Welke kvv raden jullie aan ...

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Alvero
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 11/08/13 13:13
Locatie: Friesland

Welke kvv raden jullie aan ...

Ongelezen berichtdoor Alvero » 08/09/13 13:30

Als alles goed gegaan is, hopen wij eind dit jaar een pup in huis te krijgen.
Inmiddels ben ik mij volop aan het verdiepen in de voeding ... de keuze voor kvv ipv brokken is al gemaakt.
We willen onze boomer Puck ook gaan overzetten op kvv.

Ik heb begrepen dat je het beste meerdere merken kan combineren, maar je leest zoveel verschillende meningen over de merken dat ik niet meer weet welke we moeten nemen.

Nu heb ik gekeken wat hier in de buurt te krijgen is of voor minimale bezorgkosten en dat zijn de volgende kvv's; [uitgaande dat bot gebruikt wordt als calciumbron]

-TamRo
-Kiezebrink
-Lotgering
-Alaska
-Barfmenu
-Natuur en dier
-Tammenga

Ik kan zelf kvv halen bij Buiter in Roden en laten bezorgen door Verloop Natuurlijk Goed.
Welke van deze kvv's raden jullie aan en welke combinaties of weten jullie een goed adres voor kvv?
Afbeelding Famke, Jewel of Ice Fire's Adventure (07-11-2013)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 08/09/13 13:39

Ik raad je aan om eens op www.voerwijzer.com te kijken en daar de verschillende kvv's met elkaar te vergelijken..

Ik bestel mijn kvv bij caroba.nl of via lupa-diervoeding en geef zelf Darf.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 08/09/13 18:20

Goed dat je de keuze hebt gemaakt om vlees te voeren.
Wie weet ga je daarna nog wel een stapje verder naar NRV.
Op zich verschillen de KVV merken niet zo veel van elkaar.
Ik zou wel kijken naar een merk zonder granen en kunstmatige toevoegingen. Ik ben helaas niet zo thuis in de merken, volgens mij komen er elke week nieuwe bij.
Succes :klasse:

Gebruikersavatar
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 09/08/13 21:22
Locatie: Wilrijk

Ongelezen berichtdoor jazz » 08/09/13 19:18

Zelf nog maar pas de switch gemaakt om kvv te voeren en dus nog volop op zoek naar wat en hoeveel.
Ik ben begonnen met de eerste week van verschillende merken hetzelfde vlees te voeren waaruit bleek dat Jazz heel goed reageerde op Carnibest. Niet direct mijn keuze omdat daar nogal wat toevoegingen en koolhydraten inzitten maar swat hij lust het graag en de ontlasting is normaal voor kvv eters.
Dan ben ik meer afwisseling in merken en diersoorten gaan geven en blijkt dat al wat gevogelte betreft Jazz enorm harde en droge stoelgang heeft. Na een rol Naturis eend merk je dat hij het echt wel moeilijk heeft om zijn keutel te droppen.
Zijn absolute favoriet tot nu toe is geit van Naturis en ik moet toegeven dat dit voor mij er ook goed uitziet. Mooie structuur van vlees met een beetje bloed er bij en de geur is ook te harden :)

Merken aanraden daar ga ik mij nog niet aan wagen.
Tot nu heb ik nog niets gehad wat Jazz niet moest maar er is nog heel wat uit te testen. Jazz is ook niet kieskeurig (lees steeds hongerig) zodat zijn portie in no time binnen gewerkt is.
Van al de merken die in jouw regio verkrijgbaar zijn heb ik enkel Alaska in de vriezer zitten maar dat heb tot op heden nog niet gegeven, dat staat in de loop van volgende week op het menu. Alaska lijkt mij op papier wel degelijk maar ook wat duurder dan de doorsnee merken.

Ik zou zeggen probeer en zie wat je toekomstige pup bevalt.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ

Labtalk

Ongelezen berichtdoor Labtalk » 08/09/13 21:08

Smuldier:

http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

te koop bij de supermarkt in het diepvriesvak. :)

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 09/09/13 09:46

Labtalk schreef:Smuldier:

http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

te koop bij de supermarkt in het diepvriesvak. :)


Smuldier zou ik nou net niet geven. Er zit kunstmatig calcium in en geen bot.

