Groeipijn

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Bobo

Groeipijn

Ongelezen bericht door Bobo »

Hallo hondenliefhebbers,

Sinds vorige week loopt Bobo mank. Denk zelf dat het komt doordat hij te wild in het water heeft liggen spelen die dag en waarschijnlijk zijn poot heeft verrekt. De volgende dag werd het erger en ben naar de DA gegaan. Hij vertelde me dat het groeipijn is en dat het ook kan komen door de voeding. Hij had het over calcium en zei dat het minder dan 1% in de voeding mocht terugkomen. Ik heb vanaf het begin Nutram gegeven, dat blijkt minimaal 1,7% te zijn en ben dus nu overgestapt naar 0,8% van Eukanuba. Ook heb ik gele pillen gekregen, Cortaphen-forte.. Een kuur van 10 dagen, maar de DA zei dat als Bobo niet meer mank loopt, dan hoef je de kuur niet af te maken. Ben nu op de 6e dag en het lijkt iets minder te worden, maar als hij wat sneller loopt, dan zie je echt dat z'n kop op en neer gaat, dus aan het hinken is.

Nu lees ik op de forum ook berichten over evt ED. Zijn dit voortekenen? Kan ik het beste meteen naar de DA om foto's te laten maken? Bobo is 6,5 maand, weet niet of de foto's dan al zo duidelijk zijn, aangezien het nog een pup is.

Nu doe ik rustig aan met hem, ga niet meer naar het bos. Het enige wat ik doe is een klein rondje voor zijn behoefte.

Groetjes Nhu en een poot van Bobo
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Helaas werd er bij onze Dizzy ook gezegd dat het groeipijnen waren. Er was tot op het laatste moment niets te zien op de foto's, maar uit de scan bleek later dat het geen groeipijn was, maar ed. Ik zou zeker foto's laten maken en je hond rustig houden. Dus niet los laten lopen, niet spelen met andere honden en rechtlijnig uitlaten aan een korte riem!
Jouw hond heeft de leeftijd waarop klachten van ed zich kunnen openbaren, dus zou zeker geen risico nemen. Het kan natuurlijk zo zijn dat het inderdaad groeipijnen zijn... Maar ik zou ed toch gaan uitsluiten...
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
toos

Ongelezen bericht door toos »

Groeipijnen kunnen erg vervelend zijn. Kunnen ook erg lang aanhouden maar helaas zonder rontgenfoto's niet vast te stellen. Vaak wordt de diagnose groeipijn gegeven omdat ze niets voelen maar de hond bv wel wat pijn aangeeft op de langere beenderen.

Je hondje is nu 6,5 maand dit is helaas wel de leeftijd waarop ed zich openbaart dus ik zou toch echt als dit langer aanhoudt even foto's laten maken en dan wel bij een orthopeed!!
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Als hij met één poot mankt zou ik toch foto´s laten maken maar is wisselend dan zou het idd groeipijn kunnen zijn laten we hopen dat het groeipijn is beterschap met Bobo !
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Beterschap Bobo!! :knuffel:

Ik zou het niet te lang aankijken! Zoals Toos al schrijft laat foto's maken. Je weet dan vrij snel of het groeipijnen zijn of iets anders.
Hopelijk zijn het groeipijnen.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ik spreek helaas uit ervaring en kan alleen maar meegaan met mijn voorgangers.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Dirk
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dirk »

Ook bij Twarres was in eerste instantie groeipijn geconstateerd. Hij had dan ook de symptomen dat hij mankte van de ene poot naar de andere. Toen heb ik niet het besluit genomen om foto's te laten maken, omdat op die leeftijd ED niet te zien is.

Echter kun je op die leeftijd wel op de foto's constateren of het groeipijn is.

Later bleek Twarres dat hij LPC had in beide ellebogen. Met deze ervaring zou ik inmiddels iedereen willen adviseren om bij eventuele groeipijn toch foto's te laten maken.

Sterkte.

(overigens gaat het nu een half jaar na operatie fantastisch met Twarres)
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ook bij een van mijn meiden dachten de D.A aan groeipijn maar helaas aan 1 kant had ze ED waar ze aan geopereerd is toen ze nog geen jaar oud was en nu is ze al 7 en loopt nog als een nieuwe.
Dus voor de zekerheid foto's laten maken maar het liefst bij een orthopeed die kan ze beter beoordelen.
Veel sterkte !
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Bobo

Ongelezen bericht door Bobo »

Hoi hoi!

Donderdag naar de DA geweest en foto's laten maken, van voor en voor de zekerheid ook van achter. En daarop was niets te zien. Niets aan de hand!! Alles sluit perfect aan, als hij zo door blijft groeien, is hij perfect!! Fijn om dat te mogen horen! Hij gaf wel aan, dat het nu wel prima gaat met Bobo, maar dat wil niet zeggen dat het over een jaar ook zo is. Geen gekke dingen doen dus! Wel dus was groeipijn, maar we zijn op ander voer overgegaan en hij krijgt wat medicijnen mee en het gaat de goede kant op. Hopelijk knapt hij gauw op!

Groetjes Nhu en een poot van Bobo!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Wat een goed nieuws zeg!!!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Gelukkig zijn het 'maar' groeipijnen! Lekker rustig door laten groeien :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Dirk
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dirk »

Blijft vervelend die groeipijnen. Als hij die groeipijnen heeft, doe dan om het uur hele kleine korte rondjes. Als hij even geen last heeft van die groeipijnen, ga dan door met je bewegingsopbouw zoals je met ook met een gezonde pup zou doen. Dat is erg belangrijk voor de spieropbouw (en voor later).

Sterkte ermee !
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat je nu zeker weet dat alles goed is met Bono en dat het alleen maar groeipijnen waren. :D Die gaan vanzelf over als hij uitgegroeid is. En dan heb je een gezonde hond gelukkig. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie