eerste bezoek fokker

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 06/12/15 18:17

Hoi Caroline,

Ik ben een poosje afwezig geweest hier. Maar ben weer helemaal terug.

Ik heb je verhaal rondom Saartje net helemaal gelezen hier. Jeetje, wat een toestand. Fijn dat Jasmijn de opvoeding van Cato d'r pups heeft overgenomen. Arme Cato en fokkers. wat een verslagenheid zal er daar gehangen hebben. Hopelijk gaat het nu weer wat beter met iedereen. Ik hoop dat het allemaal goed komt en jullie Saartje een prachtig plekje in jullie gezin gaat krijgen.

Wij zitten hier nog steeds in de wacht stand. Gelukkig komt het wel steeds dichterbij. Mijn eerste 'stop' is maart, want dan wordt de moeder loops. Ik ben volop mijn huis aan het opruimen en sorteren. Ruimte maken voor ons pupje straks. Onszelf aanleren om alles direct op te ruimen, niets meer laten slingeren. Ook ben ik volop aan het kijken naar een hondenkar. Ik heb geen eigen auto dus een kar zou ideaal zijn. Op woensdags pas ik op mijn 'petehondje' Semmy. Een bruine lab van 7. Als ik dadelijk mijn pupje en Semmy wil meenemen moet ik wel een kar hebben waar 2 honden in passen. Uiteindelijk 2 volwassen labs. Een kar die 80 kilo kan dragen. Lastige klus, weinig keus.

Ik blijf hier lekker verder lezen over jullie avonturen met Saartje.

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 06/12/15 21:24

He Jodee,

Leuk weer eens van je te lezen. Ik kan wel zeggen dat het allemaal meer avontuur is geworden dan ik had gedacht. Cato bleek iets eerder zwanger dan we hadden gedacht - maar dat scheelde wel weer wachten. Vervolgens zijn er bijna geen reutjes maar zijn we nu helemaal blij met onze keuze voor teefje. En dan tja, sterfte Cato na drie weken. Nu kwam daar nog het hele keuze proces bij en pas nu kunnen we echt zeggen Yeah we krijgen een pup.

Ik weet niet of ik (ooit) een volgende keer op 1 nest ga inzetten. Het is nu allemaal goedgekomen en dat is misschien ook wel de kracht van dit verhaal maar soms denk je echt van jeetje wat als ik helemaal overnieuw moet beginnen bij een andere fokker. Er kan echt van alles misgaan en dan wil je niet nog een jaar wachten. Maar het is goed gegaan en ik heb er een hoop van geleerd.

Ik las even terug dat de vader van jullie eventuele pup dan Victor is. Ik ben van het weekend nog helemaal afgelebberd door Merel. Die moedert nu ook aardig mee.

Succes met het hele proces wat wij net hebben gehad. Ik ben blij dat onze eindstreep in zicht is. Wij zijn er bijna. Nog 14 nachtjes slapen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 07/12/15 11:18

OMG nog maar 14 nachtjes slapen!!! Dat voelt vast heeeeeeel langzaam gaan. Maar voor je het weet mag je je Saartje mee naar huis nemen.

