op vakantie met een puppy??

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
jose

op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor jose » 05/08/08 16:59

hallo,

ik heb een vraagje
mijn vriend en ik willen rond januari\februari\maart een puppy kopen.
is een beetje afhankelijk wanneer de verbouwing van ons huis klaar is.
de ouders van mijn vriend hebben een eigen camping in noord-frankrijk en daar gaan we ieder jaar op vakantie.
dat is vanaf ons maar 4 uurtjes rijden, we slapen daar ook in het huis en niet een een caravan of tent.
maar nu vroeg ik me af als je rond juli op vakantie gaat, is het hondje dan niet te jong?
kan zo'n hondje zo'n reis en omschakeling aan?
ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag!

groetjes jose

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 05/08/08 21:01

Wij zijn 5 juli met Yara 2 weken naar zuid-frankrijk gegaan. Ze was toen 17 weken. Het is erg goed gegaan zowel de reis als het verblijf. We verbleven op een camping in onze caravan.
Ik heb voordat we op vakantie gingen overleg met onze dierenarts gehad en die vond het geen probleem.
Hou er wel rekening mee dat je hond alle entingen gehad moet hebben. Daarbij komt dat je hond minimaal 21 dagen voor vertrek een Rabies enting moet hebben.
Ik heb geen moment spijt gehad van onze beslissing om haar mee te nemen. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
Anca
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6407
Lid geworden op: 25/12/04 14:00
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Re: op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor Anca » 05/08/08 21:04

jose schreef:hallo,

ik heb een vraagje
mijn vriend en ik willen rond januari\februari\maart een puppy kopen.
is een beetje afhankelijk wanneer de verbouwing van ons huis klaar is.

groetjes jose


Neem aan dat je bedoelt wanneer de fokker pups heeft????

Of nemen jullie er 1 van marktplaats lekker goedkoop en van een broodfok :(
Groetjes Anca

Afbeelding

Marco & Diana

Re: op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor Marco & Diana » 05/08/08 22:25

Anca schreef:
jose schreef:hallo,

ik heb een vraagje
mijn vriend en ik willen rond januari\februari\maart een puppy kopen.
is een beetje afhankelijk wanneer de verbouwing van ons huis klaar is.

groetjes jose


Neem aan dat je bedoelt wanneer de fokker pups heeft????

Of nemen jullie er 1 van marktplaats lekker goedkoop en van een broodfok :(



Misschien een beetje een voorbarige opmerking. Ze kunnen zich toch ook aan het orienteren zijn?

marc

Ongelezen berichtdoor marc » 05/08/08 22:27

he bah wat een rot opmerking, je kunt hier nog niks meer vragen of er wordt al vanalles gesuggereerd.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Re: op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor Pandora » 06/08/08 09:22

Anca schreef:Of nemen jullie er 1 van marktplaats lekker goedkoop en van een broodfok :(

Dit vind ik een onnodig aanvallende opmerking :x

Met je pup op vakantie kan prima als hij alle inentingen heeft gehad en je rekening houdt met de inspanning die een pup mag doen.
Ik weet niet waar jullie naartoe willen gaan maar als het daar warm is dan zal je moeten zorgen voor genoeg schaduw zodat je hond niet oververhit raakt (eventueel een parasol of schaduwtent meenemen).

Wij hebben onze honden altijd meegenomen, ook als ze pup waren. Wij wandelen graag dus we namen voor de pup altijd een doggyride (wandelwagen) mee zodat hij niet teveel belast werd maar wel overal mee kon.
Als het een warme dag was zorgen we dat ze regelmatig eens in het water kunnen afkoelen en we nemen voldoende drinkwater mee.
Als het echt heel warm is doen we 's middags niks want onze honden hebben het snel warm, dan gaan we alleen heel vroeg en heel laat op stap.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Re: op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor Dinie » 06/08/08 10:46

Pandora schreef:Ik weet niet waar jullie naartoe willen gaan


Zie openingstopic: Ze gaan naar Noord Frankrijk :wink:

@Jose: Ik neem wel altijd 'alles' mee, zoals eten, (flessen) drinkwater voor onderweg, (belonings)koekjes, pensstaafjes e.d., bench, enz. In Frankrijk zelf koop ik flessen drinkwater.
Ontwormen (tegen hartworm)voordat je gaat en als je terug bent. men zegt dat de hartworm alleen in het zuiden voorkomt, maar ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen. :wink: Je ziet het nl niet, in de ontlasting, dat je hond hartworm heeft, maar het kan hele nare gevolgen hebben. :(
Zoals ik hierboven al schreef ben ik ruim van te voren naar de DA geweest om advies in te winnen. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 06/08/08 10:50

:oops:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Re: op vakantie met een puppy??

Ongelezen berichtdoor doggie » 07/08/08 11:22

Anca schreef:Neem aan dat je bedoelt wanneer de fokker pups heeft????

Of nemen jullie er 1 van marktplaats lekker goedkoop en van een broodfok :(


Het lijkt me dat José erg goed nadenkt over het welzijn van de pup, deze opmerking is totaal misplaatst!!!!

Miranda&Senna

Ongelezen berichtdoor Miranda&Senna » 07/08/08 11:27

Wij hebben Senna al vanaf dat hij pup was meegenomen op vakantie. Het eerste jaar hadden we een huisje gehuurd in Duitsland wat 6 uurtjes rijden was. We hebben heel veel eigen spulletjes van huis meegenomen en lekker veel stops gehad onderweg en het ging allemaal harstikke goed.

Nu wordt Senna december 4 jaar en gaat hij met veel plezier mee kamperen en Frankrijk en Spanje. Hij leek zelfs een beetje boos te zijn op ons toen we weer thuis waren.

Lees je van te voren wel even in wat voor regels er gelden in het buitenlad wat betreft honden. Bijvoorbeeld wat voor entingen, loslopen, vervoer in de auto.

TamaraKees

Ongelezen berichtdoor TamaraKees » 07/08/08 12:11

marc schreef:he bah wat een rot opmerking, je kunt hier nog niks meer vragen of er wordt al vanalles gesuggereerd.
daar ben ik nou ook mee eens... laatste tijd word er wel heel erg gefit of snel conclusies getrokken, maar goed dat is off topic.

wij gaan over 3 weken op vakantie naar midden frankrijk jari is dan 10 maanden.. ik verwacht geen obstakels, maar dat zullen we zien als we daar zijn .. ik lees mee met andere ervaringen

ivy

Ongelezen berichtdoor ivy » 07/08/08 13:52

Hmmm, wij zijn dus zonder ivy geweest omdat het qua entingen echt niet anders kon. Ze ging naar mijn zwager en schoonzus. En dan denk je dat je alles goed hebt door genomen en dan gebeuren er toch dingen waar je het niet helemaal mee eens bent. Ik had bijv. duidelijk gemeld dat ivy niet langer dan max 20 minuten mocht wandelen. Maar wat blijkt na thuis komst. Mijn schoonouders die er naast wonen gingen ook wel met ivy wandelen en die gingen dan zo ongeveer een uur!!!! Schoonzusje vond het nl wel lekker om de verzorging even uit handen te geven [een jonge hond in huis viel tegen :x ], en had dus niet tegen mijn schoonouders gezegd dat ze maar kort mochten :cry: Ik baalde dus als een stekker. Mijn advies is dus, neem haar lekker mee. Dan ben je zelf verantwoordelijk en gebeuren er geen dingen waar je het niet mee eens bent. En het is reuze leuk om een hond mee te nemen [vind ik dan]


Terug naar “Op vakantie met je hond”