12-jarig Brits meisje mishandelt puppy

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 24/04/09 15:23

wat ik trouwens helemaal heftig vindt is dat ze op gegeven moment op de hond zijn staart gaat staan zodat hij niet weg kan kruipen terwijl ze hem schopt :cry:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/04/09 15:26

Nino&Toosje schreef:
saskia kroon schreef:wat een k............t kind zeg.
mijn nek haren gaan echt overeind staan als ik zoiets zie.

ik kan daar zo slecht tegen ik zo dat kind echt............. :evil:
wat bezield dat kind.


Het is heel erg wat we hier te zien krijgen. Maar om het kind meteen te veroordelen ....
Ik denk dat het meisje ( ook gezien haar postuur) misschien wel heel erg geplaagd is in het verleden, misschien ook wel ? mishandeld.
Dan zie je dit soort reacties. Het is natuurlijk geen verontschuldiging.
Maar we moeten verder kijken dan onze neus lang is.
Wie heeft dit meisje van 12 jaar zo ver gebracht?
Wat is het in het verleden met haar gebeurd dat ze tot zo iets in staat is?
Heel duidelijk dat het kind beschadigd is, ik hoop dat ze goed opgevangen wordt. Half Engeland is haar bijna aan het molesteren :(
Ik kan mij alle reacties op de site ( niet allemaal gelezen hoor) wel goed voorstellen.
Maar dit kind is niet zo geboren :(


Ik snap je punt volledig Dorette en ik denk dat je ook voor 90% gelijk hebt in je verhaal. Ik geloof ook dat dit meisje gevormt is door haar verleden..(?). Maar dan vind ik het als nog ''ongewenst'' ''afwijkend'' gedrag dat een meisje van 12 zeer zeker moet beseffen. Bij mij op mijn werk (gedragsgestoorde kinderen).. Tot 21 jaar. Heeft een client een keer een konijn zijn nek omgedraaid en weggegooid.. Reken maar dat hij hier flink voor gestraft is omdat hij zeer zeker bewust is van het ongewenste gedrag. Je had de rest van de groep moeten horen, die waren totaal geschokt door dit gedrag! En dan praat ik over kinderen met het sociaal emotioneel niveau van een jaar of 4. Het zal best zo zijn dat dit kind een verleden heeft maar dit hoeft niet.. Het kan ook gewoon weg een ''kick'' zijn van macht.. En waaruit dit te herlijden is is moeilijk te zeggen.. Maar ik geloof zeer dat dit meisje zeer zeker zich wel bewust is van haar ongewenste gedrag. Ik hoop dat dit meisje geholpen word.. :(
Afbeelding

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 24/04/09 15:39

Triest, heel triest.....
Arm hondje :cry:
Voor degene die dit heeft gefilmd en het maar door heeft laten duren heb ik geen goed woord over :mad:
En voor het meisje wat dit doet hoop ik dat alles nog goed komt in dat koppie, want daar zit duidelijk iets niet goed.
Triest verhaal voor beide kanten :(

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/04/09 15:50

roos schreef:Triest, heel triest.....
Arm hondje :cry:
Voor degene die dit heeft gefilmd en het maar door heeft laten duren heb ik geen goed woord over :mad:
En voor het meisje wat dit doet hoop ik dat alles nog goed komt in dat koppie, want daar zit duidelijk iets niet goed.
Triest verhaal voor beide kanten :(


Ik snap diegene die dit gefilmd heeft ook niet hoor, niet ingrijpen.
Maar aan de andere kant is dit filmpje wel terecht gekomen bij de media.
En word er wat mee gedaan..!
Afbeelding

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 24/04/09 16:11

Kyra schreef:
roos schreef:Triest, heel triest.....
Arm hondje :cry:
Voor degene die dit heeft gefilmd en het maar door heeft laten duren heb ik geen goed woord over :mad:
En voor het meisje wat dit doet hoop ik dat alles nog goed komt in dat koppie, want daar zit duidelijk iets niet goed.
Triest verhaal voor beide kanten :(


Ik snap diegene die dit gefilmd heeft ook niet hoor, niet ingrijpen.
Maar aan de andere kant is dit filmpje wel terecht gekomen bij de media.
En word er wat mee gedaan..!


