warmte

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

warmte

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft al flink last van de warmte 's middags met het wandelen. Nu weet ik dat je in de zomer beter 's ochtends en 's avonds wat langer kunt wandelen en de hond uit de zon houden in de middag. Maar het is nog niet zooo heet.
Is het een idee om hem nat te sproeien voor de wandeling?
Water is niet op loopafstand, dus kan hem niet iedere middag laten zwemmen. (alleen in een hele vieze groene prut-sloot :kots: )
En in de auto naar het water is natuurlijk ook weer te warm midden op de dag.

Het gekke is dat Keo wel pal in de zon gaat liggen in de tuin. :confused:
Niet lang, hij komt steeds weer even binnen als hij het warm krijgt.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max vind het zalig om lekker languit in de zon te liggen. :D Hij mag en kan ook niet dagelijks zwemmen, maar als het erg warm is dan pas ik de wandelingen aan. Dan maar wat vaker een kort rondje ipv 2x een grote.

Ik maak hem niet nat voor we gaan wandelen, maar 's zomers staat er een badje voor hem. Mag ie zelf kiezen wat ie wil :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Els schreef:Max vind het zalig om lekker languit in de zon te liggen. :D Hij mag en kan ook niet dagelijks zwemmen, maar als het erg warm is dan pas ik de wandelingen aan. Dan maar wat vaker een kort rondje ipv 2x een grote.

Ik maak hem niet nat voor we gaan wandelen, maar 's zomers staat er een badje voor hem. Mag ie zelf kiezen wat ie wil :D
een badje staat hier ook al, maar hij denkt dat dat een hele grote drinkbak is volgens mij :D
hij gaat er niet uit zichzelf in, alleen als ik hem er in lok
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Misschien moeten ze gewoon aan de plotselinge temperatuursverhoging wennen? Net als wij mensen? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Olly heeft er ook al een week ofzo veel last van; ik probeer zoveel mogelijk activiteiten te combineren met een zwempartijtje!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Sofie

Ongelezen bericht door Sofie »

esmoezie schreef:
Els schreef:Max vind het zalig om lekker languit in de zon te liggen. :D Hij mag en kan ook niet dagelijks zwemmen, maar als het erg warm is dan pas ik de wandelingen aan. Dan maar wat vaker een kort rondje ipv 2x een grote.

een badje staat hier ook al, maar hij denkt dat dat een hele grote drinkbak is volgens mij :D
hij gaat er niet uit zichzelf in, alleen als ik hem er in lok
Hier staat ook al een twee weken een badje buiten, zo'n schildpad-zandbak-ding. Kyra gaat er vanzelf in om wat te ploeteren, zeker na een wandeling. Gisteren na de wandeling vlak na de middag ging ze zelfs een badje nemen! Lekker languit in het water liggen! :applaus: Met dit weer gaan we ook steeds zwemmen en dat is erg leuk, er zijn ook altijd andere hondjes op die plek aan het zwemmen. Zo maakt ze nog eens wat vriendjes :klasse:
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

lany heeft ook een hele grote (zwem)drinkbak staan waar ze in kan maar dat is niet leuk het is koud en eng. maar met een beetje hulp van vriendje puck is het toch wel leuk en lany is ook een zonneaanbidster dus ze kan haar lol op deze zomer gr monique
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ik gooi dit topic weer even omhoog :P vroeg me namelijk af hoe je dat in de zomer met zo'n labje moet doen.. Ziva is zwart en dat trekt nog extra de zon aan ook... Houd je ze dan uit de zon of gewoon zorgen dat ze de schaduw in kunnen en dan kiezen ze daar zelf voor wanneer nodig? Op 1 minuut loopafstand hebben we hier een grote vijver waar ze in mag badderen dus dat zullen we met het warme weer ook extra doen uiteraard..

