Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve labje.

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 05/07/16 09:53

Een goede fokker gaat voor de goede welzijn van de pups en niet wat de pupkoper zelf wil. En ik weet zeker dat de fokkers hier dus goede fokkers zijn.

Mijn Diego had ook zon goede fokster. En de klik was er van alle kanten dan is het super.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/07/16 20:32

Guus schreef:Bedankt voor jou reactie. Ik had gehoopt op dit forum ook goede fokkers aan te treffen die gezondheid belangrijker vinden dan het "grote geld".


Pffttt... dit vind ik wel zooooo simpel...

Heb je je ooit verdiept in wat een nest fokken kost.....
Wat het een fokker kost om zijn honden te onderhouden?
Wat het kost om 'uitgefokte' oudere teven te onderhouden?
Wat het kost om met je honden te trainen?
Wat het kost om honden van fokkerij uit te sluiten om gezondheid, maar dan al wel de hond minimaal een jaar hebben gevoed/getraind en de dure gezondheidsonderzoeken hebben gedaan?

Etc. etc.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Lien » 05/07/16 21:47

Romke schreef:
Guus schreef:Bedankt voor jou reactie. Ik had gehoopt op dit forum ook goede fokkers aan te treffen die gezondheid belangrijker vinden dan het "grote geld".


Pffttt... dit vind ik wel zooooo simpel...

Heb je je ooit verdiept in wat een nest fokken kost.....
Wat het een fokker kost om zijn honden te onderhouden?
Wat het kost om 'uitgefokte' oudere teven te onderhouden?
Wat het kost om met je honden te trainen?
Wat het kost om honden van fokkerij uit te sluiten om gezondheid, maar dan al wel de hond minimaal een jaar hebben gevoed/getraind en de dure gezondheidsonderzoeken hebben gedaan?

Etc. etc.


Tja, ik geloof niet dat Guus begrijpt dat gezondheid geld kost. Sterker nog, ik geloof niet dat een zgn "goede" fokker jou zelf zou laten kiezen uit zijn/haar nest. Je kunt je wensen doorgeven en dan wordt er een keus gemaakt. Mocht je geen klik met de pup hebben dan kan dat besproken worden. Maar zoals jij het je voorstelt bestaat alleen in de broodfokkerij. Daar mag je wel uit een hele berg puppen zelf kiezen. Het zal de broodfokker een zorg zijn. En daar zit nu net het verschil. Een verantwoordelijke fokker is het wél een zorg en zal dus met zorg een match proberen tot stand te brengen. En als laatste.....In de fokkerij bestaat het grote geld niet, een goede, zorgvuldig gefokte hond kost veel geld en de fokker legt er in het algemeen op toe. Ik heb mijn administratie goed op orde en ik ben nog steeds niet rijk na dik 15 jaar labradors fokken. (zou het dan toch een passie zijn???)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Guus » 07/07/16 03:59

Ik heb nooit beweerd dat een fokker geen goed doel voor ogen heeft. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik zelf het beste weet wat voor hond ik wil. In mijn ogen zijn er fokkers die bepaalde eigenschappen van een hond naar een hoger niveau willen "tillen". Daar is niets mis mee gezien de kwaliteiten die een labrador heeft. Ik wil graag dat mijn pup bepaalde instinctieve eigenschappen heeft. Dat de kleur van de hond niet bij mijn salontafel past is .........

Afgelopen week had ik nog contact gehad met een "erkende fokker" op een andere labrador-site. Deze had nog een pup. Ik mailde dat ik zeker belangstelling had, maar dat de pup voor mij aan een tweetal punten moest voldoen. Een dag later kreeg ik te lezen dat de pup (van ongeveer 2 weken) naar een ander ging. Hoezo had die "erkende fokker" ook oog voor de pup ???

Waar het waarschijnlijk op uitdraait, is dat ik deze maand een goed bod ga doen op een heel nest, minus die ene die een fokker graag zelf wilt houden. Dan is de kans redelijk groot dat ik krijg wat ik zoek.
Dat klinkt misschien heel verwaand en kost mij een smak aan spaargeld, maar ga aub niet beweren dat een fokker beter weet wat voor hond voor mij de beste keus is, want dat vind ik dus wel arrogant. Dat een liefhebbende fokker een goed huis voor zijn pups zoekt vind ik super en waardeer ik echt.

En ondanks ik zelf nooit heb gefokt met honden, weet ik heel goed wat voor kosten een fokker heeft per nest. Ik gaf al eerder te kennen dat ik een "hondenman" ben en dus ook bekend ben met een aantal rassen.
Wanneer ik ooit het geluk mocht hebben om met pensioen te gaan, dan zou ik ook graag met een goede hond willen gaan fokken. Maar dan niet om het geld maar om het plezier dat ik zou ervaren. En de spijt (verdriet) dat je enkele pups weg moet doen omdat het niet anders kan. Ik hoop dan rijk te worden in ervaring en mijn hobby mag een beetje geld kosten. Wanneer het je broodwinning is, ben je een broodfokker. PUNT.