Ik ben heel blij met onze gekozen fokker. En idd Victor wordt de papa (als alles goed gaat). Bo en Victor hebben al 2 keer eerder een nestje samen gehad. Ze kennen elkaar dus. Hopelijk werkt dat in mijn voordeel. Maar je weet maar nooit. Onze fokker heeft me ook geadviseerd om nog een fokker in de armen te nemen. Maar ik vind het zo raar om contact op te nemen met een fokker en dan deze als tweede keus te hebben. Dus ik heb het niet gedaan. Mocht de dekking tussen Bo en Victor toch niet lukken, kan ik altijd nog op zoek gaan naar een andere fokker.
Maar ik ben het met je eens, het is ook heel dubbel.
In maart wordt Bo (mama) loops. Hopelijk weten we dan in april of ze drachtig is. Ik neem in de zomervakantie 4 weken vrij voor onze pup. Maar dat moeten dan de eerste 3 weken van de zomervakantie en de week ervoor zijn, of de laatste 3 weken van de zomervakantie en de week erna. Als wij onze dame bv in de tweede van de zomervakantie mogen meenemen heb ik nog maar 2 weken vrij. En in april moet ik op mijn werk gaan doorgeven welke weken het gaan worden. Ik heb geluk dat mijn collega op me wil wachten tot april. Als ik bv helemaal geen fokker gekozen zou hebben, had ik mijn 4 weken vrij kunnen inplannen en dan kunnen gaan kijken naar een pup in een nestje bij een fokker die rond die periode mee mag. Nu hoop ik maar dat ik haar mee mag nemen in mijn eerste week vrij. Welke periode dat dan ook is.
Een heel geplan. Uiteindelijk is het het allemaal waard. Maar wel een hoop gedoe van te voren.

Zijn jullie al helemaal klaar voor Saartjes komst? Alles in huis en zo? Ik kan niet wachten om echt te gaan shoppen. heb al wat kleine dingetjes gekocht. Kon het niet laten. :D

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 13/12/15 09:27

Het bericht dat Cato zwanger was kwam voor mij net op tijd voor roosterwensen eerste kwartaal 2016. Wij gaan nu allebei drie maanden lang elke week een vakantiedag opnemen (indien nodig) en hopen zo zo lang mogelijk te kunnen starten met pup en haar ook alleen te kunnen laten. Daarna hoop ik nog wel mijn diensten zo te kunnen spreiden dat ze niet teveel alleen is en ondertussen hopen we onze zoon te trainen samen met Saartje.

Ik heb ondertussen ook wat opgeruimd. Moet nog wel een paar dingen dingen doen. Zo wil ik in een kast onder de trap haken maken voor al die rugzakken die hier rondslingeren (ivm school, sport ed), moeten we nog wat plintjes vasttimmeren die los zijn geraakt. Er moet nog een ander plekje gevonden voor de playstation die nu op de grond staat onder een kastje met alle snoeren die erbij horen.

En ik twijfel nog over wel of geen kleden. De ene zegt van wel, de ander van niet. Onze huiskamer is niet heel groot en we willen iedereen wel aanleren niet rennen binnen en ook geen ballen binnen enzo. Dat doe je maar lekker buiten. En ook niet op de bank, ik heb nog een reserve matras waar ik een kleed overheen ga doen zodat we met de hond dichtbij de grond kunnen chillen. Maar misschien dat ik toch links of rechts eens kijk of ik wat kan vinden. Zoals mijn toekomstige trainster ook zei, je bent er niet altijd bij en je kan niet alles voorkomen. Ik kijk nog even.

Vorige week ons aangemeld bij de dierenarts en komende week even een afspraak plannen voor kennismaking en 8/9 wkn enting.

Nog 8 nachtjes slapen :orange4:
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 13/12/15 09:28

oh ja in het de fotorubriek van die forum heb ik foto's van Saartje geplaatst :verliefd1:
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 14/12/15 11:47

Hoi Caroline,

OMG 8 nachtjes!!!! Oh nee, nu nog maar 7!!!! :applaus:
Hoe oud is Saartje dan precies als jullie haar mogen gaan ophalen?

Dat plannen is eigenlijk al leuk. Ik heb een schriftje waar ik alles in bijhoud. Wat ik nog moet kopen, al gekocht heb, prijzen van de grote spullen (bench enz),
wat ik nog moet doen in huis en tuin (snoeren wegwerken, gaas onder de heg tussen onze tuin en die van de buurman).
Maar ook bv de regels die we in huis gaan hanteren, wat ze wel en niet mag qua etenswaren.

