Wie kent een vuurwerkvrije (vakantie)plek?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
flippie

Wie kent een vuurwerkvrije (vakantie)plek?

Ongelezen berichtdoor flippie » 01/01/09 20:27

Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar!! :)

Onze jaarwisseling was helaas weer niet bepaald leuk te noemen. Door een vervelende gebeurtenis als pup is Midas doods- en doodsbang voor vuurwerk. Al jaren draaien we maanden vantevoren al vuurwerk-cd's, hangen donkere gordijnen op en met de jaarwisseling huren we voor 3 dagen een auto om overdags flinke wandelingen te kunnen maken buiten de stad. Dat gaat allemaal nog redelijk, maar als om twaalf uur het échte vuurwerk losbarst is het voor Midas een regelrechte hel. En voor ons daardoor ook allesbehalve leuk. Ik heb echt nog nooit een hond meegemaakt die ergens zó van in paniek kan raken. :cry:

Vannacht was het vuurwerk nog erger dan anders: tot een uur of zeven vanmorgen ging er om de zoveel minuten wel weer ergens vlakbij een of andere mega-strijker af. :evil:

We zijn het nu echt helemaal zat. Volgend jaar zoeken we een hutje op de hei, we willen dan echt een paar dagen op vakantie naar een plek zonder vuurwerk. Maar waar vind je een vakantieplek waar geen vuurwerk in de buurt wordt afgestoken? Heeft er iemand ervaring? Het maakt ons weinig uit of het een hotel, bungalow, caravan op een boerenerf of wat dan ook is - als er maar niet of nauwelijks vuurwerk te horen is en er 2 volwassenen en 2 honden in kunnen. Mag ook een afgelegen plek in Duitsland of Belgie zijn, als zoiets in Nederland ondenkbaar is....

Op internet hebben we dit gevonden: Landal Heihaas in Putten. Kent iemand dat misschien? Is het er echt rustig met oud en nieuw, of knalt het 1 meter buiten het park nog volop? Kent iemand andere rustige plekken? Alle tips zijn welkom, want dit is echt geen doen!

Gebruikersavatar
Anca
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6407
Lid geworden op: 25/12/04 14:00
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Anca » 01/01/09 20:45

Ik denk niet dat het op zo'n park rustig is. Ik neem aan dat mensen die daar met oud- en nieuw zijn óók vuurwerk bij hun hebben om het nieuwe jaar te vieren 8)

Echt rustig zit je denk ik ergens in een privé-vakantiehuisje in de bossen of zo :)
Groetjes Anca

Afbeelding

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 01/01/09 20:51

Inderdaad Anca, Landal Heihaas valt waarschijnlijk alweer af...
linkje
hans, 2-1-2007: Gingen ivm de honden de rust op zoeken met oud en nieuw,jammer dat in Putten de traditie van karbietschieten hoog wordt gehouden, hebben van vrijdag 29-12 tot 1 januari in een oorlogsgebied gezeten er was geen minuut rust klappen niet te vergelijken met vuurwerk, (knip)


Sjonge, als dat karbietschieten echt zo erg is, dan is dit wel een haast lachwekkende aanfluiting.

Dus de zoektocht naar een prive-vakantiehuisje in de bossen is geopend!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 01/01/09 21:43

misschien iets in de belgische ardennen ofzo :) of echt in the middle of nowhere
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Ongelezen berichtdoor Caya » 01/01/09 21:43

Bij ons hebt heb je geen last van het vuurwerk. Heel in de verte was wat siervuurwerk te zien om 24.00 uur, verder niets. Maar ik begrijp dat je iets dichter bij huis wilt blijven. Succes met het zoeken en vinden van een knalvrije plek rondom oud en nieuwjaar.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 01/01/09 22:57

flippie schreef:Inderdaad Anca, Landal Heihaas valt waarschijnlijk alweer af...
linkje
hans, 2-1-2007: Gingen ivm de honden de rust op zoeken met oud en nieuw,jammer dat in Putten de traditie van karbietschieten hoog wordt gehouden, hebben van vrijdag 29-12 tot 1 januari in een oorlogsgebied gezeten er was geen minuut rust klappen niet te vergelijken met vuurwerk, (knip)


Sjonge, als dat karbietschieten echt zo erg is, dan is dit wel een haast lachwekkende aanfluiting.

Dus de zoektocht naar een prive-vakantiehuisje in de bossen is geopend!


