ow my god!

Post hier ervaringen met fokkers.
Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/07/12 00:17

speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/07/12 00:31

Roos schreef:
speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?

ik hoop dat ik je goed begrijp hoor Roos :) maar als jouw stelling is een dure lab is geen superlab maar je weet dat de moederhond het goed heeft etc etc dan sta ik hier wel achter :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/07/12 00:43

marron schreef:
Roos schreef:
speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?

ik hoop dat ik je goed begrijp hoor Roos :) maar als jouw stelling is een dure lab is geen superlab maar je weet dat de moederhond het goed heeft etc etc dan sta ik hier wel achter :)


Ik reageer eigenlijk meer op de opmerking van Carola, deze impliceert naar mijn mening dat een dure lab een superlab is, en we weten allemaal wel dat dit geen vaststaand feit is.
Eigenlijk had ik hierbij verders helemaal geen gedachtes :wink:

Maar nu je er toch over begint, ook bij stamboompups zijn er denk ik ook genoeg misstanden vwb de leefomstandigheden van ouders en pups.
Dit is helaas niet alleen voor de broodfokfamilies weg gelegd :(
Het zal stukken minder zijn, maar dat het niet voorkomt durf ik mijn hand niet voor in het vuur te leggen.

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 05/07/12 00:51

Roos schreef:
speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?


Met jullie discussie schiet de to lekker op :confused: Het enige waar ze op moet letten bij een e.v.t. volgende lab is dat als de prijs laag is om dan de nodige vraagtekens te zetten wat betreft de gezondheid enz. Sterkte met het vertellen naar de kinderen toe ik zou het idd niet te eng maken voor ze :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/07/12 01:07

Roos schreef:
marron schreef:
Roos schreef:
speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?

ik hoop dat ik je goed begrijp hoor Roos :) maar als jouw stelling is een dure lab is geen superlab maar je weet dat de moederhond het goed heeft etc etc dan sta ik hier wel achter :)


Ik reageer eigenlijk meer op de opmerking van Carola, deze impliceert naar mijn mening dat een dure lab een superlab is, en we weten allemaal wel dat dit geen vaststaand feit is.
Eigenlijk had ik hierbij verders helemaal geen gedachtes :wink:

Maar nu je er toch over begint, ook bij stamboompups zijn er denk ik ook genoeg misstanden vwb de leefomstandigheden van ouders en pups.
Dit is helaas niet alleen voor de broodfokfamilies weg gelegd :(
Het zal stukken minder zijn, maar dat het niet voorkomt durf ik mijn hand niet voor in het vuur te leggen.

Ik kan hierin met je meegaan, ik heb dit meegemaakt bij de fokker van Marron, bij marron was alles volgens de regels hoor, maar ja wel een schuur en wat wist ik er toen van, ik had een labje volgens de nlv regels gefokt, toen wilde ik met haar gaan fokken, ik mocht bij de fokker komen ze wilden me overal bij helpen, en mijn grote verbazing was toen, dat er een nest lag zonder stamboom met dezelfde ouders als die van marron :? de reu is nadien nog vaak ingezte hoor op andere nesten en de teef heeft keurig het aantal van 5 gehad wat aan de nlv was opgegeven :? ze heeft er meer gehad, ik heb geluk gehad met mijn marron dit is natuurlijk al 10 jaar geleden, nu ik eindelijk zelf fok zal ik zoiets nooit doen, fokken kost geld, je hebt met moeder natuur te maken, en als je dat niet aankunt moet je niet fokken anders doe je het om het geld, en ja hoor ik houd wel wat over van mijn nestjes, maar ik wil mijn lijnen voortzetten met behulp van hele goede fokkers, dus je moet ook investeren, een pup houden en die eten ook he en hebben hun verzorging nodig :) ectect.
Ach je begrijpt wel wat ik bedoel, maar ik denk zeker dat er meer nestjes geboren worden bij sommige fokkers als dat er aangegeven worden, ook iets waar je dus goed op moet letten, nooit bij een fokker een pup kopen zonder stamboom, een stamboom en chippen kost ongeveer 70 euro per pup dus daarom hoeven ze het niet om te laten!!!
tja en er blijft natuurlijk altijd het feit dat je moedernatuur te maken hebt he, ook de meest betrouwbare fokkers kunnen daar helaas niet omheen, je doet je best, maar moedertje natuur beslist :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 05/07/12 06:39

Basenmel schreef:Zo dan, toe maar, alsof het niet genoeg is!!

