mee naar spanje?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
veldenkok

mee naar spanje?

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 03/05/09 14:28

ik heb eigenlijk jullie advies nodig. Wij gaan altijd naar spanje, zo ook dit jaar, nu komt de vraag: Max mee? of naar mijn ouders.... t is daar erg warm, vinden labradors dit fijn of doe je ze daar geen plezier mee...wie heeft hier ervaringen mee?

Janneke

Ongelezen berichtdoor Janneke » 03/05/09 14:33

Vraag eens aan Marron (Anita in het echie) op dit forum. Zij gaat al jaren met haar labbies naar Spanje.

veldenkok

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 03/05/09 15:38

Afbeelding

ff een vraagje is die foto nou niet te groot? ik heb heb hem verkleind naar 640x480

ga ik doen!

veldenkok

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 03/05/09 15:39

hoe kan ik haar trouwens vinden?

Gebruikersavatar
AnjaS
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23/11/04 21:58
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnjaS » 03/05/09 16:43

veldenkok schreef:hoe kan ik haar trouwens vinden?


Je zou haar een persoonlijk berichtje(pb) kunnen sturen, haar forum naam is marron.

Of bovenaan de site via zoeken en dan b.v auteur marron...

Tja ik denk toch dat je de keuze zelf moet maken.. de hond vind het vast fijn om mee te gaan, maar het zal er ook aan liggen wat je zelf wil gaan doen en waar de hond moet verblijven.. kan die in de schaduw en heeft die een mogelijkheid tot zwemmen.
Maar er zijn vast mensen die je advies kunnen geven.
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013

Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 177
Lid geworden op: 05/11/06 21:40
Locatie: Ekeren - Antwerpen

Ongelezen berichtdoor Mark » 03/05/09 22:02

Als ze een plas water heeft waar ze in kan zwemmen/afkoelen zou ik ze meenemen, ook hier gaan de honden mee naar spanje op de camping. Wel zorgen dat ze een scalibor band draagd tegen o.a. de zandvliegjes en hartworm.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 03/05/09 22:19

Wij hebben hetzelfde dilemma hier, maar gaan waarschijnlijk ergens anders heen.. Ik heb wel van die coolpacks tuigen.. Ideaal bij warmte maar vind het toch niet fijn om met ze naar een warm land te gaan. Ik merk vooral bij Yana dat als het maar even 20gr is ze het erggg warm heeft... 8)
Afbeelding

veldenkok

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 03/05/09 22:22

ok van die band en die coolpacks zal ik zeker in overweging nemen

maxveg

Ongelezen berichtdoor maxveg » 03/05/09 23:11

Wij nemen Max ook mee naar Italië voor het eerst. Maar we zullen wel rekening houden met Max met wat we gaan doen geen hele lange slenter wandelingen door dorpjes in de hitte bijvoorbeeld. Ook wij gaan een koelband mee nemen. Wij hebben trouwens ook een auto met airco voor de lange reis in de warmte.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 03/05/09 23:40

:) geloof me koelbanden zijn niet nodig :) mits er voldoende schaduw is, daar gaat je hondje lekker liggen en laat dat zo :) smorgens vroeg uitlaten, en savonds als de zon onder is het het strandzand weer afgekoeld, ze kunnen makkelijk hun zooltjes verbranden, dus op het heetst van de dag maar een kleine wandeling, en daarna lekker douchen als dat kan op de camping, neem voor de zekerheid een klein kinderbadje mee, paar emmertjes water erin, dat werkt ook voor tussen de middag even afkoelen :D op onze camping is een hondedouche dus helemaal makkelijk :D geen tekenbanden aub, druppels in de nek werkt beter, helemaal als je aan zee bent, dan doen die banden hun werk niet,2 dagen voor vertrek druppelen in de nek.
zorg verder voor een goede hygiene, neem je eigen voer mee, en voor onderweg je eigen water, geef als je het niet vertrouwd water uit flessen die je kan kopen aan je hond, op onze camping kan je gewoon water aan je honden uit de kraan geven, dit is niet overal het geval, wees hier voorzichtig mee dus ivm diarree, vraag gelijk aan de receptie waar een DA is,voor noodgevallen, zorg dat ze geent zijn in frankrijk eisen ze echt je hondepaspoort op sommige campings, geldige rabbies moeten ze hebben, en verder is het genieten pur sang :D :D wij doen dit al jaren, de honden zijn helemaal wous van spanje, en passen zich perfect aan het klimaat aan, heel heel veel plezier hoor :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

veldenkok

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 04/05/09 19:19

wij gaan met een auto met airco naar een camping in spanje aan zee

Pascale

Ongelezen berichtdoor Pascale » 04/05/09 22:08

Wij zijn ook jaren met onze labrador naar Spanje geweest. Ze heeft nooit last gehad van de hitte. Als ze maar kon zwemmen en in de schaduw liggen. Zelfs de autorit naar Spanje vond ze niet erg.

veldenkok

Ongelezen berichtdoor veldenkok » 07/05/09 20:50

nou we hebben besloten hoor :) max gaat mee. Hij heeft heel de achterbank voor zichzelf alleen, want hij mag met mijn schoonouders meerijden (ze hebben airco) We gaan naar een camping in Spanje waar ook honden op het strand mogen. Ik laat jullie wel weten hoe het geweest is :wink:

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 14/05/09 21:33

:wink: veel foto's graag :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Pascale

Ongelezen berichtdoor Pascale » 17/05/09 14:27

En welke camping is het geworden in Spanje?


Terug naar “Op vakantie met je hond”