KVV merken

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lab2
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 41
Lid geworden op: 28/12/14 12:09

KVV merken

Ongelezen berichtdoor Lab2 » 14/02/15 20:45

Ik heb een vraagje, ik heb een pup van bijna 15 weken en een hond van bijna 3 jaar.
we geven sinds kort kvv, omdat de jongste maar aan de diarree bleef en ik van alles had geprobeerd kwa brokken en laten nakijken bij de dierenarts.
niks te vinden, dus kvv maar eens proberen....
binnen een dag een heel groot verschil.
maar nu ben ik begonnen met smuldier, een paar dagen toen ben ik me gaan verdiepen in kvv en geef nu een tijdje naturis, wat ik best duur vind...
wat voor merken geven jullie?
ik geef nu wel een smuldier 1 x per week en voor de oudste hond wel iets vaker..
en naturis en natural, kivo
zijn jullie bekend met deze merken?
wat kan ik nog meer geven rond de 3 euro per kilo vind ik wel een leuke prijs :-)
moet natuurlijk wel goede voeding zijn.

wat vinden jullie van lotgering?

alle tips zijn welkom!
bedankt!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Nancy » 15/02/15 10:18

Ik gebruik inmiddels al jaren Lotgering en ben er heel tevreden mee, geen kunstmatige toevoegingen, geen granen, geen groenten er doorheen. Mijn honden doen het er fantastisch op!
Af en toe geef ik ook Alaska Zalm, omdat Lotgering geen zalm heeft.
De andere varianten ook geprobeerd, maar dat verdroegen ze dan weer niet zo. Granen en rijst zijn een probleem hier.

Carnibest krijgen ze heel soms (als ik de bestelling te laat heb geplaatst), maar dat bevalt me toch minder goed. Pate-achtig eten vind ik viezer. Maar dat is voor mezelf, de honden vinden het prima.

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 17/02/15 12:48

Wij hebben ruim een jaar loteling gegeven, onze hond kreeg echter vanalles (ook kaas, eieren, snacks en noem het maar). Over het algemeen merkte de dierenarts op dat onze hond wel vaak last kreeg van hotspots en zijn oren..
Dus wij zijn net over op naturis (om zo een eliminatie dieet uit te voeren) om te kijken wat voor verschil het maakt. Afgelopen weken dat we dit geven geen last gehad, maatgoed de oren en hotspots waren ook niet iets wat we wekelijks hadden... Dus ik ben erg benieuwd wat dit voor resultaat heeft en straks met het toevoegen wat extraatjes wat voor resultaat dit heeft

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Milou » 10/03/15 14:55

Wij zijn begonnen met Energique, gewoon omdat het makkelijk was en de rest van het gezin eraan te laten wennen. I.v.m. de toevoegingen zijn wij snel overgestapt op een ander merk. Carnifarm werd het, Youp deed het er uitstekend op. Het is alleen soms wel een gesmeer met het snijden van die worsten. Daarbij kwam er ook aardig wat vocht mee en rook het vlees sterker dan het merk wat we nu hebben. Bij het verkooppunt waar wij zijn vlees haalden hadden ze op een gegeven moment geen Carnifarm meer i.v.m. leveringsproblemen. Dus zijn wij over gegaan op Tamro, hierbij hadden wij dezelfde ervaringen als bij Carnifarm.
Op het moment eet Youp Darf. Hier zijn wij ook tevreden over, dit ziet er meer uit als gehakt. Het vlees is in 'broodjes' verdeelt en dus makkelijk te voeren. Youp doet het er goed op. :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor jeltje » 31/03/15 22:15

Hier ook Kivo en Naturis afgewisseld met af en toe een zalmkop en kippennekjes, -bouten!

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Muiske » 01/04/15 08:20

Wij geven Kiezebrink, Tammenga en NRV. Goede KVV voor een goede prijs vind ik. NRV en Kiezenbrink is tussen de 2,50 en 3,50, Tammenga is tussen de 3,00 en de 4,00.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 13/12/15 16:27

Zijn er nog meer ervaringen over KVV merken? Ik ben me aan het oriënteren. Pup komt zaterdag en krijgt vanuit de fokker Orijen maar dat is flink prijzig. Als ik het goed begrepen heb is KVV beter maar welk merk dan?
Lotgering lees ik veel verschillende ervaringen over.
En is het voor een hond goed om alleen maar KVV te krijgen? Hoe zit het dan met tandplak en zo? Brokken halen dat toch weg?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor blub » 13/12/15 18:23