Dat het gefilmd is snap ik wel, alleen dat hij/zij het maar door heeft laten duren snap ik niet.
Het is goed dat er nu wat mee gedaan word, maar een filmpje als dit had ik liever niet bij de media gezien.
Dit meisje heeft het zoals al eerder gezegd waarschijnlijk al niet makkelijk vanwege haar omvang bv, zo'n omvang ligt op deze leeftijd heel gevoelig en is een mooi mikpunt voor pesterijen van andere kinderen.
Door dit filmpje word haar leven waarschijnlijk nog moeilijker want mensen en zeker kinderen vergeten dit niet.
En hoe misselijk en gemeen ze ook bezig is met dit hondje, vind ik dat nu ook weer niet de bedoeling.
Triest hoor :(

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 24/04/09 16:34

Kyra schreef: Ik snap je punt volledig Dorette en ik denk dat je ook voor 90% gelijk hebt in je verhaal. Ik geloof ook dat dit meisje gevormt is door haar verleden..(?). Maar dan vind ik het als nog ''ongewenst'' ''afwijkend'' gedrag dat een meisje van 12 zeer zeker moet beseffen. Bij mij op mijn werk (gedragsgestoorde kinderen).. Tot 21 jaar. Heeft een client een keer een konijn zijn nek omgedraaid en weggegooid.. Reken maar dat hij hier flink voor gestraft is omdat hij zeer zeker bewust is van het ongewenste gedrag. Je had de rest van de groep moeten horen, die waren totaal geschokt door dit gedrag! En dan praat ik over kinderen met het sociaal emotioneel niveau van een jaar of 4. Het zal best zo zijn dat dit kind een verleden heeft maar dit hoeft niet.. Het kan ook gewoon weg een ''kick'' zijn van macht.. En waaruit dit te herlijden is is moeilijk te zeggen.. Maar ik geloof zeer dat dit meisje zeer zeker zich wel bewust is van haar ongewenste gedrag. Ik hoop dat dit meisje geholpen word.. :(


Ik durf het filmpje niet eens te bekijken, maar kan me er genoeg bij voorstellen. maar toch wil ik even reageren op je opmerking dat een client bewust is van zijn ongewenste gedrag.
Hij kan zich er wel bewust van zijn, maar er naar handelen is nog een heel ander ding. Mensen met een sociaal emotioneel niveau van 4 jaar kunnen zich waarschijnlijk niet goed inleven in de gevoelswereld van een ander. Dus weten ze alleen dat ze fout bezig zijn omdat een ander dat zegt, ze ervaren het dus niet van binnen uit als fout.

Ik wil niet zeggen dat dat met dit kind ook zo is, nogmaals, ik bekijk het filmpje niet eens......Maar het is duidelijk dat de baas van de pup als eerste fout bezig was......door dat meisje met de pup alleen te laten. Dan idd degene die filmt, is het zo belangrijk dat het gefilmd wordt? Me dunkt dat na 10 seconden ook duidelijk is wat er aan de hand is, en de filmer had ook achteraf kunnen vertellen wat er gebeurde. En als laatste dat meisje, tja, we kunnen alleen maar raden naar haar achtergronden en beweegredenen. Haar gedrag mag je meteen veroordelen, maar het meisje opzich verdient misschien toch iets meer consideratie.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 24/04/09 16:49

Kijk eens bij dit:

Conduct Disorders ( gedragsstoornis)

Een kind met CD:

* pest, bedreigt, intimideert;
* gebruikt wapens en brengt lichamelijk letstel toe;
* zet aan tot vechten;
* mishandelt mens en dier;
* dwingt tot seksueel contact;
* steelt of liegt en vernielt met de bedoeling ernstige schade aan te
richten;
* spijbelt en loopt weg van huis.

Wij kunnen nooit oordelen, als we niet weten wat er is.

Wat wel zo is, mocht het een kind zijn met CD, dan zijn de ouders schuldig, want die moesten weten dat hun kind dat heeft. :(

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/04/09 16:54

Nino&Toosje schreef:Kijk eens bij dit:

Conduct Disorders ( gedragsstoornis)

Een kind met CD:

* pest, bedreigt, intimideert;
* gebruikt wapens en brengt lichamelijk letstel toe;
* zet aan tot vechten;
* mishandelt mens en dier;
* dwingt tot seksueel contact;
* steelt of liegt en vernielt met de bedoeling ernstige schade aan te
richten;
* spijbelt en loopt weg van huis.

Wij kunnen nooit oordelen, als we niet weten wat er is.