Mijn laatste hond was onze eerste labrador. En damt, dolgraag wil ik weer zo'n hond met een eigen karakter en sociale vaardigheden. Alleen een echte liefhebbende labaradorbaasje begrijpt wat ik bedoel. Anderen die mij niet begrijpen zijn in mijn ogen afgegleden naar het geld en aanzien. Dat is dus mijn "kort-door-de-bocht-ervaring".
Wij van wc-eend ..................

Sorry, dat ik hier boven een beetje prikkelig overkom. Maar er zijn meer mensen die weten wat een hond te bieden heeft en hoe je bepaalde eigenschappen van een pup kunt herkennen. Wanneer er mensen zijn die nog nooit een pup of hond hebben gehad, is de hulp van een fokker geen overbodige luxe.

Oepsie, het is een heel verhaal geworden. Dat krijg je als ik nachtdienst heb en alles verloopt volgens plan.
Waarschijnlijk verdien ik met mijn geschreven stukje geen prijs, maar ook van een kritische noot kan ik leren. En ik hoop dat ik niet de enigste ben die van zijn voutjes leert. ;-)

Ik wens jullie een hele fijne tijd met jullie labjes en jullie gezin. Probeer lekker van elke dag te genieten. Voor je weet ben je ook dik over de 50. :-)
Nou moe .....

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Lien » 07/07/16 14:56

Dus je gaat een heel nest kopen en dan ga je er 1 zelf houden en de rest doorverkopen???? Begrijp ik dat nou goed?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor laika » 07/07/16 17:48

en damt nu kom jij wel heel raar over en ja ik ben dik over de 50 maar blij dat het fokken erop zit en jij niet bij ons was uitgekomen pppfffft
ps geen enkele goede fokker zal je een heel nest verkopen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Guus » 08/07/16 01:02

@ Lien. Ja, dat klopt. Wanneer het niet anders kan probeer ik een heel nest op te kopen. Natuurlijk wil ik wel eerst even "de ouders" leren kennen. Maar omdat elk mens en ook honden een eigen karakter hebben, geef ik mijzelf (ons) een goede kans van slagen. Het belang of de waarde van een mens is niet in geld uit te drukken. Voor mij geldt dat ook voor een goede hond die bij ons past. Ieder zijn of haar gebrek, dit is de mijne. ;-)

@ laika. Door het lezen van mijn reactie's krijg je een beetje een vertekend beeld van mij. En dat begrijp ik best, is ook mijn eigen schuld. Normaal zeg ik nooit van mijzelf dat ik ergens goed in ben, dat laat ik aan anderen over (wanneer dat nodig mocht zijn). Maar wanneer je mij een beetje beter zou leren kennen, zul je merken (behalve dat er bij mij misschien een draadje los zit ;-) ) dat ik best wel te pruimen ben, volgens mijn vrienden en kennissen.

Heeft er dan niemand van jullie ooit een hond gehad waarmee je kon "lezen en schrijven" ? Zelf hebben wij 3 van zulke super-honden gehad en zoiets is echt onbetaalbaar. En daarom ben ik bereid tot het uiterste te gaan.
Je kunt het vergelijken met dat jij en je partner elkaar door en door kennen en dat woorden niet nodig zijn. Zoiets hebben wij ook met onze honden mogen ervaren. Ik kan het nu niet beter uitleggen.
Maar daarom ben ik op zoek naar een pup die laat merken bepaalde eigenschappen te hebben.

Ik begrijp dat jullie net zoals ik gewone mensen zijn die een lieve of ondeugende lab hebben. Toch had ik gehoopt dat jullie mij een "gouden tip" konden geven over een pas geboren nestje en de mogelijkheid om met de eigenaars/fokkers in contact te komen.
Ik had van een paar forumleden al enkele tips en adressen gekregen, nogmaals bedankt daarvoor. Helaas was ik "net" te laat, andere gelukkigen waren mij al voor. Hun wens ik ook allen een goede en lieve pup toe.

Ik wacht nog wel eventjes af. Ook ik moet af en toe geduld hebben.
Nou moe .....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Romke » 08/07/16 14:00

Je spoort echt totaal niet.
Een heel nest pups kopen... en een 'fokker' die dat doet, spoort nog minder.

Ik vraag me inmiddels af wat er waar is van wat je zegt en of je niet gewoon een beetje zit te trollen

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 08/07/16 17:02

Ik begrijp je titel van dit topic ook niet Guus;je vraagt hulp bij het vinden van een lieve labje.Maar alle goedbedoelde adviezen sla je in de wind en je oppert de ene na de andere rare suggestie.
Dit alles wel snachts tijdens je nachtdienst ,de vermoeidheid slaat dan misschien toe :)

En een heel nest opkopen slaat natuurlijk ook nergens op.Ten eerste gaat geen 1 goeie fokker daarin mee,en als ze het wel doen is het 100% een echte broodfukkert.

En een klik met je hond,ik weet wat je bedoelt: Bij het nest van Co ging ik voor een zwart teefje,maar Co zn gele smoelwerk keek me aan en ik zei tegen de fokster:Hem wil ik! Nou dat gaat zo maar niet zei ze,mijn man en ik gaan dat samen bepalen,want dit is geen makkelijk menneke(zoo gelijk had ze :) )maar omdat Co dan mijn 3e reu zou worden kreeg ik hem toch toegewezen.

het eerste jaar heb ik letterlijk met hem gevochten ,en bij de uitreiking van het jonge honden diploma kreeg ik nog een eervolle vermelding:Want als Iemand dit diploma verdiende dan was het Wil met haar Co!

Nu 10 jaar later,hoef ik hem maar aan te kijken en ik weet wat hij bedoelt.Ik weet of hij blij is, of niet,en hij weet dat ook van mij.

dat gun ik jou ook Guus,maar ga nu geen rare dingen doen,jouw nieuwe labrador komt er echt wel,geduld hebben en gaan kijken bij een goeie fokker ,of de labrador-startpagina van Cor.Hij is ook op facebook.

Ik hoop gauw hier te mogen lezen over Guus en zn labrador,succes hoor!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Lien » 08/07/16 17:14

I rest my case, wat een onzin!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Guus » 09/07/16 05:00

Ik begrijp hoe mijn reactie's kunnen overkomen.
1 Ding wil ik nog toevoegen. Een mens is geëvalueerd van neanderthaler ("bosmannetje") tot de mens die wij nu zijn. Waarom zou alleen de mens zich verder en beter ontwikkelen en alle andere levende wezens niet ?
Je hebt kinderen en volwassenen die hoogbegaafd zijn. Zoiets overkomt alleen de mens ? Natuurlijk moet je zoiets wel in de juiste verhouding zien en plaatsen. Dus, hoe vaak kom je een dier tegen dat zelfbewust is, en hoe herken je zo'n dier ?
Wat heb je ervoor over om zoiets te ervaren?
Nou moe .....

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor Lien » 09/07/16 09:34

Wat me nog het meest stoort is dat het hier alleen om jou draait, niet om de pup.

Stel je koopt een heel nest en je kiest er uiteindelijk 1 uit. Dan ga je de rest weer verkopen.
Dan heeft die pup en zijn nieuwe eigenaar de hele nestperiode en de eerste bindingsperiode gemist.
Bovendien dan moet de pup binnen een korte tijd weer wennen aan een nieuwe situatie. Weet jij wel wat voor een impact heeft op
een pup, wat dat bijv. met zijn weerstand doet? En zo kan ik nog een heleboel nadelen voor de pup en nieuwe eigenaar opnoemen allemaal omdat jij je zin wilt doordrijven en je wilt daar zelfs geld voor gebruiken als drukmiddel. Nee, dit stuit mij zo verschrikkelijk tegen de borst.

Je realiseert je blijkbaar niet dat die fokkers - die voor het grote geld gaan - zoals ik ontzettend veel tijd en energie steken in het vinden van een goede match tussen baas en hond en in het begeleiden van de pup en nieuwe eigenaars in de eerste fase van de plaatsing. Jij koopt gewoon een berg puppen, kiest de leukste uit en de rest dump je weer, en dan heb jij je zin. En wat doe je met garantie. Jij als verkoper bent product aansprakelijk. Dan blijkt een pup die jij verkocht hebt ED te hebben. Voor die kosten en begeleiding draai jij op. Wat moet je eigenlijk doen als een pup overlijdt. Waar sta jij dan als verkoper? Hoe zit het met de gezondheid. Stamboom hoeft niet zeg jij. Zijn de ouderdieren getest op erfelijke afwijkingen. Weet je trouwens dat omdat die testen beschikbaar zijn, jij voor de rechter veroordeelt kunt worden voor vele duizenden euro's schadevergoeding en smartegeld als een pup erfelijke afwijking heeft en je niet kunt aantonen dat de ouderdieren al deze testen hebben ondergaan. Een pup fokken en verkopen is een enorme verantwoordelijkheid op allerlei gebied die jij nu voor jouw gemak onder het tapijt veegt.

Ga gewoon uit van de expertise van de fokker en leg in een gesprek uit waar jij naar op zoek bent. Samen kun je dan zoeken naar een manier om jouw wensen tot stand te laten komen.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor marie » 09/07/16 19:13

Zit met open mond mee te lezen. Ongelofelijk! Dat dit bestaat.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor miranda » 10/07/16 00:40

Mijn mond valt open van verbazing................
Verder zeg ik er niets meer over.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Re: Ik heb jullie hulp nodig bij het vinden van een lieve la

Ongelezen berichtdoor beau » 10/07/16 09:45

Romke schreef:Je spoort echt totaal niet.
Een heel nest pups kopen... en een 'fokker' die dat doet, spoort nog minder.

Ik vraag me inmiddels af wat er waar is van wat je zegt en of je niet gewoon een beetje zit te trollen



Zit ook al aan te denken...een trol.
Normaal is het zeker niet.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”