welke muilkorf?
-
- Middelgrote hondenneus
welke muilkorf?
Niet omdat ik het graag wil, maar omdat een muilkorf bijhebben blijkbaar verplicht is in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.
Wat nemen we best? Ik had al een paar modellen gezien bij Zoomarkt, maar die zijn of te groot (en duur), of ze lijken me Harpo's ademhaling erg te belemmeren...
Bedankt voor de tips!
Wat nemen we best? Ik had al een paar modellen gezien bij Zoomarkt, maar die zijn of te groot (en duur), of ze lijken me Harpo's ademhaling erg te belemmeren...
Bedankt voor de tips!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

- anouschka
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
ik heb zo'n snuitje een zwarte, maar eerlijk gezegd, ja ik heb hem bij me maar nooit om gehad in Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk...Volgens mij ben je verplicht 1tje bij je te dragen, maar niet om om te hebben..Of ben ik nu in de war.. 

Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje

-
- Speurneus
En wat nou als je dat niet bij je hebt? Dan alleen een bekeuring? Of nog meer?
Ik wil dus echt liever geen muilkorf omdoen en ga dan liever voor de bekeuring...
Ik wil dus echt liever geen muilkorf omdoen en ga dan liever voor de bekeuring...

-
- Speurneus
Wij zitten op dit moment met de labjes in Oostenrijk, en ik heb geen muilkorf bij me, vind het ontzettend zielig en zou het toch niet omdoen.toscak schreef:En wat nou als je dat niet bij je hebt? Dan alleen een bekeuring? Of nog meer?
Het gaat zich voornamelijk om de openbare gelegenheden. Maar de jongens gaan hier regelmatig mee in een gondel ofzo en iedereen vind ze harstikke leuk en heb nog nooit iets gehoord over een muilkorf

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
nou volgens mij is het zo dat als je hond ergens bij betrokken raakt, een knokpartij of wat dan ook en je hebt geen muilkorf bij wordt je altijd als schuldige aangekaart...of dat waar is weet ik niet hoor...maar als je even googled kun je het echt wel vinden!
Quincy
Noortje

-
- Middelgrote hondenneus
Je moet hem bijhebben, en kunnen tonen op aanvraag. Aanvraag van wie, dat staat er niet bij.
Maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen, en er toch eentje meenemen.
Maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen, en er toch eentje meenemen.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

-
- Speurneus
- Contacteer:
zouden alle duitsers standaard met een muilkorf op zak lopen dan? kan me haast niet voorstellen. Maar goed, ik neem m dus gewoon mee en zal m echt wel op zak houden, geen zin in gezeikMarieke schreef:nou volgens mij is het zo dat als je hond ergens bij betrokken raakt, een knokpartij of wat dan ook en je hebt geen muilkorf bij wordt je altijd als schuldige aangekaart...of dat waar is weet ik niet hoor...maar als je even googled kun je het echt wel vinden!

Ik heb familie in Duitsland wonen. Die hebben allemaal een hond maar ik heb nog nooit een muilkorf gezien daar. Ook als wij onze honden meenamen naar hun, hadden wij nooit een muilkorf bij ons. hebben ze ook nooit wat van gezegd dat dat wel moet. Wel moeten de honden tegen hondsdolheid geënt zijn en dat moet je kunnen aantonen.
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Ik houd dit topic even in de gaten!
Wij gaan namelijk door duitsland naar Denemarken, en we slapen daar 1 nachtje,
ik las bij dogsincluded dat het alleen geldt voor honden dan zwaarder dan 20 kilo of schofthoogte hoger dan 40 cm.
Wáár zou je het antwoord kunnen vinden, vraag ik me dan af!
ik las bij dogsincluded dat het alleen geldt voor honden dan zwaarder dan 20 kilo of schofthoogte hoger dan 40 cm.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
- Speurneus
- Contacteer:
een telefoontje naar de duitse ambassade ofzo?Saskia schreef:Ik houd dit topic even in de gaten!

- anouschka
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
geen idee, ken geen ras echte duitsers....dit vertelde mijn broer en die is alweer snel naar zwitserland verhuisd...sbientje schreef:zouden alle duitsers standaard met een muilkorf op zak lopen dan? kan me haast niet voorstellen. Maar goed, ik neem m dus gewoon mee en zal m echt wel op zak houden, geen zin in gezeikMarieke schreef:nou volgens mij is het zo dat als je hond ergens bij betrokken raakt, een knokpartij of wat dan ook en je hebt geen muilkorf bij wordt je altijd als schuldige aangekaart...of dat waar is weet ik niet hoor...maar als je even googled kun je het echt wel vinden!

Quincy
Noortje

- anouschka
- Middelgrote hondenneus
http://www.duitsverkeersbureau.nl/NLD/p ... dieren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;