Wat wil je hier nou mee bereiken? Mij de grond in trappen met een flinke rot gevoel??
Noem je mij kinderachtig? Sorry hoor maar met zo'n uitspraak vind ik jou juist kinder achtig!

Ik heb 3 kinderen waarvan 2 speciaal (zoon heeft autisme en dochter ontwikkelings achterstand) en dan noem je mij ff hoe dom,achtelijk ben???

Is al erg genoeg dit, lijkt je niet????

Ach wat maakt het uit, jij hoeft morgen niet tegen je kinderen te zeggen dat het lieve kleine meisje niet meer komt en misschien wel dood gaat!!

Mijn geduld is momenteel 0,0 en kan nu dit even niet verdragen... Ben je boos, prima maar laat mij even aub met rust!


Gewoon niet meer op reageren, iedereen maakt fouten ..

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 05/07/12 06:45

Waarom zou je bij een lage prijs je vraagtekens moeten gaan zetten. Ik zet eerder mijn vraagtekens bij het beleid van wat fokkers qua prijs vragen voor die honden.

Ik bedoel toen wij onze eerste labrador kochten (ik praat over 1983) was het iets van 700 gulden, en met de invoering van de euro lijkt het wel of die prijzen gewoon 1 op 1 vertaald zijn vanuit de gulden naar de euro (dus 700 gulden wordt 700 euro) ...

Toen ik voor de laatste keer opzoek was naar een 'nieuwe' labrador was ik bij een fokker die zelfs in de prijs wilde gaan zakken e.d. Ik zette bij mij zelf daar grote vraagtekens bij neer, en heb het maar zo gelaten (kreeg een beetje een marktplaats gevoel bij die -ahum- NLV fokker) ..

Maar krijg vooral de laatste jaren dat een beetje het gevoel dat het een ongeschreven wet aan het worden is, dat een hond zo rond de 800 euro moet gaan kosten tegenwoordig. Dan vraag ik me af, wie bepaalt die prijzen ?! Is dat natte vinger werk of is het gewoon wat de gek er voor geven / vragen wilt !?

Gebruikersavatar
mugo
Speurneus
Speurneus
Berichten: 19875
Lid geworden op: 14/01/03 09:05
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mugo » 05/07/12 07:53

Roos schreef:
speurneus carola schreef:alsof iedereen zo'n vetpot heeft en de huidige prijzen van zo'n superlab willen/kunnen betalen. fokkers kunnen ook zakken met hun prijzen, zeker gezien de financiele situatie in heel het land, maar nee hoor, prijzen stijgen weer totdat een beetje lab pup voor iedereen die geen dubbele baan heeft onbetaalbaar is.


Net alsof je als je een dure lab koopt een superlab hebt :?


Was het maar waar... garanties zijn er niet.
En ja, toen ik eindelijk een hond mocht, zaten m'n ouders ook niet te wachten op 700 a 800 euro "to begin with". Nou heb ik het getroffen, gewoon een leuke hond van een boerderij hier in de buurt. Maar ben je dan meteen maar dom? Ik vind het (nog steeds) een hoop geld hoor voor een hondje. En ik begrijp heel goed de kosten die worden gemaakt, maar dan nog is 800 EUR een hoop geld.

Overigens had ik denk ik Skye terug gebracht met de politie aanwezig.
Afbeelding

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 05/07/12 08:15

Ik kijk wel beter uit nu. En geloof me, ik wil best 1000 euro uitgeven voor een GEZONDE pup, maar geen verstand hebben en goed gelovig reageer ik dus op een broodfokker.

Het ging me eerlijk gezegd niet zo zeer om die goedkope prijs hoor maar de afstand want zelf rij ik geen auto en moet ik dus iemand regelen die wilt rijden.
Geloof me als ik zeg dat ik het niet om het bedrag gedaan had maar om goed gelovig heid en dergelijke.

Maar dit is de meest pijnlijke les die ik geleerd heb en zal Labjes die goedkoper als 500,- zijn niet eens bellen!
Zo ie zo is de vertrouwen kwijt en draait me maag om bij het woord fokker, fokken. BAH

Straks naar politie aangifte doen.
En dan naar mijn DA, die moet een nieuwe verklaring maken want die zak ongediertje heeft m gehouden.

We hebben gelukkig foto's gemaakt van Sky in slechte staat en van het paspoortje en papier met garantie.

Ook moeten wij verzekering en chip afmelden,, pff waarom moet het zo gaan?!