Wel of geen kleden.....toen wij bij de fokker waren waar Saartje is geboren zei zij dat ze het niet nodig vond. Zij is van mening dat de hond maar moet leren om rustig te blijven en het wilde spelen buiten te doen. Dat vertelde ze ons tenminste.
Zij heeft ons doorgestuurd naar de fokker waar we nu op wachtlijst bij staan. Zij is weer van mening dat je beter wel kleden kan neerleggen. Ik heb besloten het wel te doen. Niet overal. Ik heb laminaat in de woonkamer en tegels in de gang, keuken en klompenhok. Ik ga een kleed neerleggen midden in de woonkamer en bij de bench. Dus niet overal. Maar ik durf geen risico te nemen.
Op Facebook zit ik bij een aantal labrador groepen en daar hadden ze er een keer een discussie over. Iemand zei toen: De fokker doet zijn/haar best om een zo gezond mogelijk pup te laten geboren worden. Met zorg de juiste ouders bij elkaar zoeken en zo. En dan je het kunnen 'verpesten' door de pup thuis te laten glibberen over gladde vloeren.
Die woorden zijn me wel bijgeblijven. En daardoor heb ik besloten om het wel te gaan doen.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/12/15 12:32

Jodee schreef:Hoi Caroline,

OMG 8 nachtjes!!!! Oh nee, nu nog maar 7!!!! :applaus:
Hoe oud is Saartje dan precies als jullie haar mogen gaan ophalen?

Dat plannen is eigenlijk al leuk. Ik heb een schriftje waar ik alles in bijhoud. Wat ik nog moet kopen, al gekocht heb, prijzen van de grote spullen (bench enz),
wat ik nog moet doen in huis en tuin (snoeren wegwerken, gaas onder de heg tussen onze tuin en die van de buurman).
Maar ook bv de regels die we in huis gaan hanteren, wat ze wel en niet mag qua etenswaren.

Wel of geen kleden.....toen wij bij de fokker waren waar Saartje is geboren zei zij dat ze het niet nodig vond. Zij is van mening dat de hond maar moet leren om rustig te blijven en het wilde spelen buiten te doen. Dat vertelde ze ons tenminste.
Zij heeft ons doorgestuurd naar de fokker waar we nu op wachtlijst bij staan. Zij is weer van mening dat je beter wel kleden kan neerleggen. Ik heb besloten het wel te doen. Niet overal. Ik heb laminaat in de woonkamer en tegels in de gang, keuken en klompenhok. Ik ga een kleed neerleggen midden in de woonkamer en bij de bench. Dus niet overal. Maar ik durf geen risico te nemen.
Op Facebook zit ik bij een aantal labrador groepen en daar hadden ze er een keer een discussie over. Iemand zei toen: De fokker doet zijn/haar best om een zo gezond mogelijk pup te laten geboren worden. Met zorg de juiste ouders bij elkaar zoeken en zo. En dan je het kunnen 'verpesten' door de pup thuis te laten glibberen over gladde vloeren.
Die woorden zijn me wel bijgeblijven. En daardoor heb ik besloten om het wel te gaan doen.



Waarom zou je het niet doen? De groeischijven zijn zo kwetsbaar. Je pup hoeft maar 1 verkeerde stap te zetten en het kan al mis zijn. Dan heb je gegarandeerd een pup waar je later veel problemen mee hebt. Is dat wat je wil? Lijkt me niet. Dus dan is 1 jaar wat kleden niet erg toch?

Kijk maar een op you tube bij filmpjes over labrador pups. Dan zie ze glijden en de beentje liggen in de spagaat. Zo zielig. Mijn kinderen mogen geen gooi ren en trek spellen doen in huis maar een pup is een baby en zal zelf ook rennen. Voorkomen is beter dan genezen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/12/15 18:15

Groot gelijk dat je het wel gaat doen
Natuurlijk moeten ze zich in huis gedragen, en buiten spelen.
Maar zo worden ze niet geboren, dat moet je ze leren.
Hou met kleden wel rekening mee dat ze meestal niet in het midden van de kamer glijden, maar juist in de 'uithoeken'

Leuk hoe je ermee bezig bent
Ik heb nooit een prijs opgeschreven van iets, denk ook niet dat ik het terug zou willen zien van al die jaren... hahaaa

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/12/15 20:12

Fokster vind het niet nodig (maar heeft zelft tegels en dat is toch anders) maar op de hondenschool waar ik heenga adviseren ze weer wel kleden. Je bent er niet elke minuut bij en ongelukje zit in een klein hoekje.

