Jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Maeko

Jachttraining

Ongelezen berichtdoor Maeko » 02/04/12 19:24

In Canada hebben verschillende mensen aangeraden om met Maeko te gaan trainen, omdat het een hondje is met een grote will to please, maar is het er om praktische redenen nooit van gekomen (een flinke reisafstand naar de dichtsbijzijnde training). Nu ze in Nederland is willen we alsnog graag met haar echt aan jachttraining gaan doen. Afgelopen weekend zijn we ook wezen kijken bij de WT in Son en we zijn heel enthousiast geworden. Ze gaat volgens planning over een jaar weer terug naar Canada, in dat jaar zouden zij en haar baasjes toch wel wat basisbeginselen moeten kunnen leren, en misschien een keer een proef mee kunnen doen.

De vraag is nu alleen waar we ergens terecht kunnen (liefst in Brabant of Twente/Achterhoek). Ik heb hier en daar al wat rondgevraagd, maar omdat ze geen pup meer is, kan ze lang niet overal terecht. Ze is nu 3, en kan al aardig wat en leert ook lekker snel, maar ze heeft ook nog veel te leren. Zou privetraining misschien geschikter zijn dan groepstraining? Hebben jullie tips/adviezen?

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 02/04/12 19:32

Ik ben met Kira begonnen toen ze 4 jaar was. Bij onze groep maakt het niet uit hoe oud de honden zijn. Als ze maar onder appel staan. Wij trainen in Zeeuws Vlaanderen. Wij trainen volgens de KNJV proeven. Maar het is ook heel gemoedelijk en niet echt op prestatie gericht, maar lekker met je hond bezig zijn.

Ik hoop dat je zo'n groep gaat vinden bij jullie in de buurt. En ik denk dat er wel iets te vinden is. Deze hond moet in preciepe ook de basis van jachttraining nog leren.

Suc6 met het vinden van een leuke groep! Groetjes van Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Maeko

Ongelezen berichtdoor Maeko » 02/04/12 20:17

Bedankt voor je reactie! Fijn om jouw ervaringen te horen, en dat het jullie goed bevalt! Het moet wel kunnen dus, dan zoeken we gewoon nog even verder.

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 02/04/12 20:27

Ik denk ook dat je bij een jaar of 3 nog prima kunt beginnen.
Bij de KC in Dieren geven ze jachttraining alleen voor retrievers, heb gehoord dat het daar erg leuk is. Weet niet of dat in de regio valt waar je op zoek bent? En je zou even moeten informeren of ze daar ook begincursussen hebben voor volwassen honden.

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 02/04/12 21:57

Je kunt ook eens kijken bij onze trainster Marianne (www.cerbelgundogs.nl) Zij geeft ook prive trainingen.
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 02/04/12 22:28

Yara is ook later begonnen met jachttraining.
Ik ben begonnen met privétraining. Dit deed ik om te kijken of er 'genoeg' jachtpassie in Yara zat.
Toen tijdens de privétraining bleek dat dit zo was, ben ik bij een jachthondenvereniging gegaan en gestart bij de 'jonge honden' (beginnersgroep). We trainde 3x per week.
Ik train nog altijd bij de club, bij de 'gevorderde honden', 1x per week. Momenteel train ik ook met een klein groepje voor de MAP (Meervoudig Apporteer Proeven).
Al met al doet Yara het goed, ondanks dat ze op latere leeftijd begonnen is. :wink:
En ik? Ik vind het helemaal geweldig om met Yara te trainen. Ook al zit er soms een dag bij dat het allemaal niet zo goed lukt.
Dat ligt niet altijd aan Yara, maar net zo goed aan mij.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 03/04/12 07:01

Mischien als je eens even op de website kijkt van de KNJV ? Mischien staan daar adressen op, die dicht bij jou in de buurt zijn !? ;)

Maeko

Ongelezen berichtdoor Maeko » 03/04/12 08:20

Dieren is wat verder weg, maar dat hou ik zeker in gedachten als het dichter bij niet lukt. En Cerbelgundogs staat nu ook op mijn lijstje, bedankt!

Zo te horen heeft Yara flink de smaak te pakken! Hopelijk kunnen we jullie goede voorbeeld gaan volgen :).

Ik heb gisteren gesproken met Artemis jachttraining, zij trainen o.a. in Heesch. Eerste indruk is heel positief, hij wil hond en baasje graag zelf zien om te beoordelen wat voor deze hond een geschikte training zou zijn en in wat voor groep ze zou passen. Met een beetje geluk kunnen we dit weekend al langskomen, anders volgend weekend, dus dat is ook lekker snel.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 03/04/12 10:12

Hier nog een enthousiaste jachttraining-recreant. Meestal begin ik met mijn honden op jonge leeftijd en stop ik na een jaartje of drie training. Dan is de volgende aan de beurt :) Maar als een jonkie loops is, neem ik die les een medior of senior mee. En reken maar dat ze dat geweldig vinden :applaus:
Brabant / Twente... dan is deze misschien ook wel centraal gelegen voor jou?
http://www.ninettehaitsmaretrievertraining.com/home.cfm

Hanneke

Maeko

Ongelezen berichtdoor Maeko » 05/04/12 10:46

Hoi Hanneke, ook bedankt voor de tip, ziet er ook goed uit! De locatie is alleen niet zo handig voor ons, zowel vanuit Enschede als Eindhoven is het een behoorlijke reisafstand. Maar we hebben al iets gevonden :).

Aanstaande zaterdag al is Maeko welkom in Heesch. Als het van twee kanten klikt en geschikt is, kan ze daar in de groepstraining mee gaan doen. Ik ben erg benieuwd!

Michel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/08/11 17:09
Locatie: Zuidoost-Brabant

Ongelezen berichtdoor Michel » 05/04/12 21:16

HC De Retrievers trainen op de plek in Son waar afgelopen weekend de WT is geweest. Ik heb geen idee of er plek is maar je zou eens op de website kunnen kijken.

Maeko

Ongelezen berichtdoor Maeko » 05/04/12 23:39

Michel schreef:HC De Retrievers trainen op de plek in Son waar afgelopen weekend de WT is geweest. Ik heb geen idee of er plek is maar je zou eens op de website kunnen kijken.


Ze hebben daar momenteel een wachtlijst, voor puppy's willen ze nog wel uitzonderingen maken. Wel jammer, locatie was gunstig, en de sfeer sprak ons ook wel aan.


Terug naar “Jachttraining”