Fietsen met je hond met dit weer ?

Respecteer elkaars mening.
Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 05/08/12 21:54

Zyva heeft met gewoon lopen al last van de warmte boven de 20 graden, die kan er echt niet tegen, dus hier wordt ook echt niet gefietst met deze temperaturen. Fietsen is zowiezo al geen hobby van Zyva helaas!

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 06/08/12 05:45

Wij fietsen ook niet boven de 20 graden, iemand heeft ook een keer gezegd dat je het op klomphoogte(hondhoogte) nog warmer is dan bovenop de fiets.

Onze dierenarts vertelde nog dat hij zo verbaasd is dat er mensen blijven binnen komen met oververhitte honden, terwijl er zoveel over geschreven word, onder meer mensen die gaan fietsen, het ging dan al jaren goed en ineens niet meer. En juist die ene keer kan het dan fataal zijn.

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 06/08/12 09:22

Als je iemand ziet fietsen met de hond weet je natuurlijk ook niet hoelang ze dat doen..
Hier zie ik ze ook nog regelmatig fietsen met honden, maar dan zijn ze dus op weg naar het IJsselmeer om heerlijk te zwemmen. Die mensen komen uit het dorp en fietsen dan hoogop een minuut of 15.
Dat lijkt me dan toch wel kunnen hoor.

Ik zou zeker geen lange stukken gaan fietsen met hoge temperaturen, maar het hangt ook wel weer van je hond af, of die er een beetje tegenkan....

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 06/08/12 10:07

Hier zijn we niet actief op het heetst van de dag. Dat doen we 's morgens
vroeg. Voor de rest alleen P&P of zwemmen achter op de dijk. :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 06/08/12 12:21

doggie schreef:Als je iemand ziet fietsen met de hond weet je natuurlijk ook niet hoelang ze dat doen..
Hier zie ik ze ook nog regelmatig fietsen met honden, maar dan zijn ze dus op weg naar het IJsselmeer om heerlijk te zwemmen. Die mensen komen uit het dorp en fietsen dan hoogop een minuut of 15.
Dat lijkt me dan toch wel kunnen hoor.

Ik zou zeker geen lange stukken gaan fietsen met hoge temperaturen, maar het hangt ook wel weer van je hond af, of die er een beetje tegenkan....


Weet je wel niet hoe slecht dat is ? Eerst lekker warm lopen naast een fiets, en dan hupsakee het steen koude water in van het IJsselmeer ..

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 06/08/12 20:39

MheenLab schreef:
doggie schreef:Als je iemand ziet fietsen met de hond weet je natuurlijk ook niet hoelang ze dat doen..
Hier zie ik ze ook nog regelmatig fietsen met honden, maar dan zijn ze dus op weg naar het IJsselmeer om heerlijk te zwemmen. Die mensen komen uit het dorp en fietsen dan hoogop een minuut of 15.
Dat lijkt me dan toch wel kunnen hoor.

Ik zou zeker geen lange stukken gaan fietsen met hoge temperaturen, maar het hangt ook wel weer van je hond af, of die er een beetje tegenkan....


Weet je wel niet hoe slecht dat is ? Eerst lekker warm lopen naast een fiets, en dan hupsakee het steen koude water in van het IJsselmeer ..


Je kunt ook overdrijven....Het water is niet ijskoud, het is heerlijk verfrissend.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/08/12 20:54

doggie schreef:
MheenLab schreef:
doggie schreef:Als je iemand ziet fietsen met de hond weet je natuurlijk ook niet hoelang ze dat doen..
Hier zie ik ze ook nog regelmatig fietsen met honden, maar dan zijn ze dus op weg naar het IJsselmeer om heerlijk te zwemmen. Die mensen komen uit het dorp en fietsen dan hoogop een minuut of 15.
Dat lijkt me dan toch wel kunnen hoor.

Ik zou zeker geen lange stukken gaan fietsen met hoge temperaturen, maar het hangt ook wel weer van je hond af, of die er een beetje tegenkan....


Weet je wel niet hoe slecht dat is ? Eerst lekker warm lopen naast een fiets, en dan hupsakee het steen koude water in van het IJsselmeer ..


Je kunt ook overdrijven....Het water is niet ijskoud, het is heerlijk verfrissend.


Dat zal gerust als je vanuit een rustige positie komt, heb je net lopen draven zal dat toch anders zijn.
Ik kan het niet echt onderbouwen maar mijn gevoel zegt dat dit idd niet goed zal zijn, zowel voor mens als dier.
Ooit ben ik ook eens gewaarschuwd, ik doe regelmatig een soort van triatlon met Sam maar liet hem dan na het zoeken zwemmen, om hem eerst te laten zwemmen ipv zoeken.
Zal nog eens navragen waarom dat precies was maar ik zal het vast logisch hebben gevonden want nu doen we dat dus ook.
Kom er nog op terug :wink:

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 06/08/12 21:06

doggie schreef:
MheenLab schreef:
doggie schreef:Als je iemand ziet fietsen met de hond weet je natuurlijk ook niet hoelang ze dat doen..
Hier zie ik ze ook nog regelmatig fietsen met honden, maar dan zijn ze dus op weg naar het IJsselmeer om heerlijk te zwemmen. Die mensen komen uit het dorp en fietsen dan hoogop een minuut of 15.
Dat lijkt me dan toch wel kunnen hoor.

