zelf aangeleerde huisregels

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 04/06/15 21:46

Hier hebben we ze hoor,het viel me opeens op ;voorbeeld:

Het eten is hier heel toevallig altijd NA de tweede wandeling ;en dat is hier meestal om een uur of 3,en dan moet ik al opschieten van ze.
maar op zondag na een lange wandeling bv zijn we om 2 uur wel eens thuis en dan zit er meteen na thuiskomst al 1 demonstratief naast zn bak(Co) en 1 staat er al weer te heisteren voor het aan recht (Kyra)
Dat hebben wij dus nooit verteld dat dat zo is , dat hebben zij zo bedacht :)

voorbeeld 2: na het eten krijgen ze een pensstaafje ,deze komt uit de grote voorraadkast en meteen na het eten rent Kyra dus al naar die kast ,duwt hem al open en ik kom dan al aanrennen om de grote trommel te openen om ze een staafje te geven..Co wacht vanaf zn eigen plek al af..
Eenmaal het pensstaafje in de bek moet dat mee naar de eigen plek of mand,dat moet perse daar op worden gegeten;dat hebben wij hun nog nooit gezegd dat dat moet!

Ik had lekkere honden ijsjes gemaakt en vanmiddag hebben ze er allebei 1 gekregen: ze grepen hem uit mn hand en renden naar buiten ; dat moet dus in de tuin worden opgegeten;VOLGENS HUN! :) heb ik ook nog nooit gezegd dat dat moest!
Dat moet nu eenmaal zo vinden zij :D

Ik heb waarschijnlijk ook gewoon super selfprogrammed labradors en ze zijn ook nog een heel mooi :klasse: maar het viel me opeens op !Dat Ken toch? :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Nancy » 05/06/15 07:36

Hier is dat ook zo ja. Doe iets 1 keer zo en het is voor altijd. Behalve als het gedrag niet zo wenselijk is uiteraard, dan blijven we dat stug volhouden, hoe hard je ook probeert het anders te doen. :lol:

Hier gaan ze naar buiten als ze moeten spugen en gaan ze alvast in de bench liggen als ze een blaf aan voelen komen. Ze moeten dan toch, dus gaan ze maar alvast. Zelfcorrigerendvermogen. :D
En voor het eten doen we altijd tandjes kijken. Zijn we mee begonnen als pup, 1 keer vergeten en na 5 minuten zaten ze nog voor de bak te kijken naar hun eten. Dat was dan wel weer zielig eigenlijk. :lol:

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor marie » 05/06/15 13:12

Haha... die zijn echt grappig.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor ober » 05/06/15 18:12

Ja grappig zijn ze.
Onze Truffel gaat naadloos over van het Haagse naar het Franse ritme. In Frankrijk slaapt hij naast ons bed, in Den Haag in de hal beneden terwijl wij boven slapen.
Nu is hij het heen- en weergereis al wel vanaf 5 maanden gewend.
Het is de 1e hond (van het rijtje van 4) die nog nooit op de bank of op bed is gestapt.
Natuurlijk respecteren wij zijn huisregels (haha)
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 05/06/15 18:37

Haha,ja dat is hier ook gek;thuis durven ze niet eens te DENKEN aan op de bank of op bedden te gaan liggen,maar op vakantie doen ze het wel.Daar hebben wij ook nooit toestemming voor gegeven! :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor marron » 06/06/15 00:04

:pfffff: ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht hoor :wink: :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor corretje » 07/06/15 19:15

Diezel krijgt wel eens een Prednison kuurtje. Daardoor gaat hij meer drinken en dan ook plassen. Ja en als hij 's nachts moet of wanneer wij er niet zijn, plast ie in de keuken :) En dat hebben wij hem ook niet verteld dat te doen :D

Maar liever in de keuken dan onder de meubels. (Krijg ik het niet schoon.) haha
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Loezz73
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 18/02/14 12:47

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Loezz73 » 09/06/15 23:33

Wat te denken van; ieder nieuw en onbekend spele- of eetdingetje moet begroet worden met een persoonlijk vreugdedansje! Ik stel me dan altijd voor hoe dat zou zijn in de mensenwereld...in een restaurant of zo...best gezellig
:bruinpootje: Sammie (geboren 5-11-2013)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 11/06/15 19:46

Loezz73 schreef:Wat te denken van; ieder nieuw en onbekend spele- of eetdingetje moet begroet worden met een persoonlijk vreugdedansje! Ik stel me dan altijd voor hoe dat zou zijn in de mensenwereld...in een restaurant of zo...best gezellig


hahaha ja ook heel bekend,waarom zou dat zijn?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Milou » 23/06/15 14:38

Wil enCo schreef:
Loezz73 schreef:Wat te denken van; ieder nieuw en onbekend spele- of eetdingetje moet begroet worden met een persoonlijk vreugdedansje! Ik stel me dan altijd voor hoe dat zou zijn in de mensenwereld...in een restaurant of zo...best gezellig


hahaha ja ook heel bekend,waarom zou dat zijn?


Ja, heel herkenbaar. En ook nog gevolgd door een 'gekke 5 minuten' sprint.

Wanneer Youp iets aan de riem trekt komt hij weer naar mij toe lopen, loopt hij achter mij langs en loopt hij vervolgens weer netjes mee. Ook zo'n zelf aangeleerd regeltje. :P
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 27/06/15 18:57

Grappig EN slim, die labbies!!! :wink: En enig om te lezen! :applaus:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Binta
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 28/06/15 12:29

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Binta » 13/02/16 10:27

Binta heeft ook zo haar dingetjes, als ik tegen mijn dochter zeg "T. Trek je schoenen maar aan" gaat Binta de bench in. Nu komt dat natuurlijk omdat ze vaak in de bench moet als wij onze schoenen aan trekken.
Als ik eten ga koken gaat Binta door het raam in de voordeur naar buiten zitten kijken, want als het vrouwtje met de pannen in de weer gaat moet de baas wel snel thuis komen :verliefd1:
En zodra ik de borden op tafel zet gaat ze in de bench zitten.
Als mijn man haar na het avondeten en voor de nacht gaat uitlaten heeft ze bedacht dat ze al haar speelgoed bij elkaar raapt en onder de eettafel gaat liggen met een vrolijke snuit..... Mijn man heeft daar een keer een spelletje van gemaakt en sindsdien doet ze dit altijd bij hem :lol:
Ik lok haar eerst naar de gang en doe de woonkamer deur dicht want ik heb geen zin in dat gedoe, en als ik tussen de middag met haar naar het bos gaan doet ze het niet :applaus:
:bruinpootje: Binta (Sunny diamond of Dalwhinnie )19-5-2014

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor ober » 14/02/16 15:59

Truffel (5 jaar) heeft nieuwe huisregels ingesteld:
Hier in Den Haag slaapt hij altijd beneden in de hal en wij slapen boven.
Twee weken geleden stond Truffel plotseling midden in de nacht boven in de slaapkamer. Doet hij nooit zeg je dan. Na ons wakker gezoend te hebben merkten we dat er iets aan de hand was. Het hondje blaft of jankt namelijk niet.
Snel kleren aangetrokken, met de lift naar beneden, en bij het plantsoen aan de overkant aangekomen, ja hoor diarree en niet zo zuinig ook.
Thuisgekomen hebben we hem natuurlijk de hemel in geprezen omdat hij ons gewaarschuwd had en niets in huis had gedaan. Brave hond!
De volgende nacht weer hetzelfde verhaal, maar buiten gegaan maar niets aan de hand.
Na een week stond het lieve hondje om half 3 's nachts weer vrolijk naast ons bed, hij vindt het gewoon gezellig......
Truffel nieuwe regels, wij ook: er staat nu een kinderhekje voor de trap!!!
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 16/02/16 17:30

:D :D Thea Ober,maar wat als er echt weer diarree is dan? kun je gaan moppen :kots:

Wij waren vanmiddag op het strand zoals bijna elke middag en halverwege roep ik altijd :Wie lust er wel een stukje worst?? Nou iedereen natuurlijk (6 labradors) en als iedereen heeft gehad lopen we weer verder. Alleen Co blijft dan heel sneakie naast me lopen want hij weet :
waar 6 plakjes worst zijn, zijn er vast wel meer!
En meestal zit er nog wel een klein,smutzig ,plakkerig ,oud stukje worst in die jas zak. :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: zelf aangeleerde huisregels

Ongelezen berichtdoor ober » 18/02/16 12:38

Dit was de eerste keer dat hij buikklachten had.
Ja daar had ik ook over nagedacht. Maar ik denk dat onze zwarte vriend dan toch wel geluid gaat maken.
Dat hij dit kan bewijst hij wel als hij ligt te dromen, verder hoor je hem niet.
Ze zijn zo slim hè, Truffel weet zijn route precies in de duinen, waar hij met Roelof 's ochtends loopt.
Zijn we met z'n drieën dan loopt hij op het gebruikelijke afslagpunt rechtdoor, want hij weet zeker dat we dan door gaan naar Kijkduin om koffie te drinken in zijn favoriete tent. Dit betekent eerst een bak water en koekjes voor hem en dan zijn wij aan de beurt.
Loopt er een nieuwe in de bediening dan legt hij zich daar maar bij neer. Mazzel voor hem dat de nieuwe medewerker snel wordt ingewerkt om de charmeur aan zijn trekken te laten komen. Grapjas
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)


Terug naar “Gedrag”