Wij hebben niet zo'n hele grote huiskamer maar ik ga toch wel kijken voor wat dingen op de vloer. Moet even kijken hoe of wat.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/12/15 20:20

Romke schreef:Groot gelijk dat je het wel gaat doen
Natuurlijk moeten ze zich in huis gedragen, en buiten spelen.
Maar zo worden ze niet geboren, dat moet je ze leren.
Hou met kleden wel rekening mee dat ze meestal niet in het midden van de kamer glijden, maar juist in de 'uithoeken'

Leuk hoe je ermee bezig bent
Ik heb nooit een prijs opgeschreven van iets, denk ook niet dat ik het terug zou willen zien van al die jaren... hahaaa


Wij hebben tot in de hoeken alles bedekt. Alleen de keuken niet maar als ik kook dan gaat Diego toch in de bench.
Ik heb ook niks opgeschreven. Krijg er denk ik alleen een naar gevoel bij als ik zie wat alles gekost heeft hahahaha
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/12/15 20:22

Carobella schreef:Fokster vind het niet nodig (maar heeft zelft tegels en dat is toch anders) maar op de hondenschool waar ik heenga adviseren ze weer wel kleden. Je bent er niet elke minuut bij en ongelukje zit in een klein hoekje.

Wij hebben niet zo'n hele grote huiskamer maar ik ga toch wel kijken voor wat dingen op de vloer. Moet even kijken hoe of wat.

Gr Caroline


Vind het eerlijk gezegd wel heel erg raar dat een fokker dat niet nodig vind. Overal word het geadviseerd. In boeken, hondenscholen onze fokker juist ook.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/12/15 23:09

HIer op het forum is er ook een groep die het wel doet en een groep die het niet doet. Ik zit een beetje bij Ikea te neuzen. Een combi van wat matten (gang en keuken) en twee kleden. Ik denk niet dat het tot alle hoeken en gaten hoeft want er staan ook kasten en banken langs de wand en ze zal niet op elk stukje langs de wand lopen. Maar dat vooral de loopgedeelten anti slip zijn, zeg maar.

Ik ga ook maar niets opschrijven denk ik - wat het allemaal kost 8) Heb ik bij mijn kinderen ook niet gedaan en die schijnen ook heeeeeeel duur te zijn :?

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 15/12/15 07:47

Wij gaan ook maar eens kijken voor kleden en matten. Ik doe niet te dure want ze worden waarschijnlijk toch onder geplast in het begin haha
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/12/15 08:42

Ik heb op marktplaats een groot stuk nieuwe vloerbedekking gehaald. Maar 20 euro en ik was klaar. En op een weggeefhoek op Facebook gevraagd om vloerbedekking/ kleed. Ook een leuk stuk gekregen. Ik had al een kleed onder de salontafel dus wij zijn klaar:-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 15/12/15 21:50

Goed idee om op marktplaats of FB groepen te kijken/vragen voor kleden/vloerbedekking.

De fokker waar Caroline haar pup geboren is heeft vrij ruse tegels liggen. de tegels in mijn gang en keuken zijn glad. Mijn oppas labrador van 7 heeft er totaal geen moeite mee.

Ik ben heel erg van het lijstjes maken, dingen opschrijven. Het maakt het plannen voor mij overzichtelijk. Ook maakt het voor mij de voorpret nog leuker, en het feit dat ik nu eindelijk een hond ga krijgen nog 'echter'. Ik weet dat dat misschien raar klinkt, maar voor mij werkt zo'n schriftje bijhouden echt heerlijk!!!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”