Hond mee op vakantie

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Hond mee op vakantie

Ongelezen berichtdoor doggie » 24/02/11 16:17

Ik heb zelf nog nooit mijn hond meegenomen op vakantie, ik vind dat ik dan te veel rekening met haar moet houden, waardoor ik niet de dingen kan doen die ik wil op vakantie. En ik mis haar dan ook niet hoor, lekker even weg zonder verplichtingen, heerlijk!!

Anderhalf jaar geleden ben ik wel een weekendje samen met de hond weg geweest, in de nazomer op Texel, en daar heerlijk gewandeld. Op zich beviel dat dus goed, maar dat was ook maar twee dagen.

Maar nu vraag ik me af: als je je hond wel meeneemt, en je gaat bijvoorbeeld twee weken, wat dóe je dan de hele dag? Blijf je dan, op de wandelingen na, lekker bij je tentje zitten, of bij je huisje? Want je kunt moeilijk een dagje gaan winkelen of musea bezoeken, en je hond dan op de camping laten.
Ook lees ik dat mensen hun hond meenemen op wintersport, maar dan kun je volgens mij ook niet gaan skiën toch?

Vertel, hoe ziet jullie vakantie mét hond, eruit?

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 24/02/11 16:26

Wij namen onze hond ook altijd mee op vakantie.. We gingen dan naar Spanje en als het in een gebied was waar je leuk kunt wandelen, dan ging zij natuurlijk mee. Maar als we dan een dagje naar een stad gingen? Dan ging ze ook gewoon mee.. Als ze een keer een winkel niet in mocht, dan bleef iemand van ons buiten staan wachten met de hond.
En bijvoorbeeld met zwemmen, dan zochten we een meer, riviertje of zee op en ook dan ging zij mee :D Ik vond dat super.. als ik dan aan het zwemmen was en ze naast me kwam zwemmen :) ! Zodra je dan uit het water was, parasolletje opgezet en daar ging zij dan onder liggen..

Dus ja eigenlijk paste wij onze vakantie niet echt grondig aan, zij paste er gewoon bij.. Ik had niet het gevoel dat wij daardoor niet de dingen konden doen die wij willen doen.

Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor soort vakantie jij fijn vindt? Dat is heel persoonlijk. Ik vind in ieder geval dat het altijd wel goed gaat..

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 24/02/11 16:30

saartjeee schreef:Wij namen onze hond ook altijd mee op vakantie.. We gingen dan naar Spanje en als het in een gebied was waar je leuk kunt wandelen, dan ging zij natuurlijk mee. Maar als we dan een dagje naar een stad gingen? Dan ging ze ook gewoon mee.. Als ze een keer een winkel niet in mocht, dan bleef iemand van ons buiten staan wachten met de hond.
En bijvoorbeeld met zwemmen, dan zochten we een meer, riviertje of zee op en ook dan ging zij mee :D Ik vond dat super.. als ik dan aan het zwemmen was en ze naast me kwam zwemmen :) ! Zodra je dan uit het water was, parasolletje opgezet en daar ging zij dan onder liggen..

Dus ja eigenlijk paste wij onze vakantie niet echt grondig aan, zij paste er gewoon bij.. Ik had niet het gevoel dat wij daardoor niet de dingen konden doen die wij willen doen.

Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor soort vakantie jij fijn vindt? Dat is heel persoonlijk. Ik vind in ieder geval dat het altijd wel goed gaat..


Ja, samen zwemmen is super, dat doe ik 's zomers vaak, maar daarvoor hoef ik maar even naar 'de overkant' te lopen, en ik lig heerlijk in het IJsselmeer met Leentje....
Verder hou ik van actieve vakanties, fietsen, wandelen, maar ook rommelmarkten afstruinen, musea bezoeken, lekker uit eten ( koken doe ik nooit op vakantie!).
En ik vind het dus ook gewoon heerlijk om een weekje niet voor de kinderen of een hond te moeten zorgen :wink:

