Welk soort Kong voor rasechte sloper van 7 maanden?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Brutus

Welk soort Kong voor rasechte sloper van 7 maanden?

Ongelezen bericht door Brutus »

Na een vergelijkend warenonderzoek en een beetje speurwerk op het forum toch maar besluiten om Brutus te trakteren op een Kong. Voor iemand die tot een paar weken terug niet bekend was met het fenomeen 'Kong' gingen er nogal wat deuren open in hondenland ;)

Brutus taalt vrijwel niet naar flostouwen, dentasticks en welke vorm van sticks/botten dan ook, en als ie het al doet dan heeft ie het binnen 5 minuten weggewerkt. Daarentegen vond meneer de trap wel erg lekker, en die was binnen 5 minuten nog làng niet op, alleen was ik daar iets minder blij mee :wink: Omdat hij aan het wisselen is heeft hij altijd iets tot zijn beschikking om op te kauwen, maar ik vind het zo zonde dat alles in een mum van tijd op is. Nu heb ik op het forum gelezen dat een Kong met verschillende huis-tuin en keukenproducten (leverpastei, banaan, brokjes etc. zag ik al voorbij komen) gevuld kan worden, er is dus altijd wel iets in huis wat er in kan. Nu heb ik al even bij verschillende dierenspeciaalzaken gekeken naar de verschillende soorten Kong (ik geloof puppy, 'normaal' en extreme). Aangezien Brutus een echte sloper is leek de puppy variant mij iets te zacht, de normale Kong kwam eerder in de buurt, maar ik verwacht dat hij de Extreme niet kapot krijgt ;) Nu is mijn vraag of het 'schadelijk' voor zijn tandjes is om in plaats van een puppy Kong een normale of Extreme te kopen, omdat ik de verwacht dat de puppy variant geen lang leven beschoren is.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

De zwarte (extreme dus ;))!! Guus kreeg die ook al bij 7 maanden, dus dat gaat prima!
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Hier slingeren ook wel een paar zwarte Kongs rond.
Volgens mij zijn ze prima van zodra een pupje gewisseld heeft.

Ik heb afgelopen week ook het speelgoed van Sumo vastgehad, lijkt me ook wel erg leuk een duurzaam: http://www.sumodealer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Maar pas op, ook de zwarte kan stuk..
Groetjes Lisanne
Brutus

Buddy007 schreef:Maar pas op, ook de zwarte kan stuk..
Dat geloof ik graag ;) Het motto ''alles kan kapot'' is Brutus op het lijf geschreven. Maar vooralsnog, en aan de hand van de reacties, lijkt het zwarte exemplaar me het meest geschikte en minst onverwoestbaar.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

de zwarte idd, Fayth heeft hem al vanaf 6 mnd en hij leeft nog steeds
Groetjes Debby en een poot van Fayth
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Jesse heeft nu al zeker 5 jaar nog steeds dezelfde zwarte kong en wordt bijna dagelijks gebruikt!
Ook kiaora heeft nu inmiddels zeker ruim 2-2½ jaar haar zwarte kong en die sloopte met 7 maanden ook alles wat van haar was. (gelukkig geen spullen van mij,alleen van zichzelf :? ) Ook deze wordt bijna dagelijks gebruikt en is nog heel...
Ben er zeer tevreden over en kan zeker aan een hond van 7 maanden gegeven worden!
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Welk soort Kong voor rasechte sloper van 7 maanden?

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Brutus schreef:Na een vergelijkend warenonderzoek en een beetje speurwerk op het forum toch maar besluiten om Brutus te trakteren op een Kong. Voor iemand die tot een paar weken terug niet bekend was met het fenomeen 'Kong' gingen er nogal wat deuren open in hondenland ;)