Ik woon in Kootwijkerbroek, dat is vlakbij Putten en hier doen ze inderdaad volop aan karbietschieten! Het begint al weken van te voren en ze zijn nu nog steeds bezig! En ik kan je zeggen dat karbiet heeeel erg hard knalt! :shock: Dus ik ben bang dat Landal Heihaas in Putten ook geen optie is, ligt trouwens ook best wel dicht bij de bewoonde wereld dus er wordt daar ook genoeg vuurwerk afgestoken! Ik hoop dat je iets geschikts vindt! In ieder geval heel veel succes!

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 01/01/09 23:10

Ik zat even te denken :oops: en misschien zou je een chalet in Kootwijk kunnen huren. Kootwijk is namelijk een heel rustig dorpje dat voornamelijk in de bossen ligt. Er zijn daar ook altijd veel chalets te huur die in het bos liggen. En je zou misschien bij de eigenaar van een park kunnen informeren of er daar veel vuurwerk wordt afgestoken. Naar mijn idee is het daar altijd heel rustig, maar ik weet het niet 100% zeker :oops: Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Marlotte

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 02/01/09 01:14

Hahaha, Hongarije is idd iets te ver weg.... Maar als we niets dichterbij vinden, zullen we het misschien nog overwegen ook! :wink:

Ardennen denken we ook aan, maar aangezien het zwaarste vuurwerk hier uit België schijnt te komen vertrouwen we de zuiderburen ook nog niet helemaal. Maar als er Belgen zijn hier op het forum (waar is Patricia toch gebleven??) die een rustige plek kennen, dan houden we ons aanbevolen! :)

Marlotte, waarom die :oops: ? Hartstikke fijn dat je meedenkt!! We gaan de komende tijd al dit soort tips op een rijtje zetten en dan eens rustig uitzoeken waar we het beste heen kunnen gaan. Kootwijk wordt opgenomen in de lijst 'te onderzoeken opties'.

Dat karbietschieten trouwens, ik wist niet eens dat dat nog bestond! Ken dat alleen maar uit verhalen van mijn vader van heel vroeger, toen er nog helemaal geen vuurwerk te krijgen was (nog voor WO II :shock: ).

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 02/01/09 12:03

nou hier in emmeloord is het nog steeds een regelrechte hit :( ,wat een klappen je voelt ze gewoon in je buik die dreunen.ook de ruiten trillen er van.roef heeft er gelukkig geen last van,maar wij hebben het na een dag en nacht met die rot klappen helemaal gehad met die folklore :evil:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 02/01/09 12:46

Ook in Friesland is karbid schieten een traditie, er word heel wat afgeknald met de melkbussen vol karbid de maand december :cry: :cry:
Gelukkig zijn onze dames vrij rustig, alleen willen ze nooit zolang naar buiten omdat de buurjongens in het land achter en naast ons volop aan het schieten zijn :(
Afbeelding

loesje68

Ongelezen berichtdoor loesje68 » 02/01/09 13:04

Mijn schoonzusje gaat altijd in een hotel bij de veluwe omdat mijn neefje panisch is, volgende week zaterdag zie ik ze en dan zal ik het een vragen, weet uiteraard niet of er honden mogen.

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 02/01/09 13:20

loesje68 schreef:Mijn schoonzusje gaat altijd in een hotel bij de veluwe omdat mijn neefje panisch is


Ja dat kan ook nog lijkt me ook heel lastig...een bang kindje.

Voor de rest weet ik geen vuurwerk vrije plek....vervelend hoor..
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Suikervrij

Ongelezen berichtdoor Suikervrij » 02/01/09 13:28

Wij zaten afgelopen oud en nieuw in een challet in de Veluwse bossen. Bij ons op het park 3 vuurpijltjes en een paar rotjes en dat was het. Max heeft geen spier verroerd (was zijn 1e oud en nieuw) in de verte hoorde je rond 12:00 wel wat knallen, maar dit was makkelijk te overstemmen met tv geluiden. Misschien een idee voor volgend jaar?

Suikervrij

Ongelezen berichtdoor Suikervrij » 02/01/09 13:35

http://www.vakantiehuisindrenthe.eu/content/view/11/13/

ff mailen of ze ook huisdieren toestaan?

Suikervrij

Ongelezen berichtdoor Suikervrij » 02/01/09 13:41

Suikervrij schreef:http://www.vakantiehuisindrenthe.eu/content/view/11/13/

ff mailen of ze ook huisdieren toestaan?


ook ff mailen:
http://www.zep.nl/


Terug naar “Op vakantie met je hond”