Ik weet niet goed waar ik dit moet neerzetten, maar ik wil het wel even kwijt. De baas van Roy heeft sinds kort een nieuwe pup, een grote zwitser. Hij heeft ook een grote zwitser van 3 jaar oud. De oudste grote zwitser is een herplaatser. Deze hond is bij zijn originele gezin zwaar mishandeld, ondervoed en verwaarloosd

. De baas van Roy zit bij een vereniging die honden bij nieuwe gezinnen plaatsen. Deze hond is nu 10 maanden bij de baas van Roy. Hij kwam daar hevig ondervoed en zeer angstig aan. Hij kon geen enkel commando en was voor alles en iedereen bang. Nu, 10 maanden verder, is hij goed doorvoed, kan hij de belangrijkste commando's (zit, lig, blijf, plaats, los, los lopen (zonder lijn), hierkomen enzovoorts) en begint hij het vertrouwen in de mensen langzaam terug te krijgen. Hij vertrouwt zijn baasje en vrouwtje blind. Alleen met vreemde mensen en met mannen gaat het nog moeilijk. Hij doet geen vlieg kwaad, blaft alleen maar en deinst achteruit van angst. Deze hond is nu de derde of vierde herplaatser van deze familie (dit gezin doet dit al jaren en de andere herplaatsers hebben allemaal een zeer hoge leeftijd bereikt). Als ik zou kunnen, zou ik deze mensen een lintje geven! Ik vind het geweldig wat ze doen voor deze honden. Ze geven deze honden een tweede kans en bieden de hond een liefdevol leven aan

. Sorry voor mijn lange verhaal, maar het moest er even uit

Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.