slecht nieuws Galderse Meren...

Plaats hier leuke wandelplekken.
ester01

slecht nieuws Galderse Meren...

Ongelezen berichtdoor ester01 » 03/06/08 12:29

Zou wel echt vreselijk zijn, als ze het zouden omheinen en privatiseren, als het wordt teruggegeven aan de natuur is het ook maar de vraag of je er nog met je hondjes terecht kunt :(

Gemeente Breda stelt besluit over toekomst Galderse Meren uit
De gemeente Breda neemt op zijn vroegst pas na de zomervakantie een besluit over de toekomst van de Galderse Meren. De plassen ten zuiden van Breda zijn erg in trek bij badgasten. De gemeente liet een student onderzoek doen naar de mogelijkheden voor het betreffende gebied. Een van de opties is dat de Galderse Meren omheind en geprivatiseerd worden en een andere optie is dat het gebied wordt teruggegeven aan de natuur. Er zou dan helemaal niet meer gerecreëerd mogen worden. Ook de provincie Noord-Brabant zal nog bij de plannen worden betrokken.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 03/06/08 13:09

Oei dat zou HEEL jammer zijn als de GM niet meer toegankelijk zouden zijn voor woefjes :(.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Eijkb

Ongelezen berichtdoor Eijkb » 03/06/08 13:21

Beste optie voor honden liefhebbers is wellicht het tweede. Je kan er dan hopelijk nog wel wandelen (en evt. zwemmen). Optie 1 is natuurlijk een dooddoener en waarschijnlijk gaan ze die kiezen. Alles moet tegenwoordig maar geld opbrengen...

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/06/08 13:27

echt ontzettend belachelijk als ze het zouden omheinen. ik snap niet wat er mis is met hoe het nu is? Misschien maar eens een mailtje naar de gemeente sturen :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Eijkb

Ongelezen berichtdoor Eijkb » 03/06/08 16:13

Momenteel lopen de kosten de spuigaten uit volgens de gemeente. Het opruimen van afval, de reddingsbrigade, de ehbo e.d. Allerlei dingen die de gemeete wettelijk moet regelen zonder enige inkomsten die daar tegenover staan. Vandaar privatiseren of terug naar de natuur. Dat het optie A zal worden bij genoeg vraag van exploitanten staat wel vast, me dunkt.

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 03/06/08 16:18

Eijkb schreef:Momenteel lopen de kosten de spuigaten uit volgens de gemeente. Het opruimen van afval, de reddingsbrigade, de ehbo e.d. Allerlei dingen die de gemeete wettelijk moet regelen zonder enige inkomsten die daar tegenover staan. Vandaar privatiseren of terug naar de natuur. Dat het optie A zal worden bij genoeg vraag van exploitanten staat wel vast, me dunkt.
op zich snap ik het ergens ook wel, want de kosten zijn inderdaad wel hoog in, met name, de zomermaanden maar de hondenlosloopgebieden voor honden worden steeds meer beperkt want er komt vast geen alternatief :?

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/06/08 16:22

aan de andere kant van de weg (kristy weet het wel te vinden :lol: ) is nog een plas, wee tniet of ze die ook gaan omheinen? Daar stikt het wel van de homo's in de bossen, maar goed. Nou ja, we zullen het eerst nog eens zien en anders spring ik wel op de barricades :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 03/06/08 16:23

sbientje schreef:aan de andere kant van de weg (kristy weet het wel te vinden :lol: ) is nog een plas, wee tniet of ze die ook gaan omheinen? Daar stikt het wel van de homo's in de bossen, maar goed. Nou ja, we zullen het eerst nog eens zien en anders spring ik wel op de barricades :lol:
maar dat is alleen niet zo groot 8)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/06/08 16:38

das waar... omheinen en toegang vragen vind ik echt van de gekken... dan kunnen ze er nog beter een bord verboden te zwemmen neerzetten, dan hoeven ze ook de ehbo niet meer te regelen :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

miran&joost

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 03/06/08 17:06

Eijkb schreef:Momenteel lopen de kosten de spuigaten uit volgens de gemeente. Het opruimen van afval, de reddingsbrigade, de ehbo e.d. Allerlei dingen die de gemeete wettelijk moet regelen zonder enige inkomsten die daar tegenover staan. Vandaar privatiseren of terug naar de natuur. Dat het optie A zal worden bij genoeg vraag van exploitanten staat wel vast, me dunkt.


Ze kunnen het ook anders regelen...... Hier in de buurt is een strandje waar iemand een vast contract voor een frietwagen heeft. Deze staat er alleen bij zwemweer en in ruil voor het alleenrecht daar zorgen zij dat het opgeruimd blijft en voor de EHBO. Bijna geen kosten voor de gemeente en geen pacht betalen voor de frietwagen = het mes snijd van twee kanten.

Eijkb

Ongelezen berichtdoor Eijkb » 03/06/08 18:23

Bij de Galderse Meren is ook een friettent met pachtvergunning. De Galderse Meren zijn echter nogal groot en die bus staat bij 1 van de stranden (+/- 400mtr breedte alleen dat strand al). Wellicht staan er bij de andere stranden ook frietkotten maar het is gewoonweg te ruim om alle troep op te laten ruimen door die uitbaters.

Wellicht wordt een deel van de opbrengsten al gebruikt voor opruimwerkzaamheden maar blijkbaar niet genoeg.

Gebruikersavatar
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2811
Lid geworden op: 01/10/05 22:46
Locatie: Lier
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Labradorreke » 03/06/08 18:44

Ik ken het niet want ben er nooit geweest.
Maar aan de verhalen te horen en de foto's te zien was het wel leuk
vertoeven daar, met de honden.
Feit is dat de mens wéér eens "slachtoffer" is van zijn eigen nonchalance.
Als iedereen nu eens begon met z'n troep op te ruimen,
dan was dat al een grote zorg minder.
Zo is dat ook in de Lommelse Sahara!
Zag onlangs een gezin met kinderen picknicken, dat is héél leuk!
Maar nadien toen ik terug kwam van de wandeling lagen op die plek wel hun blikjes en papieren en restafval..
Er zijn nog teveel mensen die denken 'och dat ene blikje of dat één papiertje'
als 40 mensen zo denken.. tja dan krijg je troep!
Weer héééééél jammer voor de hondenliefhebbers die hier een paradijs voor honden zien verloren gaan. :(
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/06/08 19:38

het is eigenlijk idioot idd, als iedereen gewoon zijn troep op zou ruimen! :evil: :evil:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)


Terug naar “Wandeltips”