bewust fokken van kruizingen

Respecteer elkaars mening.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 07/05/12 21:09

Ik snap het nut van een kruising voor werk hond, hulp hond, maar kan daar alleen maar achter staan als deze ouderdieren dus ook officieel gerontgent worden.
Maar ik snap niet het nut kruising weimeraan x Labrador.( de zilver labradors fokken? misschien maar dat kan alleen maar lukken als de andere ouder ook het E gen heeft.)
Even terug in de tijd, de labrador stamt af van de Newfoudlanders en bij de newfoundlanders hebben we het e-gen dit gen zorgt er voor dat er dus grijze newfoundlanders geboren worden.
Ik heb mijn eigen newfoundlander laten testen en zei draagt het E gen en zou dus grijze newfoundlanders voort kunnen brengen.
Dit is bij de newfoundlanders een niet erkende kleur, krijgen wel stamboom maar er staat NEK op de stamboom.

Ik vind het bewust fokken van een kruising voor fun niet echt kunnen.
Ik ken deze persoon niet maar bedenk me dan alleen maar het screenen van de juiste mensen, ik neem namelijk aan de elke fokker van een nest wil dat de mensen aan wie je een pup verkoopt ook echt de liefde voor het ras heeft en willen dat deze pup de rest van hun leven bij hun mag blijven....en niet het verhaal gisteren op de tv of internet gezien, vandaag een nieuw hondje in huis.
Maar dit is mijn mening.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Linda

Ongelezen berichtdoor Linda » 28/08/12 18:37

Heb niet echt een mening maar mijn eerste hond was een kruising( moeder duitse staander en vader zwarte labrador).Wij hebben er echt een superhond aan gehad en zag er ook mooi uit.Mocht zelfs een keer ,wel voor spek en bonen,meedoen met een jachtproef van de labradorvereniging.Moet wel zeggen dat dit zo`n 17 jaar geleden was.

SuzanneRene

Ongelezen berichtdoor SuzanneRene » 29/08/12 13:04

Ook ik heb hier (nog) niet echt een mening over. Onze vroegere buren hadden een grappige kruising; Jack Russell X Rottweiler Voor de goede orde, het teefje was de Rottweiler. Geen gezicht hoor, een Rottweiler op Jack Russell pootjes, haha.


Terug naar “Discussiehoek”