is Roef en a one of a kind hondje :D

James maakte het daarna helemaal weer goed,als het aan hem lag kroelde je de hele dag met hem.
hij was ook een allemans vriend,lief voor iedereen.

Hidde is lief in het kwadraat,zoek lief op in het woordenboek en zijn foto staat er achter :verliefd1: :D
die kroop en kruipt zo wat in me,is ook erg van het kroelen bij de rest van het gezin,maar als het vrouwtje er is heeft dat zijn grote voorkeur.
Afbeelding
en het aller aller liefst tult hij op mijn vingers :D
stoere knul :spierbal: :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Knuffelen

Ongelezen berichtdoor Kay » 27/08/14 19:18

Hier 2 knuffelaars, hoewel Kay knuffelaar nr 1 is hier in huis ....
Kay ligt het liefste tegen je aan, met zijn kop op je schoot en maar maaien met het pootje dat je hem over zijn kop en/of buik moet kriebelen en als je dan stopt kijkt hij heel verontwaardigd :D
Daan vind het tegen je aanliggen lekker, het kriebelen lekker, maar ligt ook heel vaak tegen mijn voeten op de grond terwijl ik op de bank zit

@ Miranda, YES ! Eindelijk een verschil tussen Kay & Daan met Roef en Hidde :twisted:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Gedrag”