Wat wel zo is, mocht het een kind zijn met CD, dan zijn de ouders schuldig, want die moesten weten dat hun kind dat heeft. :(


Het klopt ook volledig wat je zegt hoor, laat ik dat voorop stellen.
Mijn punt is meer dat een kind van 12 jaar zich bewust is van het gedrag wat niet getoloreerd word in onze maatschappij, de ouders van dit kind zijn absoluut schuldig! Maar een kind beseft wel dat bovenstaande ongewenst gedrag is.. :wink: Dit betekend echter nog niet dat ze dit gedrag ''opeens'' kunnen uitschakelen! Kijk maar naar al die kinderen die in instellingen zitten en jeugdgevangenissen.. Triest.. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/04/09 16:57

doggie schreef:
Kyra schreef: Ik snap je punt volledig Dorette en ik denk dat je ook voor 90% gelijk hebt in je verhaal. Ik geloof ook dat dit meisje gevormt is door haar verleden..(?). Maar dan vind ik het als nog ''ongewenst'' ''afwijkend'' gedrag dat een meisje van 12 zeer zeker moet beseffen. Bij mij op mijn werk (gedragsgestoorde kinderen).. Tot 21 jaar. Heeft een client een keer een konijn zijn nek omgedraaid en weggegooid.. Reken maar dat hij hier flink voor gestraft is omdat hij zeer zeker bewust is van het ongewenste gedrag. Je had de rest van de groep moeten horen, die waren totaal geschokt door dit gedrag! En dan praat ik over kinderen met het sociaal emotioneel niveau van een jaar of 4. Het zal best zo zijn dat dit kind een verleden heeft maar dit hoeft niet.. Het kan ook gewoon weg een ''kick'' zijn van macht.. En waaruit dit te herlijden is is moeilijk te zeggen.. Maar ik geloof zeer dat dit meisje zeer zeker zich wel bewust is van haar ongewenste gedrag. Ik hoop dat dit meisje geholpen word.. :(


Ik durf het filmpje niet eens te bekijken, maar kan me er genoeg bij voorstellen. maar toch wil ik even reageren op je opmerking dat een client bewust is van zijn ongewenste gedrag.
Hij kan zich er wel bewust van zijn, maar er naar handelen is nog een heel ander ding. Mensen met een sociaal emotioneel niveau van 4 jaar kunnen zich waarschijnlijk niet goed inleven in de gevoelswereld van een ander. Dus weten ze alleen dat ze fout bezig zijn omdat een ander dat zegt, ze ervaren het dus niet van binnen uit als fout.

Ik wil niet zeggen dat dat met dit kind ook zo is, nogmaals, ik bekijk het filmpje niet eens......Maar het is duidelijk dat de baas van de pup als eerste fout bezig was......door dat meisje met de pup alleen te laten. Dan idd degene die filmt, is het zo belangrijk dat het gefilmd wordt? Me dunkt dat na 10 seconden ook duidelijk is wat er aan de hand is, en de filmer had ook achteraf kunnen vertellen wat er gebeurde. En als laatste dat meisje, tja, we kunnen alleen maar raden naar haar achtergronden en beweegredenen. Haar gedrag mag je meteen veroordelen, maar het meisje opzich verdient misschien toch iets meer consideratie.


Nee maar ze weten het wel, omdat het gezegd is.. Beetje stom voorbeeld maar honden die bijvoorbeeld slopen.. Waarvoor sloopt een hond? En wat kan je ermee? Stel Kyra knaagt steeds aan de bank.. Ik corrigeer haar hier meerdere malen op. Kyra weet heus wel dat het niet mag..Maar doet het toch... Net wat ik zeg in bovenstaand bericht.. Ze weten het wél.. Maar het ongewenst ''stoppen'' is een heel ander verhaal...
Afbeelding

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 24/04/09 17:03

Ik heb het halverwege afgezet,kon het niet aanzien.
Ik word echt link bij dit soort dingen :evil:
Goed dat ik niet in de buurt stond anders had ze echt een probleem gehad!!

ankef

Ongelezen berichtdoor ankef » 24/04/09 18:09

Ik wil het gedrag van het meisje zeker niet verdedigen, allesbehalve... Maar dat meisje is dus niet vanzelf zo geworden, hé! Wie de schuldige hieraan is, dat kan je verre van uit dit filmpje opmaken, maar ik geloof nooit dat een kind 'vanzelf' zo wordt!
Ik vind het wel een heel spijtige zaak dat dit zo uitgesmeerd wordt in de media... Dit zal het voor het kind nog moeilijker maken. De hond is er niet mee geholpen. De ouders van het kind zijn er niet mee geholpen. Niemand is hiermee geholpen. Het kan alleen maar andere kinderen op ideeën brengen... :(

