wandeltips buurt Renesse

Plaats hier leuke wandelplekken.
taggart

wandeltips buurt Renesse

Ongelezen berichtdoor taggart » 05/12/06 16:04

Ik heb een weekendje Zeeland geboekt als verjaardagskado voor Maurice, we gaan naar Renesse. Heeft iemand nog leuke tips in de buurt om te wandelen behalve daar op het strand?? (dat doen we zowiezo :D )

Mandy1

Ongelezen berichtdoor Mandy1 » 06/12/06 12:56

Elke

kijk hier eens

http://www.ontrack.nl/ONTRACK/OT/trails ... ov=zeeland

en dan helemaal onderaan staan 2 routes voor Renesse, miss is dit iets, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel plezier aan zee, en foto's maken he

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 06/12/06 13:57

Op Neeltje Jans is het ook erg mooi wandelen (duinengebied aan de Oosterscheldezijde en strand aan de zeezijde). Op het strand mogen de honden sowieso los. Aan de Oosterscheldekant eigenlijk niet, maar in deze tijd van het jaar kan het weinig kwaad (in de broedtijd van de meeuwen moet je er niet komen of een helm opzetten... :D ).

Iets dichterbij: bij Schelphoek aan de zuidzijde van Schouwen-Duiveland is het ook mooi lopen. Je kunt parkeren aan de buitenhaven en vanuit daar door de duintjes naar het caisson lopen. Vanaf het caisson kun je 2 kanten op: verder over de oude zeedijk. Dan moet je wel heen en weer. Maar erg de moeite waard als het helder weer is. Je ziet dan de Zeelandbrug aan de oostkant en de Stormvloedkering aan de westkant liggen.
Je kunt ook vanaf het caisson de dijk af naar de kreek lopen. Onder aan de dijk even links en dan gelijk rechts de bosrand door. Je kunt vanaf daar de hele kreek rond lopen (ruim 1 uur) of bijvoorbeeld linksaf gaan en zoveel mogelijk langs het water blijven lopen. Er zijn dan diverse paadjes die de mogelijkheid geven om linksaf te slaan en met een lus langs de buitenkant van het bos weer terug te lopen naar het caisson.

Bij Brouwershaven kun je een mooi stuk over de dijk en langs een schelpenstrandje lopen langs de Grevelingen. Dan moet je vanaf Brouwershaven een klein stukje doorrijden over de Kijkuitsedijk en bij een onverhard weggetje aan de linkerkant je auto parkeren. Je kunt dan over het onverharde weggetje naar de dijk lopen en dan een klein stukje rechtdoor over het fietspad. Vlak voor de bocht naar links ga je rechts de dijk af door de bramenbosjes (er loopt een klein paadje door). Je komt dan op een schelpenstrookje wat later wat breder wordt. aan het eind van het strandje de dijk weer op en dan kun je rechtdoor lopen beneden langs de dijk of bovenlangs. Aan het eind van deze dijk moet je omkeren en je kunt ook ever het weegtje aan de landzijde teruglopen, want daar mogen geen autos rijden. In totaal is deze wandeling ruim een uur.

Wil je meer weten stuur me dan even een PB!

taggart

Ongelezen berichtdoor taggart » 06/12/06 15:04

dank jullie wel hoor, super daar heb ik wat aan :D


Terug naar “Wandeltips”