Roos schreef:Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond

Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht

met lobbes bedoel ik niet dat Fleur te dik is hoor het is een mooie stevige tante ze zit goed in haar vel speelt zwemt en wandelt 3 uur per dag
het is een hond gefokt volgens de richtlijnen van de nlv.
ze komt uit de showlijn en die zien er toch anders uit vind ik.
Ik citeer nu een stukje uit het boek de labrador retriever
algemeen beeld
sterk gebouwd,kort in lendenen,breed in schedel,breed en diep in borst en ribben.breeed en sterk in lendenen en achterhand.
Fleur lijkt gewoon op de labrador uit het boek
Ik vind deze hond gewoon echt te mager en zo zie ik geen een labrador in het boek uitgegeven door de labradorvereniging.
met alle respect dat jij het wel mooi vind over smaak valt niet te twisten