Vetbulten

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 234
Lid geworden op: 18/02/11 14:41

Ongelezen berichtdoor Jol » 21/03/12 16:12

Onze Saar heeft met haar bijna 13 jaar ook veel vetbulten. Vooral 1 grote op haar borst en ook op de flanken. Ze voelen glad aan en 'schieten weg' als ik ze wil 'pakken'. Ik laat er niks aan doen, ze heeft er ook geen last van. Als ik het echt niet vertrouw laat ik er natuurlijk wel naar kijken.
Hoe het komt dat ze op oudere leeftijd zulke vetbulten krijgen.... geen idee.

Groetjes,
Jolanda

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 23/03/12 11:09

Missy heeft er ook 1 op haar achterpoot. Aan laten prikken, maar gewoon een vetbult. Als het ding niet teveel groeit en zij er geen last van heeft hoeft er niets aan gedaan te worden.

Hoe het komt? Tjsa dat is een goede vraag voor de DA als ik er volgende keer weer ben. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 23/03/12 13:05

Grappig om te zien dat veel van onze senioren hier last van hebben, maar niemand eigenlijk weet waardoor dit komt :)

Volgende keer als ik bij de da ben zal ik er ook eens naar vragen, ben nu toch wel benieuwd waarom dit op oudere leeftijd onstaat.

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 03/04/12 22:34

Bowie is nog niet zo'n oudje, maar hij heeft al een poosje een vetbult (volgens de DA) aan de binnenkant van zijn voorpoot, op de plek waar een tuigje zit. Dus... dat tuigje doen we nu niet meer om.
Jessy heeft er nooit eerder last van gehad, maar ze heeft er nu toch ook een op haar schouder. Je ziet 'm zelfs zitten als ze loopt, maar ze heeft er geen hinder van. Als ik weer een keer bij de DA ben zal ik hem ernaar laten kijken, maar ik laat er liever ook niet in prikken als het niet nodig is. :roll:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 04/04/12 08:47

Jamie heeft onder zijn buik 2 vetbulten naast elkaar. DA zegt; niets aan doen en hulphond ned. zegt: je moet ze niet te groot laten worden en weg laten halen.
Ik laat Jamie hier niet aan opereren. Mede omdat hij de laatste keer zo slecht uit de narcose is gekomen.
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 04/04/12 14:22

Hier ook twee seniors die geen last van vetbultjes hebben :)

Luuk&Toon

Ongelezen berichtdoor Luuk&Toon » 14/08/12 20:17

Toon van mij heeft er ook al aardig wat krijgt er steeds meer maar ik doe er ook niks meer mee hij heeft er 1 in zijn hals die zit er best al lang maar is echt een betbult hij heeft er geen last van en als je ze weg laat halen kunnen ze weer terug komen.

groetjes, Dineke

Jacky

Ongelezen berichtdoor Jacky » 09/09/12 17:58

Odin heeft wel een bult of 6 a 7, ooit eens naar laten kijken. Niks aan doen.(biopsie gedaan. Ivan heeft er recent een gekregen.
Zolang ze geen last hebben, laten we ze mooi zitten. Odin heeft een in zijn lies die is zo groot als een mandarijn.

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 09/10/12 10:00

Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 09/10/12 13:33

balen arme Suus, heel veel sterkte. dit is zo moeilijk.
:cry: woorden zijn dan moeilijk te vinden maar oprecht sterkte.
Afbeelding

met dank aan Pauline

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/10/12 17:19

Sterkte met Suus....... :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 09/10/12 23:02

Jeetje zeg, dat is wel heel heftig. Sterkte.... :(
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 10/10/12 06:25

naatje1975 schreef:Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!


Dit klinkt heel erg, zoals het is gegaan met onze vorige labrador Yoshka. Die had het ook aan haar kaak/tand(en), en daar hebben we het laten onderzoeken van wat het nou precies was (kanker). En uit eindelijk hebben we haar ook moeten laten gaan. Écht, als ze dat nooit gehad zou hebben, dan zou ze naar alle waarschijnlijkheid nu nog als een ouwe taart hier rond hobbelen :oops:

Het is heel moeilijk ook zoiets en het hakt er ook altijd geweldig erin, rest me je niets anders dan sterkte toe te wensen. Neem een wijs besluit in het kader van je Labrador, dat verdienen ze ook! ;)

Suc6! ...