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 24/02/11 16:35

Als je van een actieve vakantie houdt dan denk ik dat het wel samen met Leentje zou kunnen.. Ze passen zich toch altijd wel goed aan!
Wij gingen dan ook regelmatig uiteten en omdat je in de zomer toch altijd buiten op een terras zit maakte dit met de hond niks uit (ook handig als je iets niet lust wat zij lustte alles, hahaha). Tja en een musea lijkt mij inderdaad het enige lastige, daar zullen ze niet altijd honden naar binnen willen laten. :(

Maar als jij het eigenlijk gewoon heel fijn vindt om even zonder kinderen en hond te gaan, zou ik dat gewoon doen :wink: !
Op het laatst toen onze hond ouder werd is ze wel eens thuis gebleven bij familie.. ik miste haar dan ontzettend! Dus voor mij zou daardoor de vakantie juist een beetje verpest worden.

Dat wil niet zeggen dat ik je niet begrijp, want even geen zorgen aan je hoofd en echt helemaal ontspannen.. dat heb je gewoon ook nodig! Dus dat moet je dan denk ik op jouw beste manier doen! :)
Want zodra je thuis bent, begint alles weer van voor af aan en gaat de telefoon weer continu!!! :wink:

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 24/02/11 17:05

ja wij passen de vakantie aan aan de honden die gaan mee en laat ik niet alleen ook ik heb gekozen voor honden dus gezellig mee op reis
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 24/02/11 17:25

Hier gaan de honden mee op vakantie, in de zomer maken we extra lange wandelingen en hebben we vaak een pauze waar we heerlijk bij een meer/op een terras of iets gaan zitten (met hond) en soms gaan we ook zonder de honden weg een ochtend of middag, en dan kunnen de honden slapen in het huisje... Dat doen ze hier immers ook als ik in de ochtend aan het werk ben 8)

Op wintersport gaan we altjd eerst een uur met de honden de sneeuw in, daarna even een bak thee en dan krijgen de honden lekker eten en gaan we richting piste (voor een uur of 5) om te gaan skieen. De honden zijn dan zo moe van het spelen in de sneeuw dat ze heerlijk liggen te slapen.
Als we terugkomen van de piste laten we de honden weer lekker in de sneeuw rennen en hebben we daarna een relaxe-avond in het huis met de honden erbij of we gaan lekker uit eten/kroegje in maar ook dan slapen de honden weer :)

Dus wij passen onze vakantie er gedeeltelijk op aan (niet de hele dag op de piste) maar verder hebben we ook per dag onze "eigen" uurtjes zonder hond en dat bevalt ons (en de honden) prima 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 24/02/11 17:32

Kay schreef:Hier gaan de honden mee op vakantie, in de zomer maken we extra lange wandelingen en hebben we vaak een pauze waar we heerlijk bij een meer/op een terras of iets gaan zitten (met hond) en soms gaan we ook zonder de honden weg een ochtend of middag, en dan kunnen de honden slapen in het huisje... Dat doen ze hier immers ook als ik in de ochtend aan het werk ben 8)

Op wintersport gaan we altjd eerst een uur met de honden de sneeuw in, daarna even een bak thee en dan krijgen de honden lekker eten en gaan we richting piste (voor een uur of 5) om te gaan skieen. De honden zijn dan zo moe van het spelen in de sneeuw dat ze heerlijk liggen te slapen.
Als we terugkomen van de piste laten we de honden weer lekker in de sneeuw rennen en hebben we daarna een relaxe-avond in het huis met de honden erbij of we gaan lekker uit eten/kroegje in maar ook dan slapen de honden weer :)

Dus wij passen onze vakantie er gedeeltelijk op aan (niet de hele dag op de piste) maar verder hebben we ook per dag onze "eigen" uurtjes zonder hond en dat bevalt ons (en de honden) prima 8)
dat moet met Daan nog uitwijzen of hem dat bevalt :D

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 24/02/11 17:35

ik ging eerst nooit zonder hond op vakantie, vond ik niets. Max ging overal mee naartoe en ik ging vooral veel wandelen en naar plaatsen waar hij mee mocht (excusies, stadjes bezoeken, etc). Hij paste zich makkelijk aan.