We hebben de kids gezegd dat Sky ziek is en graag naar haar mama wou (Sky werd in ene zichzelf weer bij dr mama, ook niet zo gek want die pijnstilling werkte in!).

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 05/07/12 08:32

Wat een afschuwelijke afloop voor jullie! Arm gezin, arme Sky... Trek het je niet persoonlijk aan, natuurlijk had je meer research kunnen doen, enz enz enz. Maar dat is achteraf, en daarmee zinloos om je langer schuldig over te voelen. In mijn opinie heb je het goed gedaan: je hebt je verantwoordelijkheid genomen om het diertje mogelijk de medische zorg te bieden die het nodig had, en je hebt de stap durven zetten om over je gevoel heen te stappen en de broodfokker zijn geld uit de portemonnee te halen. Natuurlijk is het rot, nee verschrikkelijk, om je af te vragen wat er nu met Sky gebeurt. Anderzijds: als elke koper van deze fokker dit zou doen, dan is het snel gedaan met de handel en zullen er niet nog meer dieren worden uitgebuit!!
Ook zorgt dit verhaal opnieuw voor de bevestiging van de wantoestanden in deze fokkerijen. Laat het een les zijn en een grote waarschuwing voor derden!
Rest mij jullie veel sterkte te wensen, en mocht je toe zijn aan een labrador, kun je altijd contact opnemen met de NLV, of met mij (pb) of hier op het forum.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 05/07/12 08:46

sterkte

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 05/07/12 08:48

Nogmaals heel veel sterkte!

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 05/07/12 08:55

Wat een triest verhaal zeg! Nou ik wens je heel veel sterkte met het verwerken enzo.

Diezel hebben we ook van MP. Niet van een broodfok. En hij was ook niet duur :D Duur wil niet altijd zeggen dat het goed is in mijn ogen. Oke Diezel heeft last van allergien, maar honden van fokkers hebben dat ook vaak. Of hij ED/HD heeft....... Tot nu toe nergens last van. Ik zou het zo weer doen. Ik hoef niet zo nodig een hond van een fokker. Ook omdat ik mijn vraagtekens zet waarom zo'n hond zo duur moet zijn. Maar dat terzijde.

Ik hoop dat je ooit een super hond mag ontvangen waar jij en je gezin gelukkig mee zijn. Heel veel suc6 met het zoeken ervan.

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 05/07/12 09:05

corretje schreef:Wat een triest verhaal zeg! Nou ik wens je heel veel sterkte met het verwerken enzo.

Diezel hebben we ook van MP. Niet van een broodfok. En hij was ook niet duur :D Duur wil niet altijd zeggen dat het goed is in mijn ogen. Oke Diezel heeft last van allergien, maar honden van fokkers hebben dat ook vaak. Of hij ED/HD heeft....... Tot nu toe nergens last van. Ik zou het zo weer doen. Ik hoef niet zo nodig een hond van een fokker. Ook omdat ik mijn vraagtekens zet waarom zo'n hond zo duur moet zijn. Maar dat terzijde.

Ik hoop dat je ooit een super hond mag ontvangen waar jij en je gezin gelukkig mee zijn. Heel veel suc6 met het zoeken ervan.


Ik kan je vertellen (en lees dat hier maar op het forum) dat meer "goedkope" honden last hebben van allergien dan de "dure" en het verhaal waarom een goede fokker zoveel geld vraagt is hier ook al tig keer verteld kan je allemaal hier op het forum vinden ook die discussie is al uitgebreid gevoerd!
Afbeelding

Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 05/07/12 09:52

Stamboom lose Labjes worden zomaar verkocht, in welke staat ze ook zijn. Fokkers weten niet wat hun karakter is en moeten altijd graaien welke ook alweer een teef of een reu is.

Dure labs zijn wat dat betreft stukken betrouwbaarder omdat de fokkers je hele uitleg geven over je nieuwe pup, verteld je de karakter en ook wat je je pup moet geven aan eten enzovoorts.

Ga dus niet zeggen dat goedkope labs ook net zo goed is want je ziet nu maar dat dat niet klopt.

Er zijn gewoon HUFTERS die zielige honden moeten gebruiken om hun portomonee te vullen en gewoon NIKS intresseren hoe,wat, of waar de pups terecht komen.

Ik ben er helemaal klaar mee zoals je wel kunt lezen en als ik idd een pup neem dan wel met een STAMBOOM MET GARANTIE EN ZEKERHEID dat je een GOEDE pup hebt!!!!


Terug naar “Fokkers”