Rare advertentie op...jawel...marktplaats

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
smisser

Ongelezen berichtdoor smisser » 10/09/10 20:43

Naja je kunt het namelijk zelf ook opzoeken :(
Zijn er echt vet veel verhalen over zoiets...
Dus als iemand een pup wil kopen bij dit soort kennels :S
Zoek het eerst even op google!

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 21/09/10 22:47

:!:
Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/09/10 09:29

hmmmm typisch :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/09/10 11:01

Ben benieuwd naar de uitspraak...
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

spize

Ongelezen berichtdoor spize » 01/10/10 12:41

De hond is toegewezen aan het RDE en die mevrouw moet hem dus teruggeven...

Groetjes Hester

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 01/10/10 20:49

De uitspraak: de hond moet inderdaad terug naar RDE.
:!:

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 02/10/10 06:42

Wat een verhaal! :?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 02/10/10 13:13

Het is de standaardclausule die asielen ook vaak opnemen in contracten. Zij blijven eigenaar van het geadopteerde dier, en jij wordt "gebruiker" (zols dat zo mooi juridisch is verwoord). De reden is dat een asiel bij dierenmishandeling het dier kan terughalen.
Waarom deze stichting gebruik wil maken van dat recht in dit specifieke geval, wordt me niet duidelijk...
:!:

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 02/10/10 17:44

Cor schreef:Het is de standaardclausule die asielen ook vaak opnemen in contracten. Zij blijven eigenaar van het geadopteerde dier, en jij wordt "gebruiker" (zols dat zo mooi juridisch is verwoord). De reden is dat een asiel bij dierenmishandeling het dier kan terughalen.
Waarom deze stichting gebruik wil maken van dat recht in dit specifieke geval, wordt me niet duidelijk...


Kijk, ik begrijp die clausule wel, maar ik heb de indruk dat die hond nu goed zit, dus waarom zo op je strepen staan. Ik denk dat je dan je doel voorbij streeft, iig gaat het hier niet meer om het belang van de hond, maar om een pure machtstrijd ... jammer dit ... en zonde van de energie en geld :nietcool:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Cor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3572
Lid geworden op: 15/08/04 17:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Cor » 02/10/10 20:21

Lien schreef:Kijk, ik begrijp die clausule wel, maar ik heb de indruk dat die hond nu goed zit, dus waarom zo op je strepen staan. (...)

Volgens de website van RDE:

Ze is 2 jaar geleden als pup van 6 mnd uit een Frans asiel gehaald waar ze op de euthanasie lijst stond en is later geadopteerd door iemand in zeeland. Ze is 3 weken geleden terecht gekomen bij een mevr. uit Rijsbergen en die beweert haar te hebben gevonden, maar in plaats dat ze de hond heeft terug gegeven aan de stichting, heeft ze eerst via de Frans database de hond op haar naam proberen te zetten. Toen dat niet lukte heeft ze de hond doorverkocht aan iemand in Utrecht. Ze was op de hoogte dat de hond terug moest naar de stichting, maar heeft er voor gekozen om de hond te verduisteren .
:!:

Labrador Startpagina, alles op een rijtje!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 02/10/10 20:30

Cor schreef:
Lien schreef:Kijk, ik begrijp die clausule wel, maar ik heb de indruk dat die hond nu goed zit, dus waarom zo op je strepen staan. (...)

Volgens de website van RDE:

Ze is 2 jaar geleden als pup van 6 mnd uit een Frans asiel gehaald waar ze op de euthanasie lijst stond en is later geadopteerd door iemand in zeeland. Ze is 3 weken geleden terecht gekomen bij een mevr. uit Rijsbergen en die beweert haar te hebben gevonden, maar in plaats dat ze de hond heeft terug gegeven aan de stichting, heeft ze eerst via de Frans database de hond op haar naam proberen te zetten. Toen dat niet lukte heeft ze de hond doorverkocht aan iemand in Utrecht. Ze was op de hoogte dat de hond terug moest naar de stichting, maar heeft er voor gekozen om de hond te verduisteren .


