lekker weg met onze pup Vida

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Iefke

lekker weg met onze pup Vida

Ongelezen berichtdoor Iefke » 02/03/11 10:52

Ha,

Wij krijgen volgende week onze pup Vida, en gaan daar de komende tijd lekker druk mee zijn :wink: . Nu willen we echter eind juli begin augustus een dag of 10 met vakantie. daar zullen we wel aan toe zijn want we zijn dan druk met de bouw van onze boerderij met B&B.

We willen ergens naar toe waar Vida mee kan en natuurlijk zijn er op internet een flink aantal leuke accomodaties te vinden. Wat ik erg leuk vind is www.farmholidays.com , dat deden we ook toen de kids klein waren en Buck mee kon. Maar dat is dan weer Oostenrijk.

Punt is alleen ze mag nog niet zoveel lopen, daar ben je zelf verantwoordelijk voor, maar hoe doe je dit echter als je al een eindje op pad bent of ergens zit te genieten en je hond is daarbij. Is het echt zo erg als ze op de leeftijd van bijna 7 maanden meegaan met wandelingen met mate natuurlijk. Vind dit best moeilijk. ik kan me eerlijk gezegd ook niet meer alles herinneren van het loopschema van Buck, weet alleen dat we er goed mee omgingen, maar ook weer niet te krampachtig. Hij heeft nooit wat aan zijn poten/heupen/ellebogen gehad.

Wat vinden jullie ervan en weten jullie misschien nog plaatsen dichterbij waar t leuk toeven is met een pup, Oostenrijk is namelijk best belastend ook voor een klein uurtje denken we met berg op berg af.

Hond thuis laten is geen optie, het is juist zo leuk als ze mee kunnen.

:? :? wat een dillema's hé :lol:

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 02/03/11 10:58

7 mnd is ze dan al, pfff ze is niet van suiker hoor, en ze zal toch ergens spieren van moeten krijgen en die krijgt ze niet van 5 min lopen. geen spieren en geen conditie hebben is veel erger en ongezonder.

alleen niet TE veel lopen en spelen, das overbelasten en dat kan wel een xtje maar niet 10 dagen, dus kijken naar je hondje, is ze moe dan korte wandeling is ze wakker en fit dan mag je best wat langer wandelen.
al me kinders uitgevlogen

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 02/03/11 16:53

Leuk in eigen land: De Katjeskelder, Landal green parken en uiteraard de bestemmingen op het Labrador reisbureau. :wink:

Een hond van 7 maanden kan echt wel wat hebben, zolang je het een beetje doseert. Ds geen uren op het strand rennen en vliegen achter een bal aan, maar zoals Carola al zegt, ze zijn niet van suiker :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 02/03/11 22:27

Wij hebben Ramses ook meteen meegenomen op vakantie toen hij ongeveer 5 maanden was. Lekker naar Ameland, doggyride mee voor de langere afstanden. Ging prima!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 02/03/11 23:06

Ik heb ze ook altijd meegenomen op vakantie. Missy al toen ze nog maar 3,5 maand was. Gewoon rekening houden met je hond, goed kijken wat kan wel/niet. En niet te vergeten; genieten van deze vakantie met je nieuwe huisgenoot. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 03/03/11 14:15

Wij gaan geregeld naar Oostenrijk en mijn beide jongens zijn de eerste keer meegeweest toen ze 4/5maanden waren.

Bij Bear hadden we een doggyride, ideaal ding. Natuurlijk niet geschikt voor steile en smalle paadjes, maar voor familiewandelingen ging het prima. Hij is gewoon overal mee naar toe geweest.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Ongelezen berichtdoor sam » 05/03/11 17:15

Daan was 3 maanden en ging mee in de caravan. Doggyride mee voor de wandelingen en af en toe lopen. Ging prima.


Terug naar “Op vakantie met je hond”