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 24/04/09 18:24

Kyra schreef:Nee maar ze weten het wel, omdat het gezegd is.. Beetje stom voorbeeld maar honden die bijvoorbeeld slopen.. Waarvoor sloopt een hond? En wat kan je ermee? Stel Kyra knaagt steeds aan de bank.. Ik corrigeer haar hier meerdere malen op. Kyra weet heus wel dat het niet mag..Maar doet het toch... Net wat ik zeg in bovenstaand bericht.. Ze weten het wél.. Maar het ongewenst ''stoppen'' is een heel ander verhaal...
Ik denk dat deze vergelijking niet klopt. (kom ik weer vanuit de hondenkant bekeken bij voorbaat vast excuses voor de verdwaling) vernieling heeft vaak een onderliggende oorzaak bij honden en hoewel vrijwel elke eigenaar overtuigd is van "hij weet het echt wel en doet het toch" gaat deze vlieger 9 van de 10 keer niet op. Als er bij de hond namelijk een juiste timing en negatieve consequentie vast zou zitten, zou de hond het niet doen. Daarnaast is het vaak een vorm van aangeleerd gedrag of een medische oorzaak. Kortom: ik denk dat een hond die weet dat hij niet aan de spullen van de eigenaar mag komen, het ook niet zal doen. De hond die dit niet weet en met welke motivatie dan ook het wel doet, heeft een andere oorzaak dan "het wel weten maar gewoon de baas pesten" ;)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 24/04/09 18:46

Lupos schreef:
Kyra schreef:Nee maar ze weten het wel, omdat het gezegd is.. Beetje stom voorbeeld maar honden die bijvoorbeeld slopen.. Waarvoor sloopt een hond? En wat kan je ermee? Stel Kyra knaagt steeds aan de bank.. Ik corrigeer haar hier meerdere malen op. Kyra weet heus wel dat het niet mag..Maar doet het toch... Net wat ik zeg in bovenstaand bericht.. Ze weten het wél.. Maar het ongewenst ''stoppen'' is een heel ander verhaal...
Ik denk dat deze vergelijking niet klopt. (kom ik weer vanuit de hondenkant bekeken bij voorbaat vast excuses voor de verdwaling) vernieling heeft vaak een onderliggende oorzaak bij honden en hoewel vrijwel elke eigenaar overtuigd is van "hij weet het echt wel en doet het toch" gaat deze vlieger 9 van de 10 keer niet op. Als er bij de hond namelijk een juiste timing en negatieve consequentie vast zou zitten, zou de hond het niet doen. Daarnaast is het vaak een vorm van aangeleerd gedrag of een medische oorzaak. Kortom: ik denk dat een hond die weet dat hij niet aan de spullen van de eigenaar mag komen, het ook niet zal doen. De hond die dit niet weet en met welke motivatie dan ook het wel doet, heeft een andere oorzaak dan "het wel weten maar gewoon de baas pesten" ;)


Nouja oké een misschien wat vreemd voorbeeld van mij, het enige wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat er bij dit kind ook vast wel een onderliggende oorzaak is.. Dat geloof ik zeker! Maar dat dat nog niet wil zeggen dat dit kind niet weet dat het ongewenst gedrag is.. Wat Dorette ook schrijft dat dit kind geholpen moet worden (ouders waarschijnlijk ook..) Vind ik geheel terecht! Maar toch, dit kind is 12 jaar als dit kind een ''gezond'' verstand heeft vind ik dit toch echt té ver gaan.. Zelfs voor een kind dat waarschijnlijk een ''verleden'' heeft... Maar het is lastig oordelen.. Innegeval erg sneu... :cry:
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 24/04/09 20:59

Anjess schreef:Ik heb het halverwege afgezet,kon het niet aanzien.
Ik word echt link bij dit soort dingen :evil:
Goed dat ik niet in de buurt stond anders had ze echt een probleem gehad!!


Ik sluit me hier helemaal bij aan.... werd er zo misselijk van dat ik hem uitgezet heb, wat triest voor het lieve hondje :(

Had het vandaag nog even met iemand over meppen, nou dit kind had opzeker een mep te pakken van mij, is ze nou helemaal achterlijk :evil:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 24/04/09 21:53

:shock: VERSCHRIKKELIJK!!!
Kreeg er tranen van in mijn ogen en pijn in mijn maag!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz


Terug naar “Lab-leed”