Kamperen in Nederland met 3 honden

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Kamperen in Nederland met 3 honden

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/01/09 12:50

We gaan dit jaar voor het eerst met 3 honden kamperen. Op zich is dat nog niet zo moeilijk want er zijn campings zat waar je met meerdere honden mag komen. Maar wij houden zelf van zwemmen net als onze labjes en dan niet in de zee maar in zoetwater.
Helaas zijn veel plassen tegenwoordig niet meer toegestaan voor honden vanwege die :evil: Europese regels. Er is een camping bij Erkmederstrand maar dat is me veel te druk dus die valt af.

Nu mijn vraag. Wij zoeken een natuur- mini of boerencamping in de buurt van water, rivier of kanaaltje. Niet in Groningen of Friesland, maar het liefst in Overijssel of Gelderland en waar je ook nog leuk kan wandelen met loslopende honden.

Zijn er hier mensen die zo'n juweeltje hebben ontdekt en dat met mij willen delen? Alvast heel erg bedankt!!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 22/01/09 14:22

je kan even in weerselo kijken, bij camping visoord, is erg mooi daar, en het kanaal is er vlakbij, ben ik ook vaak te vinden :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/01/09 14:40

marron schreef:je kan even in weerselo kijken, bij camping visoord, is erg mooi daar, en het kanaal is er vlakbij, ben ik ook vaak te vinden :D


Okay, ik zal eens even gaan kijken!!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

maranoa

Ongelezen berichtdoor maranoa » 23/01/09 16:59

We zijn jaren geleden bij een boerencamping bij Hardenberg geweest.
Het hete toen de Houtekiet, in Rheeze, zit je dicht aan de vecht.
Ik heb even gezocht of het er nog is. Hieronder de site.

http://www.houtekiet.info/

Mooie omgeving ook.

groetjes van Anneke

Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3554
Lid geworden op: 13/08/06 19:02
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Legend Hessel » 24/01/09 10:36

Hier in Hardenberg zijn verschillende leuke boerencampings. (zoals bovengenoemde!) De honden kunnen hier heerlijk wandelen in de bossen en zwemmen in de Haarplas!
Ik vind het hier práchtig! 8)
Groetjes Bert en Marjolein

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 24/01/09 11:54

Daar hebben jullie helemaal gelijk in! Het bos met de Haarplas is een geweldig leuk bos, ze mogen er los en de Haarplas heeft heerlijk helder water. We zijn er vaker geweest voor een lang weekendje weg.

Wat ik graag wil is samen met de honden aan de waterkant zitten en samen zwemmen. Daar zijn er maar weinig plekken meer van over in NL. Hier in de buurt ken ik wel een plas en in Friesland ook maar daar komen we al heel vaak en dan ga je daar niet speciaal heen voor de vakantie.

Maar jullie bijdrage wordt heel erg gewaardeerd hoor! Camping Houtekiet staat al bij mijn favorieten!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

rob en helma

Ongelezen berichtdoor rob en helma » 06/02/09 19:50

ik weet niet of je er iets aan heb maar in zeewolden zit een camping die heet erkemedestrand en daar zit een honden strand bij

groet helma

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 06/02/09 20:19

rob en helma schreef:ik weet niet of je er iets aan heb maar in zeewolden zit een camping die heet erkemedestrand en daar zit een honden strand bij

groet helma


Bedankt Helma maar ik had in mijn vraag al geschreven dat ik het daar veel te druk vind. Ik heb inmiddels een leuke camping gevonden maar niet in Nederland. We gaan toch maar weer naar Duitsland maar dat kan je lezen in een ander topic.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit


Terug naar “Op vakantie met je hond”