roos
-
- Grote hondenneus
roos
King heeft nooit echt last van roos.
Hij krijgt ook prima voer, RC.
Nu kom ik terug van een maand vakantie (buren hebben voor hem gezorgd) en heeft hij last van roos op zijn rug. Ik denk zelf dat het misschien door het koude weer en de verwarming komt, maar nu lees ik op internet dat ik het beste met hem naar de DA kan om op mijten te laten testen. Sja, ik moet voor alles naar de DA, dus wil ik wel zeker weten of het nodig is..
Hij heeft er geen jeuk aan, het ontstaat ook het meest wanneer ik hem kriebel op zijn rug.
Ik ga wel alvast viscapsules kopen gezien daar actieve omega 6 inzit, wat goed is voor de vacht.
Weten jullie hoe en wat? Ga ik me zorgen maken om iets wat meer voorkomt of is het niet goed?
Bedankt alvast!
Hij krijgt ook prima voer, RC.
Nu kom ik terug van een maand vakantie (buren hebben voor hem gezorgd) en heeft hij last van roos op zijn rug. Ik denk zelf dat het misschien door het koude weer en de verwarming komt, maar nu lees ik op internet dat ik het beste met hem naar de DA kan om op mijten te laten testen. Sja, ik moet voor alles naar de DA, dus wil ik wel zeker weten of het nodig is..
Hij heeft er geen jeuk aan, het ontstaat ook het meest wanneer ik hem kriebel op zijn rug.
Ik ga wel alvast viscapsules kopen gezien daar actieve omega 6 inzit, wat goed is voor de vacht.
Weten jullie hoe en wat? Ga ik me zorgen maken om iets wat meer voorkomt of is het niet goed?
Bedankt alvast!

-
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
veel honde n gaan nu in de rui en dan komen er ook huidschilfers los. Als hij weer goed in vacht is over een maand of 2/3 zijn de schilfers ook weer weg. Visolie is altijd goed.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Luuk heeft het in de winter ook meer door de verwarming. Goede luchtvochtigheid is belangrijk, af en toe een rauw eitje idd. Af en toe even zachtjes met een rosborsteltje en als het sneeuwt de hond daar lekker in laten rollen of even inpeperen
. Dit doet altijd wonderen voor Luuk zijn vacht.
Maar het hoort een beetje bij de lab hoor dat ze een keertje roos krijgen. Vaak niks ernstig. Suc6

Maar het hoort een beetje bij de lab hoor dat ze een keertje roos krijgen. Vaak niks ernstig. Suc6
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?
Wat de oorzaak ook is, visolie door het voer helpt super!
Hanneke
Hanneke

Laboriginals schreef:Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?
Hanneke
De schilfers komen door de verharing en de verharing komt door de stress. Visolie is idd de beste en goedkoopste oplossing.
-
- Speurneus
Lola 96 schreef:Laboriginals schreef:Schilfers in de vacht kunnen ook veroorzaakt worden door stress. Wij merkten dat bij onze overleden Mellow altijd heel goed. Als die bijv. naar de dierenarts was geweest, zat ze meteen weer onder de schilfers. Die was er extreem gevoelig voor. Misschien is het bij King dus een reactie op jouw maand afwezigheid?
Hanneke
De schilfers komen door de verharing en de verharing komt door de stress.
Wat denk je van wisseling van winter- naar zomervacht en omgekeerd

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)