Maar straks op vakantie vind ik het wel fijn om te weten wat je met de warmte en je hond moet doen aangezien ze mee gaat naar de Ardennen een weekend en 2 weken Frankrijk in de zomer...
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Zootje schreef:Ik gooi dit topic weer even omhoog :P vroeg me namelijk af hoe je dat in de zomer met zo'n labje moet doen.. Ziva is zwart en dat trekt nog extra de zon aan ook... Houd je ze dan uit de zon of gewoon zorgen dat ze de schaduw in kunnen en dan kiezen ze daar zelf voor wanneer nodig? Op 1 minuut loopafstand hebben we hier een grote vijver waar ze in mag badderen dus dat zullen we met het warme weer ook extra doen uiteraard..

Maar straks op vakantie vind ik het wel fijn om te weten wat je met de warmte en je hond moet doen aangezien ze mee gaat naar de Ardennen een weekend en 2 weken Frankrijk in de zomer...
Tijdens onze vakantie in Spanje hadden we genoeg schaduw- en zonneplekken én een zwembad. Bob mocht zelf kiezen waar hij ging liggen of lopen, maar als hij echt ging slapen dan ging/moest hij wel in de schaduw liggen. Hij was toch de hele dag in de buurt van het zwembad :D .

Had trouwens het idee dat Bob daar minder last van de warmte had. Het was daar dagelijks ruim 30 graden en hij bleef gewoon fit, als het hier de 20 raakt is Bob in standje zomerslaap :D .
toos

Ongelezen bericht door toos »

Houdt er rekening mee dat als je de hond nat laat worden en daarna de zon is de vacht nog warmer wordt dus de hond het ook warmer krijgt zeker de donkere hondjes. Het water wordt dan namelijk erg opgewarmt en de rest kun je invullen :wink:
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Mij is geleerd dat honden afkoelen via de voetzolen en de tong dus als je die koel of nat houd is het goed hier liggen beide dames in de winter op het ijs in de sneeuw en zomers pal in de warme zon snap jij het snap ik het ook :D
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

wij zelf lopen korte rondjes in de zomer en hebben een zwembad voor de honden in de tuin staan. Dus dan kunnen ze zelf als ze het te warm krijgen af koelen in het water. grote wandelingen doen we alleen 's avonds of vroeg in de ochtend want Basco kan totaal niet tegen de warmte.
We gaan wel met de auto naar plekken met water maar daar blijven we dan maximaal een uur als het overdag is want daar is hij veel te druk en krijgt hij het nog warmer.
Zootje

En hoe doe je dat bijv. als je op vakantie gaat? Wij gaan van de zomer naar Frankrijk en kan me voorstellen dat het dan zwaar is voor zo'n beestje om de hele dag mee te gaan stadjes bezoeken of wandeling maken aan het water e.d.?
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij gaan deze zomer waarschijnlijk naar de ardenne toe en dan worden het ook korte wandelingen ( 's morgens en 's avonds lang ), een paar keer per dag naar het water ( als het te ver is met de auto ) en dan steeds even lekker laten zwemmen en rustig proberen te houden. Als het dan heel warm is en we hebben zin om een lange wandeling te maken dan zou ik zelf de honden in het huisje laten ( mits het niet te warm is daar natuurlijk).
En natuurlijk zorgen dat je altijd water hebt om de poten te koelen en ze te laten drinken.

Ik weet niet hoe andere het doen maar ik denk dat wij het zo doen ( word pas de 2de vakantie met de honden vorig jaar zijn we thuis gebleven en onze eerste vakantie met de honden was het koud )
Zootje

Dankje.. Ben echt benieuwd hoe iedereen dat doet... We hebben ook een huisje een kleine bungalow en we gaan wel iets van een zwembadje aanschaffen om mee te nemen om haar zo te laten afkoelen ook...

Dingen invriezen in de kong is denk ik ook wel een lekkere manier voor ze om af te koelen ook maar zal niet voldoende zijn uiteraard..
Plaats reactie