Ik geef maas nu alaska. Bevalt erg goed. Heb nu een lading andere merken besteld om te proberen. maar ook wat kippennekjes om mee te beginnen als beginnersbot. Wat ik heb begrepen zijn botten/karkassen her beste tegen tandplak/tandsteen.
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 13/12/15 19:10

blub schreef:Ik geef maas nu alaska. Bevalt erg goed. Heb nu een lading andere merken besteld om te proberen. maar ook wat kippennekjes om mee te beginnen als beginnersbot. Wat ik heb begrepen zijn botten/karkassen her beste tegen tandplak/tandsteen.


Ik weet echt niet wat hij al aan botten mag hebben als pup. Dus kippennek wel?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor marie » 13/12/15 21:34

Chantal76 schreef:Zijn er nog meer ervaringen over KVV merken? Ik ben me aan het oriënteren. Pup komt zaterdag en krijgt vanuit de fokker Orijen maar dat is flink prijzig. Als ik het goed begrepen heb is KVV beter maar welk merk dan?
Lotgering lees ik veel verschillende ervaringen over.
En is het voor een hond goed om alleen maar KVV te krijgen? Hoe zit het dan met tandplak en zo? Brokken halen dat toch weg?



Kvv is echt niet beter hoor. Het is maar net wat je zelf fijn vind om te voeren en waar jou hond het goed opdoet.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Nance
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 08/12/15 16:38

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Nance » 15/12/15 16:31

bandit, carnibest, tinlo barfmenu, kiezebrink, bibi, darf, farm food, meat4dogs, carnis, bioma en naturis.

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 15/12/15 19:49

Co hier is pas geleden (23-11) 10 jaar geworden en is nog nooit 1 dag ziek geweest
Okee,toevallig afgelopen zomer een hardnekkige hotspot die een paar weken heeft geduurd,maar dat was niet voedsel gerelateerd.

Co kreeg van de fokker een zak Pedigree Pal en het advies mee om vooral zelf te kijken wat je gaat voeren.
Hij heeft al van alles gegeten en geprobeerd! :)

Alle merken hebben we gehad .Eukanuba,Royal Canin, daarna Carnibest,Kivo, Smuldier,Barfmenu en nu ook Lotgering.
Alles smaakt Co goed.
En hij "doet"het overal goed op.

oftewel: laat je vooral niet opjutten door merken en prijzen :orange9: het is niet hoe duurder hoe beter.Co heeft 2 jaar geleden op vakantie in Jutland voornamelijk kippepoten en bieflappen(denk ik tenminste dat dat het was en hoop ik haha 8) ) gegeten en kwam die 2 weken ook heel goed door :wink:En dat vondt hij ook heerlijk!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 15/12/15 20:02

Om even op prijzen terug te komen; Lotgering wat ik nu voer is ongeveer 1,80 de kilo.Smuldier,vinden ze ook lekker is 1,50 de kilo/
Carnibest en Barfmenu zitten al op bijna 4 euro de kilo! Dat is toch niet normaal meer,ik doe dat niet met 2 labradors hoor!

Hier Lotgering,beiden 500 gram en daarvan moeten ze allebei 1 vorkje afstaan aan kater Rinus.kosten ca 1,80
Of: beiden 1 bakje smuldier 400 gram a 0,69 cent met wat tafelgroenten of een rauw eitje ook ca 2,00
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/12/15 21:51

Lotgering hoor ik veel negatieve dingen over. Vooral over kwaliteit
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: KVV merken

Ongelezen berichtdoor Martineke » 16/12/15 15:44

onze sumo krijgt carnibest, een rol van 500 gr per dag en daarnaast een haffeltje natuurlijke brokken van farm food.
en uiteraard hier en daar een bot of buffelstaafje of iets dergelijks.
een rol van 500 gr is rond de 2,50 en een zak van 10 kg brokken 15,- nog wat
zelf eten we ook wel een paar euro per dag op, dus de hond mag dat ook mijns inziens.
vanuit de fokker kregen we source mee, ook heel goed hoor. ik vond het alleen onhandig dat ik dan gelijk 20 tot 30 kg moest bestellen en in mijn vriezer moest gooien, terwijl carnibest bij mij om de hoek verkrijgbaar is.
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)


Terug naar “Voeding”