HONDENHOK
HONDENHOK
Hey iedereen. Wij zijn voor onze labrador Dolce (nu iets meer dan 9 weken oud) aan het zoeken naar een hondenhok voor in de tuin. Nu kijk ik voor mijn aankopen rond dierenspullen altijd op zooplus.nl. Daar zie ik bijvoorbeeld voor het hondenhok 'Woody' (http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... /hondenhok" onclick="window.open(this.href);return false;) 2 afmetingen staan waartussen ik niet echt kan kiezen nl;
- Maat M: L 104 x B 66 x H 70 cm
- Maat L: L 116 x B 79 x H 82 cm
Ik weet niet hoe groot onze labrador gaat worden (eerste hond) en ik lees bovendien dat een hok te groot kopen ook niet goed is omdat de hond met zijn eigen lichaamswarmte een aangenaam en warm klimaat creëert.
Kan er iemand tips geven? Ik dacht eerder aan een medium, maar wat als dit dan te klein is?
Hopende op wat reacties, bedankt alleszins allemaal. Grtjs uit Belgie, Kim & Nico.
- Maat M: L 104 x B 66 x H 70 cm
- Maat L: L 116 x B 79 x H 82 cm
Ik weet niet hoe groot onze labrador gaat worden (eerste hond) en ik lees bovendien dat een hok te groot kopen ook niet goed is omdat de hond met zijn eigen lichaamswarmte een aangenaam en warm klimaat creëert.
Kan er iemand tips geven? Ik dacht eerder aan een medium, maar wat als dit dan te klein is?
Hopende op wat reacties, bedankt alleszins allemaal. Grtjs uit Belgie, Kim & Nico.
Mijn schoonpa komt straks een ruimte maken op het terras naast onze tuin (ongeveer 3 op 2) waar Dolce kan inzitten als wij niet thuis zijn. In deze ruimte moet er dan ook een hondenhok komen (daarom mijn vraag ivm hoe groot).
S'nachts laat ik ze voorlopig wel nog in haar bench zitten (die staat in een apparte ruimte naast de garage). Misschien dat we ze op termijn (als ze groter is) dan in haar hondenhok laten slapen snachts.
Het houten hek (om de ruimte af te bakenen) zal geplaatst worden tegen de gevel van onze woning achteraan het huis. De ruimte zal volledig overdekt zijn aangezien we erboven een terras hebben (bel etage woning).
S'nachts laat ik ze voorlopig wel nog in haar bench zitten (die staat in een apparte ruimte naast de garage). Misschien dat we ze op termijn (als ze groter is) dan in haar hondenhok laten slapen snachts.
Het houten hek (om de ruimte af te bakenen) zal geplaatst worden tegen de gevel van onze woning achteraan het huis. De ruimte zal volledig overdekt zijn aangezien we erboven een terras hebben (bel etage woning).
-
- Speurneus
Dan toch de medium? Ok thx. Heb jij zelf een hondenhok voor je hond(en)? Hoe groot is die bij jou dan?
Heb je al een gekeken naar de link in men eerste bericht? Wat vind je van het hok 'Woody' of vind jij dat er betere moddelen opstaan voor onze labrador?
Het is onze eerste hond, en we twijfelen echt aan alles. Moeilijk kiezen allemaal... Bedankt alleszins voor je reactie !
Heb je al een gekeken naar de link in men eerste bericht? Wat vind je van het hok 'Woody' of vind jij dat er betere moddelen opstaan voor onze labrador?
Het is onze eerste hond, en we twijfelen echt aan alles. Moeilijk kiezen allemaal... Bedankt alleszins voor je reactie !
-
- Speurneus
Ik ben heel blij met je link, ik moet er zelf nog eentje aanschaffen en die korting is erg leukKim & Nico schreef:Dan toch de medium? Ok thx. Heb jij zelf een hondenhok voor je hond(en)? Hoe groot is die bij jou dan?

We zijn druk bezig om een kennel te maken voor Luna en Doran, die gaan straks als Doran groot is, samen in de kennel (zijn beide werkhonden)
De kenneldelen staan ondertussen, van de week gaan we aan het nachthok beginnen en daarin komt dan het slaaphok, ik ga ook voor de woody, vanwegen het platte dak, bij de fokker van Doran slaapt de roedelleider namelijk óp de slaapkist en dat gaat wat lastig met een puntdak

Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

Blij dat je iets was met mijn link. Tis echt een goeie site. Heb er al het een en ander op gekocht voor mijn 2 katten en qua prijs moet ik al ver gaan zoeken om beter te vinden. Ook qua service heel erg ok. De site komt uit Nederland, wij wonen in Belgie, maar toch is de levering binnen de 2 dagen, super gewoon.
Ivm je vorige reactie dat je ook twijfelt tussen de M & L. In de M (104 op 66) kunnen toch nooit geen 2 volwassen honden? Of heb ik het zo mis?
Ik heb vooral schrik als ik die M koop, en Dolce is volwassen, dat het te klein voor haar zou zijn...
Ivm je vorige reactie dat je ook twijfelt tussen de M & L. In de M (104 op 66) kunnen toch nooit geen 2 volwassen honden? Of heb ik het zo mis?
Ik heb vooral schrik als ik die M koop, en Dolce is volwassen, dat het te klein voor haar zou zijn...
We hebben nu een hok maar is niet geïsoleerd en aangezien we Tara maar amper mee naar binnen krijgen 's nachts, slaapt ze nu buiten maar als het kouder wordt, gaat dat niet..
Dus we zijn al wezen kijken naar een nieuw geïsoleerd hok..
We twijfelde tussen 115 cm. breed 77 cm. diep 80 cm. hoog en de 130 cm. breed 110 cm. diep 80 cm. hoog. Ik denk dat het de grootste wordt, aangezien er een schot inkomt voor de kou en wind. (ingang zit helemaal aan de rechtse kant). In de kleinste maat kan Tara net liggen maar moest ze zich echt in bochten wringen om er in en er uit te komen... DUus waarschijnlijk wordt het de grootste maat, maar we wachten nog even met de aanschaf, het is behoorlijk prijzig..
Dus we zijn al wezen kijken naar een nieuw geïsoleerd hok..
We twijfelde tussen 115 cm. breed 77 cm. diep 80 cm. hoog en de 130 cm. breed 110 cm. diep 80 cm. hoog. Ik denk dat het de grootste wordt, aangezien er een schot inkomt voor de kou en wind. (ingang zit helemaal aan de rechtse kant). In de kleinste maat kan Tara net liggen maar moest ze zich echt in bochten wringen om er in en er uit te komen... DUus waarschijnlijk wordt het de grootste maat, maar we wachten nog even met de aanschaf, het is behoorlijk prijzig..