Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 379
Lid geworden op: 30/11/10 16:21
Locatie: Drenthe

Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Ongelezen berichtdoor Anna&Milow » 08/02/14 11:16

Hoi,

Ik weet sinds kort dat Milow Atopie heeft. Hij krijg zijn leven lang al kvv. Nu zei de dierenarts dat in KVV niet alle vitaminen zitten die hij nodig heeft en dat ik mutlivitamine poeder over zijn vlees moet gaan doen.

Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht altijd dat kvv compleet was...

Ook las ik dat omega 3 en 6 goed is voor een hond met huidproblemen. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar kan ik zoiets kopen? Kan ik hem ook visolietsbletten voor mensen geven?

Bedankt voor het lezen en antwoorden! Ik wil zo graag dat mijn vriendje weer beter in zijn velletje komt te zitten...

roelien

Re: Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Ongelezen berichtdoor roelien » 08/02/14 16:08

Net ook in je andere topic geschreven, vraag het eens op barfplaats.
En wissel je het kvv af of krijgt hij altijd hetzelfde?

Toevallig pas gelezen(op barf) dat er ook honden zijn die allergisch reageren op visolie.
Onze DA verkoopt visolie, wat goede schijnt te zijn. Misschien jullie da ook. Maar zou er dus wel mee uitkijken, en niet teveel dingen tegelijk gaan testen. Want mocht er dan verbetering zijn dan weet je niet van wat dat is.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Ongelezen berichtdoor rimanime » 08/02/14 20:05

Doil is een goede zuivere visolie. Je hebt o.a Skin. Is een prijzige olie maar wel een goede. Zover ik weet zit in KVV alles wat je hond nodig heeft. Een goede afwisseling kan zeker geen kwaad.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Ongelezen berichtdoor rimanime » 08/02/14 20:10

Misschien is het raadzaam om een dermatoloog te raadplegen en bijv een huid- en bloedtest te laten nemen. Ik ent Lola om de 3 weken met de stoffen waar zij allergisch voor is. Dit aangevuld met om de twee dagen een halve tablet (5 Mg tablet) prednison maakt dat Lola goed in haar vel zit. In het voorjaar kan het zijn dat ik de prednison tijdelijk moet verhogen, maar ze heeft geen jeuk en dat is mij veel waard.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: Kvv, multivitaminen en omega 3+6

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 16/02/14 12:07

Afwisselen, dan weet je zeker dat ze alle vitamines en mineralen binnen krijgen. Op brok krijgen ze juist tekortten, omdat dit dag in dag uit dezelfde samenstelling heeft, net als een mens moet een dier ook afwisselen in voedinsstoffen, elk diersoort heeft zijn eigen samenstelling, zo voorkom je tekortten.
Ook is het van belang welk soort kvv je voert, sommige KVV's zijn goedkoop in elkaar gedraaid op afsnijsels. Dan is het idd problemen vragen.

En Omega 6 zit meer dan genoeg in de dagelijkse voeding, en veroorzaakt zelfs ontstekingen!!!!! Dus nooit toevoegen, wel omega 3 en 9 (Olijfolie) Deze drie omegas werken samen.


Terug naar “Voeding”