Nagels knippen
Nagels knippen
Hallo allemaal,
Dana heeft ruime tijd, 2 maanden, mank gelopen en dus aan de riem gelopen. Haar manke pootje (rechts) belastte ze wel, maar schijnbaar anders dan anders. 2 teennagels zijn in deze tijd behoorlijk lang geworden en zouden volgens mij geknipt moeten worden. Nu heeft ze pikzwarte nagels en ik weet niet zo goed tot waar ik ze veilig af kan knippen zonder in het leven te zitten. Weet iemand waar je aan kan zien tot hoever je kunt knippen?
Of kan ik hiervoor toch beter naar de da gaan? Zou wel zonde zijn, een consult van 27,50 euro voor het knippen van 2 nagels.
Alvast bedankt.
Dana heeft ruime tijd, 2 maanden, mank gelopen en dus aan de riem gelopen. Haar manke pootje (rechts) belastte ze wel, maar schijnbaar anders dan anders. 2 teennagels zijn in deze tijd behoorlijk lang geworden en zouden volgens mij geknipt moeten worden. Nu heeft ze pikzwarte nagels en ik weet niet zo goed tot waar ik ze veilig af kan knippen zonder in het leven te zitten. Weet iemand waar je aan kan zien tot hoever je kunt knippen?
Of kan ik hiervoor toch beter naar de da gaan? Zou wel zonde zijn, een consult van 27,50 euro voor het knippen van 2 nagels.
Alvast bedankt.
-
- Speurneus
Bij mijn DA kun je het ook door de assistentes laten doen, scheelt toch al een deel.
Bij een trimsalon moet het ook een stuk goedkoper zijn.
Bij een trimsalon moet het ook een stuk goedkoper zijn.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Bij zwarte nagels is het trouwens gewoon op de gok knippen,omdat je het leven gewoon niet kan zien.
Als je gewoon de kleine puntjes eraf knipt,het even laat slijten met wandelen,en over een maandje weer de puntjes iets bij knipt,kan er weinig mis gaan.
En als het mis gaat,en het gaat even bloeden,is dit echt geen ramp hoor.
De honden voelen dit even voor hooguit 10 seconden,en hebben er daarna helemaal geen last meer van,en het bloeden is ook zo gestopt.
Je moet maar even kijken of je het zelf doet,of door iemand laat doen,maar dan weet je dat in elk geval.
Ook voor een trimster is het inschatten hoever je kan knippen,en kan het eens mis gaan.
Als je gewoon de kleine puntjes eraf knipt,het even laat slijten met wandelen,en over een maandje weer de puntjes iets bij knipt,kan er weinig mis gaan.
En als het mis gaat,en het gaat even bloeden,is dit echt geen ramp hoor.
De honden voelen dit even voor hooguit 10 seconden,en hebben er daarna helemaal geen last meer van,en het bloeden is ook zo gestopt.
Je moet maar even kijken of je het zelf doet,of door iemand laat doen,maar dan weet je dat in elk geval.
Ook voor een trimster is het inschatten hoever je kan knippen,en kan het eens mis gaan.
Ik ben bij een trimster geweest en zij heeft gratis de nagels geknipt. Dat is daar altijd een gratis service (ook zonder andere behandelingen).
Ze vertelde inderdaad dat het voor haar ook inschatten is tot hoever ze kan gaan en dat het bij haar ook wel eens "mis" gaat. Deze keer ging het gelukkig helemaal goed en Dana vond het allemaal geweldig, want die lieve mevrouw had dan wel een tangetje, maar ook heerlijke snoepjes!!
Ze vertelde inderdaad dat het voor haar ook inschatten is tot hoever ze kan gaan en dat het bij haar ook wel eens "mis" gaat. Deze keer ging het gelukkig helemaal goed en Dana vond het allemaal geweldig, want die lieve mevrouw had dan wel een tangetje, maar ook heerlijke snoepjes!!
even aanhakend bij dit topic: wanneer knip je de nageltjes van je hond eigenlijk voor het eerst. En dan met name de nagel die hoger zit en de grond niet raakt bij het lopen. Of knippen jullie die niet?
(ik zie dat die bij Sascha al redelijk lang en scherp geworden is)
ik heb zelf een goeie schaar en zie duidelijk waar ik zou moeten knippen. Sascha is nu 4 maanden, kan dat wel zo snel?
ik heb zelf een goeie schaar en zie duidelijk waar ik zou moeten knippen. Sascha is nu 4 maanden, kan dat wel zo snel?
-
- Speurneus
Ik knip geen nagels. De nagels van Keo slijten goed af door het wandelen. De nageltjes die hoger zitten worden door Keo zelf bijgeknaagdJanneke schreef:even aanhakend bij dit topic: wanneer knip je de nageltjes van je hond eigenlijk voor het eerst. En dan met name de nagel die hoger zit en de grond niet raakt bij het lopen. Of knippen jullie die niet?

groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

- miranda
- Hele grote hondenneus
Ik was al begonnen met nagels knippen toen ze nog een puppie waren,ik controleer ze elke week en knip ze 1x in de maand en dat is ondanks het lopen op stoep en straat toch echt nodig.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018