Weinig haar

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Weinig haar

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/09/06 11:35

Vraagje! Het is niet echt een groot probleem, mar ik vroeg me gewoon effe af of er meer senioren dit probleem hebben. Maupie lijkt ineens wel erg dun in het haar te zitten op sommige plekken. Vooral op haar borst is alle pluis eraf, en ook aan haar achterpoten is het een stuk dunner. Ze is niet kaal ofzo, maar als ze nat is kan je wel zo op haar huid kijken. Ze had het eerst ook op haar schouders, zo'n beetje waar haar lhalsband zat, dat groeit inmiddels qua bovenvacht wel goed aan, maar een echte ondervacht zit er niet onder. Zou dat nog terugkomen?

ze lijkt er zelf geen last van te hebben, heeft het niet koud na het zwemmen en heeft ook niet meer jeuk of irritatie dan normaal ofzo...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Aileen
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5682
Lid geworden op: 05/03/04 15:41
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Weinig haar

Ongelezen berichtdoor Aileen » 08/09/06 23:53

Nu je het zegt, zou het idd kunnen door het ouder worden.

Buddy heeft dit ook (niet ernstig of wat dan ook :D)
Hij heeft overal veel en dikke vacht, maar op zijn buik en de oksels is het wat kaler (das normaal lijkt me) maar is ietjes kaler geworden als toen in zijn jonge jaren en de haren op zijn hals zijn ook minder en de huid is te zien als hij zijn kop omhoog houdt. Het zijn geen kale plekken maar gewoon minder haar en dit had hij vroeger ook niet.
Door het krabben komt het iig niet, want hij kan het niet eens meer, dus doe ik het voor hem als ik merk dat ie jeuk heeft :D
Oja, aan zijn kont heeft ie heel veel haar! maar vlak onder zijn kontje, richting de achterpoten zijn de haren ook minder en zie zijn huid dan ook.

Maar op de schouder/nek heeft hij nog nooit gehad, kan dat niet aan de riem komen slipketting, of een halfcheck? Want dat maakt de haren ook kapot. (ik noem maar wat he weet ook niets anders :D)
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/09/06 09:28

ja maup heeft een tijdje veel gezwommen het halsband, maar toen ik merkte van die plekken heb ik m niet meer omgedaan :) maar die andere plekken komen daar nie van. Maar goed, ik maak me dus geen zorgen, het zal er wel bijhoren :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)


Terug naar “Seniorenhoek”