schoon zwemwater.

Plaats hier leuke wandelplekken.
Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 15/05/15 12:48

Ik ben op zoek voor Kimie naar schoon zwemwater. Kimie is namelijk allergisch voor een soort mijt wat bij ons in de Roestelberg in het water zit. Nu gaan we namelijk naar het Ekermederstrand in Zeewolde alleen dat is meer als anderhalf uur rijden, want ik kom uit Tilburg. Ik heb dit wel voor haar over, maar je gaat dan niet even voor een uurtje.

Zwemmen is namelijk erg belangrijk voor Kimie want door haar allergieën kan ze ook niet tegen gras polen, waardoor ze erg benauwd is en vanaf 23 graden dan ook amper naar buiten kan door benauwdheid.

Wie kan haar en mij helpen??
Afbeelding

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor marie » 16/05/15 18:34

Zeewater is ook altijd goed, maar ook niet voor jou in de buurt.
klinkt wel heftig voor kimie. Heel veel sterkte met haar, echt een zorgen kind.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/05/15 21:05

hoe weet je of die mijt er wel of niet inzit? of is dat gewoon proberen? Galderse Meren is wel heel schoon en voor jou niet al te ver, maar mag je nu met de hond niet komen.. Hier in Oosterhout heb je het millenniummeer (stelt niets voor hoor, grote plas gewoon) aan de Beelaertsweg. Dat is ook wel schoon water, maar goed, garantie kan ik je niet geven.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor kristies » 16/05/15 22:05

Lastig zeg..
In wagenberg ligt ook een plas, maar misschien voor jou weer wat ver rijden en is ook niet zo heel groot.
Moet ook even denken.. tilburg..
In Chaam in het bos ligt ook een zwemplas maar dan moet je wel eerst een stuk wandelen

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/05/15 22:46

kristies schreef:Lastig zeg..
In wagenberg ligt ook een plas, maar misschien voor jou weer wat ver rijden en is ook niet zo heel groot.
Moet ook even denken.. tilburg..
In Chaam in het bos ligt ook een zwemplas maar dan moet je wel eerst een stuk wandelen

je kan daar ook parkeren, maar dan moet je via de andere kant oprijden. Althans, dat kon altijd. Huisdreef, is dat volgens mij..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 16/05/15 22:58

We weten inderdaad nooit zeker of die mijten in het water zitten, maar als ze in de roestelberg heeft gezwommen dan heeft ze gelijk jeuk en ontstaat er hotspot. Ook als ze in een sloot heeft gesprongen heeft ze daar snel last van, dus ik denk dat het vooral in stilstaand water zit.

Het is natuurlijk voor haar vooral uitproberen, maar het voor haar erg pijnlijk als ze hotspot krijgt. Dus dat wil ik vooral voorkomen. Ik zoek dus het liefst water wat iets doorstoomt, dan dat al jaren zo staat.

Ook had ik gezien dat er meerdere watertjes zijn richting Breda, maar de meeste mag je dus niet meer op na april. Erg balen dus.

Het watertje in de chaamse bossen die ken ik, alleen in dat bos zitten heelveel slootjes en tegen dat water kan ze niet. Ik ben dus bang dat ze ook last krijgt van dat grotere watertje.
Afbeelding

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor kristies » 16/05/15 23:18

Hmm nee in Chaamse bos is stilstaand water volgens mij ..

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 17/05/15 10:46

Dan moet je dus op zoek naar stromend water.
Riviertjes en kanalen genoeg in de omgeving, zou ik zeggen. Kijk eens richting Moergestel bij knooppunt De Baars, daar komen de Voorste Stroom en de Leye samen, ook stroomt de Reusel door het Moergestels Broek. Daar mogen honden natuurlijk officieel niet los, maar als je haar een kwartiertje of twintig minuten even laat zwemmen op een afgelegen plek, kraait geen haan ernaar. Richting Oirschot heb je de Rosep en de Beerze. Je zou ook nog naar Vught kunnen rijden, parkeren bij de gevangenis en dan langs het momument naar achteren. Daar stroomt het Drongelens afwateringskanaal. Daar worden heel veel honden uitgelaten en er wordt door veel jachtgroepen getraind. Mag allemaal niet, maar het gebeurt al sinds jaar en dag. Richting Den Bosch heb je de Dommel met plekken genoeg waar je je hond kan laten zwemmen. Wij trainen helemaal achteraan bedrijventerrein De Brand langs de A2, daar stroomt ook een riviertje, de Aa denk ik. Daar heb je ook nog een vijver. Of je zou boven Den Bosch een zandstrandje langs de Maas of de Waal op kunnen zoeken.
Of al dat water schoon is, weet ik natuurlijk ook niet, maar het is in ieder geval wel stromend water.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 17/05/15 11:02

Dat is inderdaad een slim idee. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :confused: zal het is gaan uitproberen. Bedankt :klasse:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 17/05/15 18:56

We zijn het gelijk gaan testen. We zijn naar de BiesBosch geweest, bij het gedeelte Bergsche Maas. Daar stroomde de maas net af in een iets kleinere rivier en wat heeft ze genoten. Nu hopen dat ze er geen last van krijgt, maar ik denk dat het wel goed komt. :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/05/15 21:16

Hopelijk gaat het goed

Ik weet hoe lastig het is, advies van de dermatoloog om direct na het zwemmen af te spoelen met lauw water, dat hielp hier enorm

Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 17/05/15 21:27

Klopt. Ik moet altijd na het zwemmen haar oren uitspuiten met lauw water en ook haar wassen met speciale shampoo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kimie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/05/15 18:54

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Kimie » 17/05/15 21:29

.
Afbeelding

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor Nancy » 18/05/15 15:33

sbientje schreef:hoe weet je of die mijt er wel of niet inzit? of is dat gewoon proberen? Galderse Meren is wel heel schoon en voor jou niet al te ver, maar mag je nu met de hond niet komen.. Hier in Oosterhout heb je het millenniummeer (stelt niets voor hoor, grote plas gewoon) aan de Beelaertsweg. Dat is ook wel schoon water, maar goed, garantie kan ik je niet geven.


Je woont in de buurt Sbientje? ;)

Er zijn 2 meren daar: een duikersplas en een vissersplas.
Nadeel van de duikersplas is dat ze daar door de bosjes kunnen en er boordevol teken uitkomen.

Nadeel van de vissersplas vind ik de vissers soms. En als je net na etenstijd gaat, vroeg in de avond, is het heel druk met honden. Dat kan heel gezellig zijn, maar niet iedere hondenbaas is even gezellig. Dus uitknokken moeten ze soms maar zelf regelen bijvoorbeeld :shock:

Wij gaan er niet meer heen. Wij hebben ze geleerd van de kant af te springen, dus nu zwemmen ze aan het einde van de straat in het kanaal. (maar of dat schoon genoeg zou zijn???)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: schoon zwemwater.

Ongelezen berichtdoor corretje » 18/05/15 19:54

Welke mijt zit er in sloten? Diezel krijgt ook altijd last van jeuk als hij in sloten heeft gezeten of stilstaand water. Hij is voor 5 verschillende mijten allergisch.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Wandeltips”