de introductie Jacht training

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

de introductie Jacht training

Ongelezen berichtdoor Tilly » 01/04/09 21:48

Gisteravond was de introductie en wat een hoop honden en baasjes.
We werden ingedeeld in 4 groepen en toen moesten we 4 testen ondergaan. Wat de bevindingen van de trainers waren kregen wij niet te horen.

1e was hond laten zitten, weglopen, bij je roepen en toen afleggen en of je bleef erbij of ging 3 stappen aan de kant staan.
Mijn bevinding: super, Akka deed het uitstekend zelfs het aan het einde afliggen en ik ben naar de kant gelopen en ze bleef liggen terwijl een andere hond de 1e stap deed.

2e was of de hond zwom, of ze reageerden op blik vallen, schot reactie en wat er gebeurde als de trainer met een eend voorbij liep. Wat deed de hond.
Mijn bevinding: zwemmen prima, schot reactie en blik vallen reactie, geen punt en toen de eend. Ze waren 2 honden bij me vandaan en Akka wilde al. Toen liep hij voorbij ons en Akka helemaal blij... nek eend pakken en weer los laten. Prima dus...

3e was dummy gooien, halen en brengen en echte eend brengen.
Dummy was leuk en met dummy en al liep ze naar binnen.. koffie maar al snel kwam ze naar me en liet de dummy in mijn handen vallen. Helaas stond iedereen buiten en wij dus binnen in een aanbouw van de woning..

Toen de eend... Akka helemaal blij, pakte de eend.. oeps is wel wat meer dan een eenden pootje in Reeuwijk of een stukje konijn. Toen ze de eend beet had schrok ze van de trainer achter haar , die maakte leuke geluidjes (ehum..), ze liet de eend los, kwam naar me toe en ging mooi zitten...

4e was achtje lopen, eerst vast en toen los als je durfde. Prima vast, ik had aandacht en toen los... ze rende richting de eend-train plek. Ik haar gehaald, los gelaten naast me (dus niet aangelijnd) en de achtjes afgemaakt... uiteraard ook los en toen ging het goed.

In welke groep we komen horen we volgende week. Er waren zeker honden die sommige dingen slechter deden. Ook honden die het ene goed deden en het andere vonden ze niks... dummy, eend, wat is dat...

Ik en mijn man vonden Akka het goed doen. Tuurlijk kunnen dingen beter maar daarom gaan we ook op training. De sfeer is leuk en ontspannen.

De woorden die je hond kent, gewoon handhaven (de ene heeft naast, de andere volg). Nieuwe woorden aanleren zoals de trainers het willen.

Ja... we hebben er zin in en ook zeker vertrouwen dat Ik als Akka er lol in zullen beleven.

Volgende week gaan we echt van start.
De officieele eind proeven van de KNJV en dus een diploma is in September en helaas... dan zijn we op vakantie maar dat diploma kan volgend jaar ook.
Moet je ook extra voor betalen, geen punt maar dan kunnen we nu mooi oefenen en leren.

Lang verhaal, maar hopelijk hebben jullie er een duidelijke blik op hetgeen wij gaan doen.

Zoals eerder gezegd, mijn man gaat ook mee, met Gina, Hij zal op de achtergrond blijven en daar waar mogelijk foto's maken. Zo heeft hij ook plezier en leert hij ook wat en Gina is er dan ook bij (mits het droog is want ik laat haar niet voor de lol natregenen. Beetje slecht voor haar botten, dan blijft ze lekker in de auto met mijn man er zo nu en dan bij want hij wil ook niet in de regen stil zitten....

We gaan ervoor :lol:


:klasse:
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 01/04/09 22:05

Jullie deden het prima :applaus:
En als er nog afvallers zijn zie je ons binnenkort :wink:
Groetjes Sandra, Choco & James

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 01/04/09 22:11

ja leuk Sandra... stilletjes duim ik voor je :) :) Was leuk je te ontmoeten en trouwens.... Choco deed het ook prima. :klasse:
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 02/04/09 12:19

Nou succes hoor, lekker aan de training dus :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 02/04/09 12:32

leuk dat ze op deze manier verschillende groepen maken. Soms heb je van die groepen waar een groot verschil in zit en dan is het voor niemand leuk.
Veel plezier en succes hoor!

Gebruikersavatar
Esther,Luca & Bess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 435
Lid geworden op: 28/03/08 20:44
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Esther,Luca & Bess » 02/04/09 18:28

leuke avond was het !! wel erg druk...

de hondjes hebben laten zien wat ze al konden , al is het op zo'n vreemd terrein met allemaal nieuwe hondjes wel errug spannend.

En Bess .... die hield het apporteren van het wild/ de eend zo goed in de gaten en was er helemaal hyper van geworden.
het volgen ging superrrr totdat ze los mocht :twisted: en ze linea recta naar de groep met de eend rende.

na een kleine correctie toch goed los gevolgd!

op naar dinsdag avond in het reewijkse hout voor het "echte werk".

Iedereen die mee doet veel succes!! :klasse: maar vooral ook veel plezier,want daar doen we het voor toch !!

groetjes Esther & Bess

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 02/04/09 18:50

Dat klinkt allemaal goed Tilly. Heel veel plezier gewenst.
Hartstikke leuk dat je jachttraining gaat doen. :klasse:

bink
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 141
Lid geworden op: 07/07/07 17:42
Locatie: Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor bink » 02/04/09 18:51

Leuk dat Akka het zo goed heeft gedaan. Ik vind het altijd erg leuk om de honden zo te zien werken.

Wij zijn afgelopen maandag ook weer begonnen met de C/B cursus van de KNJV. Heerlijk om zo bezig te zijn met mijn Bikkel.

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 02/04/09 21:20

Ja vindt het ook leuk (geloof ik :oops: ). En Esther.. Bess deed het prima hoor. Heel normaal dat ze de eend even belangrijker vond. Wij stonden toen bij de eend :D :D Tot Dinsdag meid of morgen :D :D :)
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 03/04/09 00:06

Leuk dat jullie met jachttraining beginnen en dat Akka het zo goed deed 8)
Heel veel plezier :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi


Terug naar “Jachttraining”