Tja, als die mevrouw de hond doorverkocht heeft en er dus geld aan verdiend heeft wordt het verhaal heel anders ...
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

kamal

Ongelezen berichtdoor kamal » 05/01/11 21:45

ik vang al 6 jaar op voor Dierenhulp zonder Grenzen.
deze stichting heeft veel projecten om dieren in Europa zoals Spanje, Portugal, Griekenland, en ook in Italië te helpen, door goede voorlichting op scholen, want kinderen krijgen daar vaak van hun ouders niet de goede manier voor het opvoeden van een huisdier. Deze stichting haalt haast geen honden op, zoals sommige stichtingen bijna wekelijks honden gaan halen doen zij dat niet.

honden wordt daar vaak gezien als overlast en een gebruiksvoorwerp.
honden worden daar vaak gekocht als puppy, leuk voor de kinderen tot de hond volwassen is, en niet meer leuk is, dan worden ze op straat gegooid.
Het leven voor windhonden is nog erger, die worden nog steeds opgehangen na de jacht, of gewoon verrot geslagen.

ik zelf heb 3 honden van deze stichting, ook omdat ik in Nederland niks kon vinden wat bij ons past, en ze zijn geliefd en ook erg lief.
Sinds 1 januari heb ik een labrador teefje van 6 jaar uit Almelo uit het asiel gehaald, zij hebben haard gered uit het dodingsasiel uit Belgie , omdat ze zou worden ingeslapen, haar tijd zat erop.
Ze is gered van een broodfokker, heel haar leven lang zat zij in een hokje 4 bij 4, het enigste wat zij deed was puppy's baren. De ondergrond was een rooster, het enigste eten wat ze kreeg was oud brood.
Ze vertrouwd geen mens, alleen andere honden.

Na 4 dagen kunnen wij haar nog steeds niet aanraken, wandelen gaat ook niet, zodra ze de riem om krijgt kruipt ze letterlijk over de grond. Wij weten zeker dat het goed komt. We mochten haar gelijk meenemen, omdat we ervaring hebben met honden uit het buitenland.
Onze katten ziet ze als haar kinderen.
Ze heeft 3 bulten op haar lijfje, die worden nog verwijdert.
Wij zijn blij dat ze vanuit Belgie terecht kon in Almelo.

ik moest dit even kwijt

Groetjes Kamal

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 05/01/11 22:24

kamal schreef:ik vang al 6 jaar op voor Dierenhulp zonder Grenzen.
deze stichting heeft veel projecten om dieren in Europa zoals Spanje, Portugal, Griekenland, en ook in Italië te helpen, door goede voorlichting op scholen, want kinderen krijgen daar vaak van hun ouders niet de goede manier voor het opvoeden van een huisdier. Deze stichting haalt haast geen honden op, zoals sommige stichtingen bijna wekelijks honden gaan halen doen zij dat niet.

honden wordt daar vaak gezien als overlast en een gebruiksvoorwerp.
honden worden daar vaak gekocht als puppy, leuk voor de kinderen tot de hond volwassen is, en niet meer leuk is, dan worden ze op straat gegooid.
Het leven voor windhonden is nog erger, die worden nog steeds opgehangen na de jacht, of gewoon verrot geslagen.

ik zelf heb 3 honden van deze stichting, ook omdat ik in Nederland niks kon vinden wat bij ons past, en ze zijn geliefd en ook erg lief.
Sinds 1 januari heb ik een labrador teefje van 6 jaar uit Almelo uit het asiel gehaald, zij hebben haard gered uit het dodingsasiel uit Belgie , omdat ze zou worden ingeslapen, haar tijd zat erop.
Ze is gered van een broodfokker, heel haar leven lang zat zij in een hokje 4 bij 4, het enigste wat zij deed was puppy's baren. De ondergrond was een rooster, het enigste eten wat ze kreeg was oud brood.
Ze vertrouwd geen mens, alleen andere honden.

Na 4 dagen kunnen wij haar nog steeds niet aanraken, wandelen gaat ook niet, zodra ze de riem om krijgt kruipt ze letterlijk over de grond. Wij weten zeker dat het goed komt. We mochten haar gelijk meenemen, omdat we ervaring hebben met honden uit het buitenland.
Onze katten ziet ze als haar kinderen.
Ze heeft 3 bulten op haar lijfje, die worden nog verwijdert.
Wij zijn blij dat ze vanuit Belgie terecht kon in Almelo.

ik moest dit even kwijt

Groetjes Kamal


Ohww.... :( wat een triest verhaal. Ik krijg spontaan tranen in mijn ogen als ik dit verhaal lees. Ik wens jullie meisje nog een heel fijn lang en gezond leven bij jullie. Ik hoop dat ze bij jullie het vertrouwen in de mens weer enigzins terug krijgt. Dat het moeilijk gaat worden is een ding wat zeker is. Er zijn in het verleden al verhalen over herplaatste broodfokteefjes op dit forum geschreven. Succes. Je bent een kanjer :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 619
Lid geworden op: 10/01/09 11:08

Ongelezen berichtdoor Mandy » 01/02/11 15:50

Weer een hoor :( een lab van 11 jaar die ze willen herplaatsen. Vreselijk, ik zou er alles aan doen om don zo oud te laten worden. En dan te bedenken dat sommige mensen er zo makkelijk over denken.


Terug naar “Lab-leed”