Nagels knippen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
chantal-77

Nagels knippen

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Hallo allemaal,

Dana heeft ruime tijd, 2 maanden, mank gelopen en dus aan de riem gelopen. Haar manke pootje (rechts) belastte ze wel, maar schijnbaar anders dan anders. 2 teennagels zijn in deze tijd behoorlijk lang geworden en zouden volgens mij geknipt moeten worden. Nu heeft ze pikzwarte nagels en ik weet niet zo goed tot waar ik ze veilig af kan knippen zonder in het leven te zitten. Weet iemand waar je aan kan zien tot hoever je kunt knippen?
Of kan ik hiervoor toch beter naar de da gaan? Zou wel zonde zijn, een consult van 27,50 euro voor het knippen van 2 nagels.

Alvast bedankt.
Tiene
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tiene »

Bij twijfel laten doen door deskundige, als je misknipt ben je nog verder van huis.
Your dogs loves you, when No body else does
astrid schilder

Ongelezen bericht door astrid schilder »

poeh ik zou het niet weten, inderdaad 't worden dure nageltjes

Misschien slijt het met weer goed lopen vanzelf?
Of naar de hondensalon?? Daar worden toch ook nagels geknipt...
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Bij mijn DA kun je het ook door de assistentes laten doen, scheelt toch al een deel.
Bij een trimsalon moet het ook een stuk goedkoper zijn.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Esther87

Ongelezen bericht door Esther87 »

Àls je het bij een trimsalon laat doen,ben je ongeveer rond de 5 euro kwijt,een stuk goedkoper dus!
chantal-77

Ik zal idd eens informeren bij een trimsalon. Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt!!
Esther87

Ongelezen bericht door Esther87 »

Bij zwarte nagels is het trouwens gewoon op de gok knippen,omdat je het leven gewoon niet kan zien.
Als je gewoon de kleine puntjes eraf knipt,het even laat slijten met wandelen,en over een maandje weer de puntjes iets bij knipt,kan er weinig mis gaan.
En als het mis gaat,en het gaat even bloeden,is dit echt geen ramp hoor.
De honden voelen dit even voor hooguit 10 seconden,en hebben er daarna helemaal geen last meer van,en het bloeden is ook zo gestopt.

Je moet maar even kijken of je het zelf doet,of door iemand laat doen,maar dan weet je dat in elk geval.
Ook voor een trimster is het inschatten hoever je kan knippen,en kan het eens mis gaan.
chantal-77

Ik ben bij een trimster geweest en zij heeft gratis de nagels geknipt. Dat is daar altijd een gratis service (ook zonder andere behandelingen).
Ze vertelde inderdaad dat het voor haar ook inschatten is tot hoever ze kan gaan en dat het bij haar ook wel eens "mis" gaat. Deze keer ging het gelukkig helemaal goed en Dana vond het allemaal geweldig, want die lieve mevrouw had dan wel een tangetje, maar ook heerlijke snoepjes!!
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

even aanhakend bij dit topic: wanneer knip je de nageltjes van je hond eigenlijk voor het eerst. En dan met name de nagel die hoger zit en de grond niet raakt bij het lopen. Of knippen jullie die niet?
(ik zie dat die bij Sascha al redelijk lang en scherp geworden is)

ik heb zelf een goeie schaar en zie duidelijk waar ik zou moeten knippen. Sascha is nu 4 maanden, kan dat wel zo snel?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Janneke schreef:even aanhakend bij dit topic: wanneer knip je de nageltjes van je hond eigenlijk voor het eerst. En dan met name de nagel die hoger zit en de grond niet raakt bij het lopen. Of knippen jullie die niet?
(ik zie dat die bij Sascha al redelijk lang en scherp geworden is)

ik heb zelf een goeie schaar en zie duidelijk waar ik zou moeten knippen. Sascha is nu 4 maanden, kan dat wel zo snel?
Ik knip geen nagels. De nagels van Keo slijten goed af door het wandelen. De nageltjes die hoger zitten worden door Keo zelf bijgeknaagd :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Ik was al begonnen met nagels knippen toen ze nog een puppie waren,ik controleer ze elke week en knip ze 1x in de maand en dat is ondanks het lopen op stoep en straat toch echt nodig.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Ik heb Sem zijn nagels nog nooit geknipt.
Hij loopt regelmatig op tegels, en ook als we met hem fietsen slijten de nagels vrij vlot.
Op die manier hoeven wij geen nagels te knippen en blijven zijn nagels mooi kort.
sandraske

Ongelezen bericht door sandraske »

Ik knip Tara's nagels nooit. Die nageltjes die hoger zitten, laa ik doen bij de DA als we er zijn of ik loop even langs de trimsalon, doen ze het gratis (ik laat Tara daar 1 keer per jaar wassen)
Plaats reactie