Alaska, Barfmenu, Kiezebrink, Tammenga zijn prima

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 09/09/13 10:49

Wij geven Barfmenu en Lotgering. Bevallen allebei prima. hoor de laatste tijd wel wat negatieve verhalen over de kwaliteit van Lotgering maar hier heb ik zelf gelukkig tot nu toe nog geen last van.

Labtalk

Ongelezen berichtdoor Labtalk » 09/09/13 14:58

Complete maaltijd op vlees basis {smuldier]

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Glutenvrij

Voedingsanalyse:

ruw eiwit 14.8%
ruw vet 14.6%
ruwe as 2.2%
ruwe celstof 1.7%
calcium 0.5%
fosfor 0.3%
koper 0.07%

Toevoegingen:

Vit. A 6300 I.E.
Vit. D3 660 I.E.
Vit. D3 660 I.E.
Vit. E 22 I.E.

Voedingsadvies: +/- 28 gram per kilo
lichaamsgewicht, afhankelijk van leeftijd
en energieverbruik.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/09/13 15:48

Ik voer hier diverse soorten van All Animal tot de wat goedkopere uitvoeringen van bijv. Lupa Een opgroeiende hond echter zou ik KVV voeren met een natuurlijke calciumbron. Dit omdat een teveel aan natuurlijk calcium wordt uitgescheiden dit in tegenstelling tot toegevoegd calcium. Veel voorpret alvast gewenst met het vooruitzicht van een pup :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Labtalk

Ongelezen berichtdoor Labtalk » 09/09/13 16:42

Calcium verhoudingen fix je niet even door een botje extra te vermalen!!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 09/09/13 16:52

Labtalk schreef:Calcium verhoudingen fix je niet even door een botje extra te vermalen!!


Prima als jij Smuldier wilt voeren. Maar als je het een ander aanraadt, dan voel ik me genoodzaakt de bezwaren van Smuldier uit te leggen.

Natuurlijke calciumbron is toch echt beter!!

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 09/09/13 17:06

Roxy11 schreef:
Labtalk schreef:Calcium verhoudingen fix je niet even door een botje extra te vermalen!!


Prima als jij Smuldier wilt voeren. Maar als je het een ander aanraadt, dan voel ik me genoodzaakt de bezwaren van Smuldier uit te leggen.

Natuurlijke calciumbron is toch echt beter!!


Mee eens Roxy! Je 'fixt' de verhoudingen ook niet even door een supplement toe te voegen, dus dat blijft bij kvv toch koffiedik kijken als je het niet zelf maakt. Dan zou ik zeker bij een pup liever voor een kvv kiezen die een natuurlijke calciumbron bevat, dan kun je tenminste aan de ontlasting nog een beetje aflezen of je op het goede spoor zit.

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 09/09/13 18:31

ik voer ook hoofdzakelijk Smuldier. Vanwege de prijs,en hij vind het ook heerlijk,wat tafelgroenten of een rauw eitje erbij ,klaar! En zo nu en dan Carnibest , barfmenu,of Duck. Vrijdags kipkarbonaadje ,kippelevertjes/hartjes en soms een visje.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 10/09/13 12:54

Smuldier of een andere KVV zonder natuurlijke calciumbron is inderdaad geen aanrader, het kan zijn dat er teveel calcium word opgenomen met alle gevolgen van dien.
Ik zou sowieso kijken naar een KVV met zo min mogelijk toevoegingen en zonder granen en ik kijk naar de verhoudingen die gebruikt worden.

Als ik KVV voer, dan voer ik Tammenga en daar ben ik heel tevreden over ( de jongens ook).

Lotgering hoor ik veel rare verhalen over, zou mijn keus dus ook niet zijn, de rest ben ik niet echt bekend mee.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 10/09/13 18:42

ik voer Fleur carnibest ik vind dit toch het beste merk.
het is wel een van de duurdere kvvs ik heb ook een aantal goedkopere geprobeerd maar heb er tot nu toe nog geen een kunnen vinden waar ik tevreden over was.
Fleur vind de meeste wel heerlijk smaken maakt niet uit welke in het bakkie ligt :) .
Ik let met name op de structuur van het vlees en de hoeveelheid vocht wat er uitkomt.
Afbeelding


Terug naar “Voeding”