wandelen in de sneeuw

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

wandelen in de sneeuw

Ongelezen bericht door esmoezie »

Het kan vandaag gaan sneeuwen.
Zijn er dan beperkingen aan het wandelen? Of maakt het niet uit en mag het even lang als anders?
Geert

Ongelezen bericht door Geert »

Volgens mij maakt het qua duur of afstand niet uit. Heb wel ergens gelezen dat je bij extreme vorst, de voetzooltjes van je viervoeter met vaseline kan insmeren om bevriezing van de zooltjes te voorkomen...
robertenmelissa

Ongelezen bericht door robertenmelissa »

pootjes niet alleen insmeren bij extreme vorst... ook bij gepekelde wegen/paden etc. eventueel de poten (na de pekel) nog even uitspoelen. Dan natuurlijk wel opletten dat de poten kurk en kurk droog zijn als je naar buiten gaat!

Het gaat waarschijnlijk sneeuwen idd.. let op het gladheid en het rennen... je wilt niet dat je pupperd onderuit gaat... bij zware sneeuwval (zullen we nl wel niet krijgen) moet je wel de duur van je wandeling in korten.

En de laatste voor nu... geen gegooi met sneeuwballen etc.. sneeuw is koud ja ja :D en dat valt slecht op een hondenmaagje...

Veel plezier maken is natuurlijk ook belangrijk en leuke foto's natuurlijk!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Moet bekennen dat ik de poten hier in NL nog nooit heb ingesmeerd met Vaseline oid want zoveel sneeuw ligt hier nou ook weer niet normaal gesproken 8)

Met Kay hebben we gewoon de wandelingen gedaan zoals altijd (ook toen hij pup was) alleen maakte/maken we zijn pootjes bij thuiskomst wel even schoon en goed droog

Dus gewoon lekker genieten van de sneeuw... en foto's maken :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
esmoezie
Speurneus
Speurneus

:D zal de camera alvast op gaan laden en ik HOOP dat het gaat sneeuwen, denk dat Keo het geweldig zal vinden 8)
nu nog opletten dat ik zelf niet ga uitglijden als hij een dolle bui krijgt :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Hier ook poten goed afspoelen en afdrogen ivm. pekel en NOOIT met je hond op het ijs ook al ziet het er nog zo leuk uit als ze uitglijden is het leed niet te overzien :wink:
Groetjes van Erna
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Hier ligt de camera ook alweer op te laden voor het geval dat.. :P Maar gaat sowieso eigenlijk elke wandeling mee.. Alleen ons Zivaatje is lekker druk en wil dan niet op de foto :P althans dat lukt mij gewoon niet 8)

In de sneeuw of met erge vorst dus eigenlijk alleen heel erg goed afdrogen? En zwemmen ik neem aan dat dat ook niet zo'n succes is met dit weer?
Elz

Ongelezen bericht door Elz »

Morgenochtend ligt er als de voorspelling uitkomen een heel pak! Als Noa het weerbericht zou kunnen lezen, zat ze nu waarschijnlijk al bij de deur te wachten om erop uit te gaan. Sneeuw is echt dikke pret voor d'r. En daarna natuurlijk de poten goed afdrogen, vaseline hebben we nog nooit gebruikt.
Zootje

Dan wens ik je alvast heel veel plezier Elz en uiteraard voor Noa ;)!

Ziva heeft nog nooit sneeuw gezien, dus ben benieuwd hoe dat zou uitpakken!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Zootje schreef:Hier ligt de camera ook alweer op te laden voor het geval dat.. :P Maar gaat sowieso eigenlijk elke wandeling mee.. Alleen ons Zivaatje is lekker druk en wil dan niet op de foto :P althans dat lukt mij gewoon niet 8)

In de sneeuw of met erge vorst dus eigenlijk alleen heel erg goed afdrogen? En zwemmen ik neem aan dat dat ook niet zo'n succes is met dit weer?
nou, Keo heeft net een duik genomen in de rivier in het bos, heb hem na die ene duik wel weer meegenomen en hij ligt hier nu lekker warm op te drogen
Tiene
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tiene »

Sneeuw dat is dolle pret! Jack toen nog klein, de eerste sneeuw, samen hebben we gespeeld en gerend, voelde mij net als hem terug kind, om nooit te vergenten :D
Your dogs loves you, when No body else does
Tiene
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tiene »

oeps, vergeten
Your dogs loves you, when No body else does
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Tiene schreef:oeps, vergeten
wat ben je vergeten? :confused: :D
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ik smeer hier de pootjes ook niet in hoor en Max zwom ook gewoon met dit weer (Cooper niet maar dat is wel logisch, die heeft geen dubbele vacht :wink: ). Gewoon extra goed afdrogen als je weer thuis komt en dan komt het echt wel goed. Ik ga de wandelingen er niet voor inkorten maar wel aanpassen: want ik ben gek op sneeuw :D
Zootje

Aah heb er echt zin in! Ik zou ook echt zo ontzettend graag op wintersport gaan met Ziva, lekker in de sneeuw ravotten!

Een zwart labje in de sneeuw, wat is nou mooier! :verliefd1:
Plaats reactie