Gewicht/dikte honden op shows

Plaats hier alles over hondenshows.
Franca
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17/09/12 08:52

Gewicht/dikte honden op shows

Ongelezen berichtdoor Franca » 17/09/12 20:23

Hi allemaal,

Ik heb tot nu toe alleen meegelezen op het forum, maar nu toch een account aangemaakt om mee te kunnen kletsen :)

Hoewel ik een complete leek ben op het gebied van hondenshows, heb ik toch een vraag en ik ben benieuwd hoe dat zit: gisteren waren we voor de gein even gaan kijken in Delft en daarbij viel het me op dat behoorlijk veel honden die daar geshowd werden best dik/fors zijn. Ook de honden die hoog eindigden waren soms in mijn ogen echt rond om hun middel. Het viel me met name bij de teven en pups op.

Ik vind zelf dikkige labs echt heel erg lelijk (nog even afgezien van het ongezonde), maar begin me nu wel af te vragen hoe keurmeesters en 'het wereldje' hierover denken. Hebben jullie hier ervaring mee of een andere kijk op zaken?

Groetjes Franca

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 17/09/12 21:16

Daar is al heel veel aan veranderd de afgelopen tijd. En daarnaast is dik en fors wel iets heel verschillends! Gebruik de zoekfunctie maar eens, die discussie is pas geweest :wink:

Te dik word afgestraft op shows, je krijgt dan een lagere beoordeling
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 17/09/12 21:22

:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Franca
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17/09/12 08:52

Ongelezen berichtdoor Franca » 17/09/12 21:51

Ik snap dat ieder zijn smaak heeft en dat er op dit forum labjes van allerlei gewichten en bouwen zijn, maar mijn vraag heeft echt betrekking op de shows. Ik neem aan dat er volgens de rasstandaard gekeurd wordt, maar daar kan ik over de 'buikomvang' en verhoudingen enzo weinig vinden. Is het dan zo dat de keurmeesters alleen hun persoonlijke smaak laten gelden op dit gebied?

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 18/09/12 00:34

Elke keurmeester heeft idd zo zijn eigen voorkeuren.

Ik vond dit keer echt de dikte wel mee vallen wij stonden zelf ook in de teven klasse. Zag idd een hele stevige teef, (die ik persoonlijk zeer mooi vond en de KM ook) en zag bijv ook eentje die was super slank en dat vind ik ook weer niets. Maar ja we hebben het er al vaker over gehad, je hebt dik en stevig dat zijn twee grote verschillen.

Naar mijn mening is een labrador geen iel hondje,maar hij moet ook weer niet moddervet zijn want dan kan die die eenden niet gaan halen (of ganzen fazanten etc :lol: )
Groetjes Miranda (cosy cottage)


Terug naar “Shows”