wanneer spreken we van mishandeling, wanneer niet

Respecteer elkaars mening.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 07/10/13 20:59

Ik ben het met je eens bij mij op cursus werd door de instructrice ook een gl aangeraden bij een cursist en deze kreeg ook een super instructie die hond liep keurig naast kop en staart omhoog altijd vrolijk... Je kan hem inderdaad heel verkeerd gebruiken, maar dat geldt voor meerdere hulpmiddelen :)
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/11/13 21:05

Op cursus wat gezien wat ik zo sneu zielig vond. Dat vond ik dierenmishandeling.
Een man kwam met zijn punterende hond in onze groep trainen voor wat extra lessen. Die man corrigeerde zijn hond op een gegeven moment zo hard dat het dier gilde van pijn :cry: dit was door een flinke ruk aan de slipketting. Daarna deed hij dat nog een keer omdat hij zo gefrustreerd was omdat zijn hond totaal niet wilde luisteren. Weer gilde de hond van de pijn en beet zijn eigenaar in zijn arm. Gelukkig greep de instructeur in en pakte hond over en liet de baas even tot zichzelf komen.

Mijn brak toen die hond zo gilde, een reu van 1jaar die al zo onzeker en gespannen was. Baas die nerveus en gefrustreerd was, dat was geen goede combi.

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 03/11/13 21:19

allemachtig dat is echt een slechte combi :?
Mijn bek viel open toen ik dat las...ach gos :(
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/11/13 21:39

Het was duidelijk te merken dat dat die combi niet ging. Maar jemig wat was die man zich aan het afreageren op zijn hond. Zo gilde basco toen hij met zijn kont tegen schrikdraad aankwam :cry: je word dan echt spontaan beroerd.

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 03/11/13 22:03

Wat vreemd dat je bij jullie met een slipketting mag trainen. Dat gebeurde bij ons echt niet.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/11/13 22:06

Bij ons mag je overal mee trainen behalve met prikband.
Ik train zelf met een gl omdat mijn spieren het anders niet aankunnen.

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 04/11/13 08:14

Ook bij ons mag je er idd mee trainen.
Ik ben er geen voorstander van maar ik weet ook dat het op de juiste wijze wordt aangeleerd. Ik heb ook het verschil bij een boxertje in de pubertijd gezien waarmee geen land te bezeilen was en tja, ben er niet voor maar als dit dan werkt....
Overigens is het bij ons geen muts, net als bij Renate, grijp je terug naar de GL, prima maar dan ook op cursus.
Grijp je terug op de slip, prima, maar dan ook op cursus.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 04/11/13 09:27

Ik gebruik zelf een gl omdat zonder gl mijn spieren een te grote schok krijgen bij een plotselingen ruk. Kaine trekt nog wel naar honden maar is voor mij goed te houden met gl. Basco trekt soms als hij ineens heel erg moet poepen en zover mogelijk de bosjes in wil. Met regelmatig een slijmbeursontsteking en geen kracht in mijn handen kan ik ze zonder niet houden. Dit is goed aangeleerd en ze hebben er geen last van.
Er trainen meer mensen met slipketting maar die honden krijgen nooit zo een harde correctie dat ze gillen.

De trainer heeft hem na de les apart genomen en extra adviezen gegeven. Hopelijk werkt het want dit was echt zielig.

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 04/11/13 09:41

[quote="Wil enCo"]nou extreem overgewicht is mishandeling en extreem mager ook.

Wat IK nou echt mishandeling vind is : Verveling! Hele dagen in je bench zitten ,met een goedkope knuffel van de Action en een bakje water en een kauwbot.Wachten tot baasje weer thuis komt.

Of ,je baasje is wel gewoon de hele dag thuis, maar je word gewoon genegeerd,alsof je er niet bent
En dan word er 2of 3 x per dag geroepen : Wie laat HEM (of haar dan ) uit?En dan sloft er een tiener met je naar de honden wc en weer terug.
Smiddags word er dan een handvol brokken in je bak gegooid,niet teveel he ,want anders "word je te dik" want ja je bent nogal lui, want je loopt haast niet he!

Dat vind ik dus eigenlijk ook mishandeling, ik heb het over mensen hier in de straat met een prachtige labrador van nog geen 2 jaar oud.

die mevrouw met die veel te dikke hond van Tamara, die komt in elk geval nog elke dag in het bos. Dus ze doet er wel iets aan. Niet genoeg maar ok. ik sluit me hier helemaal mee aan groetjes Luckylabrador

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 04/11/13 09:52

Luckylabrador....Ik heb haar nadien niet meer gezien dus ik trek niet dé conclussie dat ze iedere dag in het bos komt. Dan weet je meer dan mij :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/11/13 14:32

Tammie schreef:Luckylabrador....Ik heb haar nadien niet meer gezien dus ik trek niet dé conclussie dat ze iedere dag in het bos komt. Dan weet je meer dan mij :)


Is er maar een bos bij jullie dan ?
Ik kom ook weleens weken niet in een bepaald bos, dan ga ik nl naar andere gebieden toe 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 04/11/13 15:53

Hier in Zwolle zelf is er 1 ideaal losloopgebied waar je ook echt kan wandelen en dan alleen nog winterdag :wink: Nog 2 plassen winterdag waar je mag komen met loslopende hond maar waar je niet kan wandelen, gaat dus overwegend ook geen kip heen ;) Ik wel eens maar alleen omdat ik dan ook Indra kan meenemen, niet zo gek ver hoef, zonder doggy-ride kan en het erg dicht in de buurt is (zou er naar toe kunnen lopen).

Rest waar je gewoon min. een half uur of langer kan wandelen geld allemaal aanlijnplicht :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 05/11/13 08:15

Tammie schreef:Ook bij ons mag je er idd mee trainen.
Ik ben er geen voorstander van maar ik weet ook dat het op de juiste wijze wordt aangeleerd. Ik heb ook het verschil bij een boxertje in de pubertijd gezien waarmee geen land te bezeilen was en tja, ben er niet voor maar als dit dan werkt....
Overigens is het bij ons geen muts, net als bij Renate, grijp je terug naar de GL, prima maar dan ook op cursus.
Grijp je terug op de slip, prima, maar dan ook op cursus.




???????? :lol:
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 05/11/13 11:42

annette, ik zie wat je bedoelt, wat erg :lol: :lol: :lol:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 05/11/13 12:13

Tammie schreef:annette, ik zie wat je bedoelt, wat erg :lol: :lol: :lol:


Niet erg hoor, wel grappig! :)
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007


Terug naar “Discussiehoek”