Help

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
sedeka

Help

Ongelezen berichtdoor sedeka » 29/04/12 12:35

Ik heb nu iets beleefd waar mijn haren recht overeind van gaan staan,en hopenlijk kunnen jullie me helpen!
Via kennissen kreeg ik te horen dat er hier in de buurt een labrador is die 20 uur per dag in de bench zit,niet word uitgelaten,en hij moet hier weg.
Ik ben met deze mensen gaan praten,en het verhaal is als volgd:de vrouw des huizes heeft haar schouder gebroken,kan de hond dus niet uitlaten,man is door werk weinig thuis en kinderen zijn te jong om de hond uit te laten.
Het is een zwarte labrador(niet raszuiver),reutje,10maanden oud en niet opgevoed ,dus heel druk trekt aan de lijn,mist beweging,is heel slank,niet gecastreerd.
Omdat ik thuis de komende weken vanwege mijn eigen honden geen logee kan hebben,ben ik heel hard op zoek naar een goed baasje voor deze lieve hond.
Hij moet weg van die mensen,en ik heb al gezegd breng hem naar het asiel,maar dat willen ze niet,hebben geen zin om afstandskosten te betalen.
Ook de dierenpolitie en dierenbescherming kunnen niks doen.
Ik vind het zo zielig,dit kan echt niet,ik ga van de week wel even met hem wandelen,maar meer kan ik niet doen,en ook buren of andere mensen in de buurt willen niks doen.
De beste oplossing is,zo gauw mogelijk een fijn baasje te vinden,die bereid is om deze hele lieve hond op te voeden en een fijn plekje te geven.
Er is mij wel beloofd dat ze hem niet ergens dumpen,maar daar heb ik toch niet heel veel vertrouwen in.
Ik heb evt 2 foto's ,maar die zijn niet zo best want die zijn stiekem gemaakt.
hopenlijk kunnen jullie me helpen,want dit gaat me zo aan het hart! er moet toch een oplossing voor te vinden zijn?.
Groetjes Sas en een poot van Kaya en kane

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 29/04/12 12:52

uitlaat dienst regelen voor ze, daar zijn er in almere zat van en kan ie zolang blijven zitten terwijl er wat anders gezocht wordt, mits ze um echt kwijt willen en anders zijn ze zo geholpen.
al me kinders uitgevlogen

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 29/04/12 13:02

Aangeven bij de dierenpolitie / bescherming, dat 20 uur per dag in een hok o.i.d. zitten je reinste dierenmishandeling is. Dan wordt hij zo opgehaald ..

Feitelijk is het té triest voor woorden dat die hond daar al niet gelijk is weg gehaalt ..

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 29/04/12 13:47

Kun je mij via een PB'tje wat meet info sturen?
Ik ga eens hier en daar een balletje opgooien...
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 29/04/12 16:30

in uitlaatdiensten hebben deze mensen geen zin in,ze willen zo gauw mogelijk van de hond af.
En de dierenpolitie en dierenbescherming zijn van dit geval op de hoogte,maar doen er niks aan omdat er geen overtuigend bewijs is dat de hond echt 20uur per dag opgesloten zit.
Mijn handen jeuken om dit lieve beest tijdelijk in huis te nemen,maar met mijn eigen 2 patienten hier ,is het helaas onverantwoord om een stuiterbal erbij te doen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Sas en een poot van Kaya en Kane

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 29/04/12 16:37

Heb je misschien wat meer info voor mij over de hond?
Of wellicht een telefoonnummer van deze mensen?
Ik vraag dit niet voor mijzelf overigens, want ik wil geen reu meer in huis, maar misschien weet ik iemand.

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 01/05/12 09:11

Hopelijk vindt hij heel snel een goede thuis!!
Bud mis je nog steeds!

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 04/05/12 23:28

Er zijn verontruste ontwikkelingen in deze zaak.
Ben er druk mee,zodra ik meer weet en kan zeggen,laat ik het weten.

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 05/05/12 11:11

Ik hoor het graag van je.

Groetjes
Don't dream your life, live your dreams!

Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/05/12 11:25

En hier net zo.

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 05/05/12 22:06

een nachtmerrie is waarheid geworden!!
De mensen hebben de hond waarschijnlijk ergens gedumpt!
Want vandaag wilde ik langsgaan en toen kreeg ik van mensen die me met dit geval helpen, te horen,dat de hond gedumpt is,waar we hebben geen idee!
Ben zo ontzettend boos,want ik had een afspraak gemaakt dat ik heel hard op zoek zou gaan naar fijne baasjes.
Ook wist deze mevrouw dat ik vanwege mijn eigen 2 zieke honden even geen logees kan hebben.
We hebben wederom alle instanties gewaarschuwd,marktplaats afgestruind ,maar niks te vinden,ook de asiels hier in de buurt gebeld.
Ik wil in ieder geval de mensen bedanken die me een pb tje gestuurd hebben met evt nieuwe baasjes.
We gaan toch nog van alles proberen om er achter te komen,wat er met deze hond gebeurd is.
waarom nemen ,mensen een hond als ze er niet voor kunnen zorgen!!

Sas en een poot van Kaya en kane

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/05/12 22:26

Kun je dat niet navragen bij de mensen zelf dan?
Lijkt mij de kortste weg om hen zelf aan te spreken om te vragen wat er nu precies aan de hand is ipv het van derden te horen :wink:

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 06/05/12 13:25

What the ****

Als je Roos of mij een telefoonnummer kunt geven dan kan zij of ik bellen wat er nou precies aan de hand is.
Don't dream your life, live your dreams!

Afbeelding

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 06/05/12 17:16

De laatste ontwikkelingen zijn,ben vanmiddag samen met de politie op onderzoek uit geweest want de hond is inderdaad ergens gedumpt of achtergelaten,hoe het precies in elkaar zit weten we nog niet,maar alle instanties zoals politie,inspectie e.d zijn ermee bezig.
Ook zijn we in een gedeelte van het bos hier wezen zoeken en morgen gaat de boswachter ook op onderzoek uit.
dus bedankt voor je aanbod om te bellen,het lijkt me verstandiger om het aan de politie en inspectie even over te laten.

Sas

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 06/05/12 17:51

:evil: G**V**D****, dat mensen zo met dieren om kunnen gaan! :evil:

Ik heb hier alweer een 'filmpje' in mijn hoofd over hoe deze 'mensen' hun hond hebben laten 'verdwijnen'. :(
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008


Terug naar “Lab-leed”