wat doen jullie met een hond die bang is voor vuurwerk?

Respecteer elkaars mening.
Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 31/12/12 14:04

Snowie mijn westie was enorm bang voor vuurwerk, niet zo zeer voor de knallen maar voor de flitsen. Ze was half blind en dat werd steeds erger, zelfs de flitser van het fototoestel vond ze doodeng :(

Ze kroop achter me, daar voelde ze zich veilig, dus dat mocht, ik ging haar niet troosten maar ze kreeg zo toch steun. verder hielp het haar om in de donkere badkamer te gaan liggen, dan zag ze het allemaal niet, dus daar een lekker plekje voor haar gemaakt en dan was het prima!

Iedereen met bangen hondjes, veel succes vanavond.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 31/12/12 16:42

nou ik moet zeggen ,het gaat een stuk beter al als vorig jaar. Toen liep hij heel erg te hijgen en te zuchten.
Hij is nog wel onrustig maar toen ik net met Co terugkwam van een wandeling lag hij tot mijn grote verbazing NAAST de kat onder de kerstboom !
Normaal niet echt dikke vrienden,het duld mekaar,maar zo zie je maar weer:in geval van nood leer je je vrienden kennen :)

hij heeft wel 2 pilletjes stesolid op,en hij zwabbert een beetje als hij loopt.Maar hij heeft net in de tuin een enorme plas gedaan.Prima toch?

Co heeft nergens last van,maar hij is ook "de man van staal :verliefd1:

Allemaal een goed uiteinde en een heel goed en gezond 2013 !Wil en Co
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 31/12/12 17:09

Keo is nog relaxed. Vorig jaar is hij heel bang geworden na 1 harde knal, dus tot nu toe valt het me alles mee.
We hebben hem vanochtend lekker moe gemaakt in het bos (weliswaar aan de lange lijn) en vanavond voor 12 uur krijgt hij een lekker bot om hem af te leiden. En we blijven bij hem zolang het knalt. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 31/12/12 18:09

Wij doen eigenlijk gewoon "normaal" Nemo had vorig jaar ineens zo'n fase (ouder worden, dovig worden?) en was wat onrustig met de jaarwisseling. We hebben haar donker/rustig plekje in huis laten liggen. Na nieuwjaar zo rond april gelijk begonnen met de training en ze reageert tot op heden nergens meer op.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 31/12/12 19:41

wij doen ook gewoon normaal hoor,en Ep is (gelukkig) wat doof.Maar ja die enorme klappers die hoort ie toch.
op het ogenblik slaapt meneer ,en ook nog eens op zn eigen kussen! :) :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

esmmar&happy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 11/12/12 21:18
Locatie: barendrecht

Ongelezen berichtdoor esmmar&happy » 01/01/13 16:44

lekker in de eigen bench en dan zorgen dat ze ons toch kon blijven zien. En zo is onze pup haar eerste jaarwisseling prima door gekomen.
Die drukke rondlopende mensen die hard gelukkig nieuwjaar roepen veroorzaakten de meeste onrust :)
zo blij met een pup erbij

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 31/05/13 22:49

Als pup was ze een week of 7 toen het vuurwerk was en ze komt uit een Brabants dorp waar ze amper iets afsteken. Hier reageert ze wel op het vuurwerk wat soms wordt afgestoken bij het partycentrum een eindje verderop. Omdat we zelf vuurwerkhaters zijn denken we er over om naar een hutje op de hei te vertrekken of een land waar geen vuurwerk afgestoken mag worden.

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vesta » 02/06/13 21:29

Ik gaf onze Noa de laatste 2 jaar van hara leven gewoon op ouwe jaarsdag een goede scheut Advokaat. Ze sliep er goed op de hele avond en geen gestresste hond meer.

Wil
Afbeelding

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 08/06/13 11:28

vesta schreef:Ik gaf onze Noa de laatste 2 jaar van hara leven gewoon op ouwe jaarsdag een goede scheut Advokaat. Ze sliep er goed op de hele avond en geen gestresste hond meer.

Wil


Hahahaha.. geweldig! Gewoon omdat het kan en omdat het werkt :-)

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 17/06/13 14:34

De kleine hond is hier ook doodsbang voor vuurwerk. En daar helpt Advokaat ook goed bij. Zij is bang geworden toen mijn zusje paar jaar terug heftig reageerde op onweer.

Berner is er gelukkig niet bang voor. Die is er soms iets te dol op. We hebben met hem vanaf pups af aan getraind met vuurwerk. Eerst gewoon rotjes. En toen steeds zwaarder. Omdat hier in het dorp helaas veel illegaal vuurwerk word afgestoken. Romeinse kaarsen vind hij helemaal geweldig. Dus rond oud en nieuw zit hij standaard aan touw.


Terug naar “Discussiehoek”