Brutus taalt vrijwel niet naar flostouwen, dentasticks en welke vorm van sticks/botten dan ook, en als ie het al doet dan heeft ie het binnen 5 minuten weggewerkt. Daarentegen vond meneer de trap wel erg lekker, en die was binnen 5 minuten nog làng niet op, alleen was ik daar iets minder blij mee :wink: Omdat hij aan het wisselen is heeft hij altijd iets tot zijn beschikking om op te kauwen, maar ik vind het zo zonde dat alles in een mum van tijd op is. Nu heb ik op het forum gelezen dat een Kong met verschillende huis-tuin en keukenproducten (leverpastei, banaan, brokjes etc. zag ik al voorbij komen) gevuld kan worden, er is dus altijd wel iets in huis wat er in kan. Nu heb ik al even bij verschillende dierenspeciaalzaken gekeken naar de verschillende soorten Kong (ik geloof puppy, 'normaal' en extreme). Aangezien Brutus een echte sloper is leek de puppy variant mij iets te zacht, de normale Kong kwam eerder in de buurt, maar ik verwacht dat hij de Extreme niet kapot krijgt ;) Nu is mijn vraag of het 'schadelijk' voor zijn tandjes is om in plaats van een puppy Kong een normale of Extreme te kopen, omdat ik de verwacht dat de puppy variant geen lang leven beschoren is.
:lol: :lol: Dit komt mij bekend voor. Max sloopt inmiddels al bijna niet meer, op knuffelbeesten na :? , maar hij heeft er wel wat van gekund. Wij hebben de rode kong en dit gaat goed. Heb je ook al eens die kauwbotten met salami of ham geprobeerd? Max vindt ze heerlijk en is er ook een tijdje mee zoet.

Trouwens, wat een passende naam voor de situatie; Brutus :D :wink:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Idd de zwarte kong kan ook kapot! Mojo is nu ruim een jaar, maar ook met 7 maanden kreeg hij zelfs dat soort speelgoed (van kongspul) kapot....Hij heeft nu een dinobone en een ring (kunststof???geen idee welk materiaal) en dat kan echt niet kapot. Daar komen alleen hele kleine stukjes af, want bij Mojo lijkt het haast dat hij erop uit is om het te slopen :wink:
Brutus

Re: Welk soort Kong voor rasechte sloper van 7 maanden?

royenmarjolein schreef:
:lol: :lol: Dit komt mij bekend voor. Max sloopt inmiddels al bijna niet meer, op knuffelbeesten na :? , maar hij heeft er wel wat van gekund. Wij hebben de rode kong en dit gaat goed. Heb je ook al eens die kauwbotten met salami of ham geprobeerd? Max vindt ze heerlijk en is er ook een tijdje mee zoet.

Trouwens, wat een passende naam voor de situatie; Brutus :D :wink:
Kauwbotten heeft ie wel gehad, met parmaham geloof ik. Was alleen niet zo'n heel groot succes aangezien ie zelf een poging deed om het bot zelf ook op te eten ;) Maar idd, hij doet z'n naam er eer aan. Blijkbaar heeft zo'n naam toch meer invloed op 'm dan we van te voren vermoedden, haha.
Michelle/Dinky

Ongelezen bericht door Michelle/Dinky »

Wij hebben ook de kong ideaal! idd een goede tip van Veerle, een dinobone is ook super! je kan hem uitkoken, smaak blijft goed en mochten er stukjes afkomen is het niet schadelijk. En geloof me het heeft mij een hoop geld bespaard :D (zowel spullen, kussens maar dus ook kluiven)
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

Ik denk niet dat de zwarte (extreme) schade aan zal richten.
De puppy kong kwam pas later na de normaal.
Hij zou dus zowiezo wel een normaal kunnen hebben.
Ik heb nu al de puppy kong in huis en de beschrijving zit erbinnen in en daar staat dat de puppy kong tot en met 9 maanden is.....
Denk dat je dus al wel een sterkere kunt kopen :wink:
Jazzy (L)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Marlyn schreef:Ik denk niet dat de zwarte (extreme) schade aan zal richten.
De puppy kong kwam pas later na de normaal.
Hij zou dus zowiezo wel een normaal kunnen hebben.
Ik heb nu al de puppy kong in huis en de beschrijving zit erbinnen in en daar staat dat de puppy kong tot en met 9 maanden is.....
Denk dat je dus al wel een sterkere kunt kopen :wink:
Ja hoor de kong kan wel schade aan kan richten, welke kleur/sterkte dan ook. Een buurhondje van mij heeft op het randje gelegen, want die had een stuk opgegeten en dat blokkeerde zijn darm.
Groetjes Lisanne
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

Ja, zowiezo ff aankijken hoe het gaat en eventueel de tandjes controleren ofzo.. Maar lijkt me stug dat het kwaad kan, de zwarte kong!
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Als hij zo extreem kauwt zou ik niet voor een Kong gaan (hier heb ik ook al diverse malen de zwarte Kong moeten vervangen), maar voor de Sumo Play (zie link van Karlien).
Dit is van nog veel degelijker rubber, heb em sinds kort ook, bevalt super!
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie