In de toekomst, als onze Suus volwassen is, willen we heel graag nog een tweede labrador.
Ik kan het natuurlijk niet laten om daar al informatie over op te zoeken, ook al is dit nog (verre) toekomstmuziek

Suus is een teefje. Altijd vrouwelijke dieren gehad. Eigenlijk wil ik het liefst nog een teefje. Ik lees echter overal dat een teef-teef combinatie de slechtste is die je kunt maken...Daarnaast lees ik dat het wel ras afhankelijk zou zijn. bv 2 duitse herder teefjes bij elkaar zou sneller mis gaan dan twee Goldens.
Suus is een labrador van het werktype. Ze is zeer actief maar in contact met andere honden vrij onderdanig. Ook totaal niet bezitterig. Een andere hond kan zo een stok of bal uit haar mond halen; soms legt ze het zelfs voor betreffende hond zijn neus neer. Ik merk geen verschil tussen spelen met reuen of teefjes. Ze heeft zelfs een vriendinnetje van 2 maanden ouder waarbij ze regelmatig op bezoek gaat. Dat gaat altijd heel leuk (wij zijn er wel altijd bij). Hoe ze is als ze loops is weet ik niet, want dat is ze nog niet geweest.
Ik heb thuis van kinds af altijd 2 teefjes samen gehad. Dat betrof een Labrador en een Cavalier King Charles Spaniel. Nooit mis gegaan.
Ik heb op zich niks tegen een reu, maar dan moet ik 1 van tweeën gaan castreren en ik weet niet of ik dat überhaupt wel wil. En een loopse teef bij een reu roept natuurlijk bij beiden veel frustratie op. Dit moet echter in elk geval niet een reden zijn om voor een castratie te kiezen mijns inziens.
Hebben jullie ooit problemen ervaren met 2 labrador teven bij elkaar? Ik zie hier verschillende mensen op het forum die alleen maar teven hebben.
Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!