Ik zou zeker geen lange stukken gaan fietsen met hoge temperaturen, maar het hangt ook wel weer van je hond af, of die er een beetje tegenkan....


Weet je wel niet hoe slecht dat is ? Eerst lekker warm lopen naast een fiets, en dan hupsakee het steen koude water in van het IJsselmeer ..


Je kunt ook overdrijven....Het water is niet ijskoud, het is heerlijk verfrissend.


Zoals eerder beschreven, als je lekker zonnend zo vanaf je handdoekje het water in duikt, zal er inderdaad niet al te veel aan de hand zijn ...

Loop je eerst naast een fiets te hollen, en ben je helemaal warm gelopen, dan is dat 'verfrissende water' in eens steen koud, en kun je zelfs kramp krijgen (in het minst ergste geval) ..

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/08/12 21:24

Nou ik heb het nagevraagd, en inderdaad om het opgewonden/druk zijn ivm het zoeken en daarna het koude water in.

Zal met naast de fiets lopen niet anders zijn denk ik en helemaal met wat hogere temperaturen waarbij hondjes hun warmte slecht kwijt kunnen lijkt mij dit niet echt gezond.
Ik denk van mijzelf uitgaande dat je ook direct een flinke harttest hebt als je het op deze manier zou doen.

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 06/08/12 21:53

Niks zo verfrissend als een een duik na inspanning.
Zowel voor baas als hond.
Vind de reakties hierboven nogal overdreven mbt het koude water.
Niet dat we hier op zonnige cq warme dagen de inspanning overdrijven maar hondje houd nogal van rennen in het bos.
Om daarna een prachtige duik (olympische spelen waardig) te maken in het daar ook aanwezige ven.

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 06/08/12 21:53

Roos schreef:Nou ik heb het nagevraagd, en inderdaad om het opgewonden/druk zijn ivm het zoeken en daarna het koude water in.

Zal met naast de fiets lopen niet anders zijn denk ik en helemaal met wat hogere temperaturen waarbij hondjes hun warmte slecht kwijt kunnen lijkt mij dit niet echt gezond.
Ik denk van mijzelf uitgaande dat je ook direct een flinke harttest hebt als je het op deze manier zou doen.


Dat klopt helemaal .. Het is trouwens niet alleen slecht voor dieren, maar zeer zekers ook voor de mens ;)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/08/12 22:06

Herman 70 schreef:Niks zo verfrissend als een een duik na inspanning.
Zowel voor baas als hond.
Vind de reakties hierboven nogal overdreven mbt het koude water.
Niet dat we hier op zonnige cq warme dagen de inspanning overdrijven maar hondje houd nogal van rennen in het bos.
Om daarna een prachtige duik (olympische spelen waardig) te maken in het daar ook aanwezige ven.


Dat mag, zoveel mensen zoveel meningen.
Maar vergeet even niet het verschil in temperatuur tussen een ven en het Ijsselmeer :wink:

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 06/08/12 22:13

Dat zal vast verschil uitmaken.
Maar een graad of 20 zal het daar ook wel zijn.
En aangezien die van mij hartje winter ook net zo makkelijk het water inplonst zal hij denk ik 20 graden niet echt koud vinden. :wink:

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 07/08/12 06:25

Herman 70 schreef:Dat zal vast verschil uitmaken.
Maar een graad of 20 zal het daar ook wel zijn.
En aangezien die van mij hartje winter ook net zo makkelijk het water inplonst zal hij denk ik 20 graden niet echt koud vinden. :wink:


Dat is nogal een wezenlijk verschil ...

En, let maar eens op .. Als je hond met -20 het water in duikt, dan gaan ze (althans hier wel) vaak ook in de sneeuw liggen te rollen (als die er ligt) .. Sneeuw neemt vocht op, en op die manier krijg je het minder koud. Zelfs de Mariniers rollen door de sneeuw als ze een wak in skieen ;)

En met -20 hebben ze het ook lang niet zo warm als met +25 ;)

Gebruikersavatar
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 785
Lid geworden op: 09/04/10 12:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor milo » 30/09/12 17:03

Ik hanteer de spelregel: Shirtjesweer= te warm om te fietsen!

King houdt van fietsen en soringt ondertussen 20x in het water van ons Zuigerplasbos, heerlijk vindt hij het 8)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:


Terug naar “Discussiehoek”