Gebruikersavatar
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 353
Lid geworden op: 26/07/12 08:55

Ongelezen berichtdoor Anita74 » 10/10/12 13:06

Shuka heeft 1 vetbult in zijn buik waarvan ik het bestaan weet, verder is er gelukkig niets te zien of te voelen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013

naatje1975

Ongelezen berichtdoor naatje1975 » 10/10/12 16:14

MheenLab schreef:
naatje1975 schreef:Onze hond Suus heeft ook vetbulten. Zij is ruim 13 jaar oud. Nooit iets aan laten doen tot een 3tal weken geleden. Ze had een grote bult aan het tandvlees in haar bek, zat ook om een tand heen gewoekerd. Na goed nadenken toch besloten om haar te laten opereren. Met in gedachten als het snel teruggroeit is het niet goed (dit zei ook de da). De operatie is erg goed gegaan en alles was weg maar helaas... :evil: :twisted: We zijn nu 3 weken later en de bult is weer in alle hevigheid teruggekomen. Nu hebben we vorige week de da gebeld en met haar afgestemd dat we Suus nog zo lang thuis houden als mogelijk en als de bult echt te groot wordt dat we dan bellen om haar te laten inslapen :cry: Een andere optie is er helaas niet, ja weer opereren. Maar dat kan ook niet iedere maand gebeuren. Het is dus echt balen dat ze een bult in haar bek heeft waar ze nu dus wel erg veel last van heeft, ze ontziet die kant met het eten. Ze stoot het open waardoor het gaat bloeden en kan gaan ontsteken. Tot overmaat van ramp is ze zondag ook nog door haar poot gegaan en loopt ze nu al 3 dagen mank. VERDOMME! Mijn man zegt dat we vrijdag maar een afspraak met de da moeten maken. Maar ik vind het zo erg. Als ik haar mooie snoetje zie smelt ik gewoon. Maar ze geeft gewoon ook niet snel aan of ze pijn heeft. Je merkt dat ze de laatste dagen wel aanhankelijker is, ze begint soms zomaar te piepen, dus dat is ook niet zo goed!


Dit klinkt heel erg, zoals het is gegaan met onze vorige labrador Yoshka. Die had het ook aan haar kaak/tand(en), en daar hebben we het laten onderzoeken van wat het nou precies was (kanker). En uit eindelijk hebben we haar ook moeten laten gaan. Écht, als ze dat nooit gehad zou hebben, dan zou ze naar alle waarschijnlijkheid nu nog als een ouwe taart hier rond hobbelen :oops:

Het is heel moeilijk ook zoiets en het hakt er ook altijd geweldig erin, rest me je niets anders dan sterkte toe te wensen. Neem een wijs besluit in het kader van je Labrador, dat verdienen ze oogk! ;)

Suc6! ...


Erg dat jullie Yoshka iets soortgelijks heeft meegemaakt. Idd hebben wij ook het idee dat als ze dit niet zou hebben dat ze naar alle waarschijnlijkheid nog een paar extra jaartjes voor de boeg zou hebben. Dat maakt het wel extra lastig. Ze is verder gewoon nog een blije en gezonde hond. Al moet ik zeggen dat sinds ze zondag door haar poot is gezakt ze nog steeds niet goed loopt en dat alle herstel die nodig is voortaan veel langer duurt. Maar ja, ze is natuurlijk ook al bejaard.

Verder kijken we met de dag hoe het gaat. De bult ziet er erg akelig uit. Alleen ze eet nog, haar vacht glanst nog en het lijkt dat ze nog van de dingen kan genieten. Dus kunnen we het nu nog niet over onze hart verkrijgen om al afscheid van haar te nemen!!!


Terug naar “Seniorenhoek”