Ik ben nu 2x zonder hond op vakantie geweest en ook dat vond ik wel lekker. Gewoon maar een week hoor, maar even heerlijk nergens rekening mee houden vind ik dan ook wel lekker. Het waren dan ook meer relax/strand vakanties met af en toe een uitstapje. Veel te warm voor Cooper. Ik zorg uiteraard voor hele goede opvang :wink: . Dit jaar ga ik naar Indonesie, 2 weken een rondreis maken en tja dat is geen optie met een hond. Dus die gaat naar zijn oppas en ik ben daarna nog een weekje vrij om lekker met hem op pad te gaan.

Voor beiden vind ik dus wel iets te zeggen en ik vind het onzin om te zeggen: ik heb ooit voor een hond gekozen dus moet ik er alles mee doen want die hond heeft het niet slechter dan ik op vakantie :D

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 24/02/11 18:38

Bob is 1 keer mee geweest naar Spanje, daar hadden we een villa met hek en zwembad met uitzicht op een groot meer en wandelgebied. Hij ging gewoon overal mee naar toe en als dat niet kon dat zorgde we ervoor dat hij goed uit was geweest.

Morgen gaat Bob ook mee op wintersport en ben van plan hetzelfde te doen als Kay, eerst een goede wandeling, dan lekker snowboarden en aan het eind van de middag weer een goede wandeling. Soms blijven we s'avonds thuis, soms uit eten maar dan gaat hij ook gewoon mee.
Bob is volleerd terras-zitter 8). Tafel en stoel = slapen, want vrouwtje gaat nog lang niet weg :D

Maar... ik vind het ook heerlijk zonder Bob. In september zijn we naar de Filippijnen geweest en is Bob naar Barry&Boyka gegaan. Nou, ik heb er geen seconde over getwijfeld dat Bob het niet leuk heeft gehad, zodoende heb ik optimaal van mijn vakantie kunnen genieten.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 24/02/11 18:52

Ik was twee jaar geleden met alledrie op een camping in Limburg.
Het was wel erg heet. Dus 'morgens en 's avonds ging ik lange wandelingen maken. En voor de rest veel lezen, dus voor mijn tentje in de luie stoel.
Ook wel bij iemand op bezoek geweest.
Ik zou in principe wel naar het zwembad kunnen , het probleem is alleen dat alle kinderen op de honden afvliegen en daarom wil ik ze niet alleen laten.
En het gevaar dat er een gek komt en er een meeneemt.
Naar Duitsland neem ik ze ook mee, maar dan ben ik bij mijn zus.
Dan kan ik alles doen, want dan blijven de honden gewoon op haar erf.
Maar ook daar ben ik natuurlijk veel aan de wandel.
Waarschijnlijk ga ik dit jaar voor het eerst einde zomer met mijn vriendin 2 weken naar Griekenland ( kadootje van mijzelf voor het gestopt zijn met roken 8) ) Toosje gaat dan naar een lieve vriendin in Nederland en de twee mannen gaan naar een kennel.
Dat is meer dan 4 jaar geleden dat ik weg ga zonder honden. Ook wel eens lekker. :)

Mariska+Noa

Ongelezen berichtdoor Mariska+Noa » 24/02/11 19:24

Wij nemen Noa ook gewoon mee op vakantie.. In de zomer zijn we wezen kamperen in Kroatië, super! Veel gelopen, gezwommen, geluierd, hond mee op een bootje, mee met uiteten, naar dorpjes omdat het niet zo warm was, alles is mogelijk! Maar wilden we even alleen zijn 's avonds, dan bleef hij in de bench slapen. En als we alweer terug waren in de tent deed hij zijn ogen pas weer open ;)

Ook wintersport gaat prima. Net als Monique zegt: 's ochtends vroeg op, uurtje laten lopen, snuffelen en rennen door de sneeuw en ze slapen heel wat uurtjes! Wij gaan dan de piste op voor een uur of 4 a 5 en daarna direct weer een uur lopen met hem. Daarna gezellig mee naar het restaurant en 's avonds een laatste ronde. Ik heb hem niet horen klagen :)

Deze zomer gaan we voor onze huwelijksreis 2,5 week naar Cuba.. zonder hem dus.. We gaan een goed plekje voor Noa zoeken, zodat we er zelf optimaal van kunnen genieten!

Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 498
Lid geworden op: 05/11/10 19:26

Ongelezen berichtdoor Tess » 24/02/11 21:13

Bailey is bij ons ook meegeweest op vakantie en van de zomer gaat hij ook mee. Ik zou hem anders te veel missen en niet kunnen genieten van mijn vakantie :verliefd1:
Wij passen onze vakantie aan. Maar wij zijn ook niet zo winkelachtig en van alles bezoeken, wij houden liever van de natuur en lekker wandelen, etc. Dan is de hond natuurlijk geen probleem. En als we uit eten gaan,is het in de zomer op vakantie geen probleem, want dan zit je toch buiten op een terrasje. En als we samen iets willen doen, blijft hij in het huisje in zn bench.

dabbertje

Ongelezen berichtdoor dabbertje » 24/02/11 23:32

Met Jara hebben we alleen ervaring op de wintersport. Dat ging prima. Wij gaan dan wel met de eigen caravan ( 8) ) Lekker lange wandelinge op de loipes maken en dan ging Jara in de caravan lekker slapen. We waren nooit ver weg, want de skiliften stonden zo'n 20 meter van de caravan af.

Na een wandeling gingen we ook vaak even de kroeg in en dan ging Jara mee. 'T werd wel een gewoonte, want bij iedere keer uitlaten wou ze de kroeg in ;) 's Avonds uit eten ging ze ook altijd mee.

Ashley hebben we altijd meegenomen op vakantie. Met winkelen of stadjes bezoeken ging ze gewoon mee en soms bleef ze op de camping achter. Soms lekker onder een boom in de schaduw, de buren hielden dan een oogje in het zeil (er waren altijd wel aardige buren die gek op onze hond waren) of gewoon in de caravan met alle verkoeling die mogelijk was.

Dit jaar gaan we het voor het eerst met Jara in Spanje proberen. Maar ik weet zeker dat het goed komt.

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 25/02/11 10:57

Wij nemen de honden altijd mee. Vroeger ging Lara mee met de tent, toen gingen ook de kinderen nog mee en er was altijd wel iemand die even op je hond wilde passen, maar zij ging overal mee naar toe, naar het strand, vliegeren, winkelen. Geen enkel probleem. En mocht ze ergens niet naar binnen dan bleef er iemand buiten met hond.
We hebben nu voor faye een doggyride gekocht, zodat ze toch mee kan op de lange wandelingen. We hebben nu een caravan, maar we gingen ook wel naar appartementen en dat was ook nooit een probleem, ook wintersport niet. Ze slapen ook thuis een groot gedeelte van de dag en dat doen ze ook tijdens de vakantie. Je moet je wel enigszins aanpassen, maar vakantie zonder hond is voor mij geen vakantie. Daarom hebben we voorlopig ook gekozen om geen vliegreizen te maken.

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 25/02/11 13:37

Toen wij naar Italie zijn geweest,zijn de honden mee gegaan. Wij deden ons ding en de honden gingen gewoon mee. Goed,watbezichtigen kun je niet altijd tegelijk omdat de honden niet binnen mochten.
En soms bleven de honden ook gewoon een halve dag in de sta caravan. Ging prima.
Heb ook grote reizen gemaakt (Australie en Nieuw zeeland) en tja,dat is toch wel anders op vacantie gaan. Dan kun je doen en laten wat je wilt,maar met je hond weg gaan heeft ook wel wat.
Ik zou dus kijken wat voor vacantie je wilt en of het past om je hond mee te nemen. kinderen gaan ook uit logeren,toch? Waarom een hond dan niet....


Terug naar “Op vakantie met je hond”